Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-12, 13:55
  #1
Medlem
Mr.Bonds avatar
Jag har aldrig riktigt förstått vad exakt dom gör. När killar sitter på flashback, lirar spel eller kollar på youtube - vad gör tjejer samtidigt?

Det enda jag vet är:
1. Lektioner/Studier
2. Fika och prata och fnittra
3. Facebook (vad säger dom till varandra?)
4. Rider på en häst eller tar ett gympass
5. Fixar sig

Men resten av tiden då? När dom är med varandra, vad gör dom egentligen, vad pratar dom om? Varför är dom inte intresserade av att prata på forum Är dom aldrig inne på hemsidor? Googlar dom ofta eller orkar dom inte? Använder tjejer Chrome?

Killar gör så mycket saker känns det som. Medan dom bara fnittrar lite och skriver statusar. Inget illa menat men det är så jag känner liksom
Citera
2013-08-12, 13:59
  #2
Medlem
Exaktes avatar
Tjejer kan sitta sitta på Facebook eller valfri sida i oerhört många timmar utan att hoppa runt mellan flikar som många av oss killar gör. Kollade en gång historiken på vad en tjej som varit här gjort när jag var borta. Det var 3 timmar Facebook och 2 timmar IMDB och inte ett besök på någon annan sida överhuvudtaget.
Citera
2013-08-12, 14:01
  #3
Medlem
Kanelochsockers avatar
Ligger i soffan och äter godis, tittar på tv, äter mer godis och fnittrar lite till, kollar Facebook och stoppar in en chokladbit i munnen klappar katten och fnittrar till. Uppdaterar och gillar, fikar med en kompis, svallrar och fnittrar, äter godis, blonderar håret och fnittrar. Ser mer på tv, pratar i mobilen och fnittrar, målar sig, provar kläder och fnittrar, byter kläder, äter godis, klappar katten, gillar och fnittrar. SMSar, äter chips, tittar i en tidning, fnittrar, bantar och äter godis ...

Så håller vi på i en enda loop dagarna, veckorna och åren igenom.
Citera
2013-08-12, 14:03
  #4
Medlem
bellsHells avatar
1. Vaknar
2. Går ut med hundarna
3. Sätter igång datorn (använder chrome)
4. Facebook, flashback, youtube, bloggar (inga kändisbloggar)
5. Äter.
6. Serier, serier, serier
7. Går ut med hundarna
8. Facebook, flashback, youtube, bloggar (inga kändisbloggar)
9. Äter
10. Går ut med hundarna
11. Somnar till någon film på datorn.

Vissa dagar är mer utfyllda med olika slags möten då jag är sjukskriven.
Citera
2013-08-12, 14:17
  #5
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bond
Jag har aldrig riktigt förstått vad exakt dom gör. När killar sitter på flashback, lirar spel eller kollar på youtube - vad gör tjejer samtidigt?

Lista på vad jag gör när jag "bara är hemma":
- lyssnar på musik
- läser tidningar eller böcker jag lånat på biblioteket
- badar badkar
- röker vattenpipa
- spelar Skyrim och Civilization
- skriver på forum eller skriver på något annat i Word
- pratar i telefon
- städar och organiserar
- promenerar
- tränar
- sjunger och dansar
- tittar på klipp/film och dricker läsk
- sover och lyssnar på musik
- fixar mig, leker SPA osv
- fotograferar och filmar
- ritar eller målar
- stickar eller virkar

Citat:
När dom är med varandra, vad gör dom egentligen, vad pratar dom om?

När jag och min tightaste tjejkompis umgås blir det mycket prat om film.
Vi skämtar mycket och berättar historier om saker vi upplevt för varandra.
Ofta så snackar vi om saker som vi råkar ha framför oss, vi spelar ofta spel
och går omkring ute, klättrar i träd och är barnsliga. Vi gillar också att ligga
i soffan och vila, klia varandra på fötterna och spela instrument.
Pratar vi om sex så sker det i skämtsam ton och med glimten i ögat,
vi är inte så bra på att ta sånt på allvar.

Citat:
Varför är dom inte intresserade av att prata på forum

Gör det ibland när lusten faller på.

Citat:
Är dom aldrig inne på hemsidor?

I snitt 7 flikar uppe i taget baserat på vad som för tillfället intresserar en.
Senaste veckan har det för min del varit mycket kattflikar eftersom jag snart ska
få hem en kattunge.

Citat:
Googlar dom ofta eller orkar dom inte?

Varje dag.

Citat:
Använder tjejer Chrome?

Jag gör det.
__________________
Senast redigerad av solopoetry. 2013-08-12 kl. 14:20.
Citera
2013-08-12, 14:18
  #6
Medlem
LaPerlas avatar
Detta gör jag om inte har någonting speciellt planerat den dagen. Vet dock inte vad de andra tjejerna gör.

1. Vaknar.
2. Loggar in på facebook, mailen, spotify och flashback. Kollar scandalbeauties samt youtube, efukt, google och diverse sidor.
3. Äter frukost/lunch/brunch.
4. Ser på några avsnitt av Breaking Bad.
5. Spelar CS i någon timme.
6. Tar en dusch och därefter fixar mig.
7. Ringer en vän/väninna.
8. Träffar ovanstående på en fika/några cigaretter.
9. Dagen är slut och det övergår till kväll.

Med mina närmaste vänner sitter vi och skvallrar,berättar detaljerat om sex, sex och sex. Berättar roliga/dryga saker som hänt. Pratar på om söta pojkar, stora kukar samt människor som är bra i sängen. Berättar om pojkarna vi gillar. Berättar vad de skrivit, sagt och dylikt.
Berättar ALLT alltså. Med andra ord.
Citera
2013-08-12, 14:28
  #7
Medlem
popeondopes avatar
När folk säger att de sitter och lyssnar på musik vad gör dem då? Sitter dem bara där vid en radio och lyssnar? Om det inte är ett specifikt musikstycke som jag har ett stort intresse för kan jag absolut inte förstå mig på denna aktivitet. Många tjejer säger dock att de lyssnar på musik när man frågar vad dem gör. Förklara fenoment "lyssnar på musik" så att jag fattar.
Citera
2013-08-12, 14:33
  #8
Medlem
gato12s avatar
Hörde nånstans att kvinnor speglar sig sammanlagt två år i livet...
Citera
2013-08-12, 14:34
  #9
Medlem
pyttefnaxs avatar
Äter praliner och har kuddkrig. Övrig tid ägnas åt facebooking.
Citera
2013-08-12, 14:35
  #10
Medlem
Varför skulle tjejer göra så mycket anat än vad killar gör? Möjligtvis statistiskt sett mycket mindre dataspelande..

När jag inte pluggar eller jobbar brukar jag titta på lite olika serier (doctor who är det enda jag följer slaviskt, annars brukar det mest vara random avsnitt här och där med vad jag kan komma på). Det blir mycket sitt vid datorn utan att man egentligen vet vad man gör. Just nu har jag 37 flikar uppe med bland annat facebookx2, flashbackx7, blondinbellas blogg (jag är nyfiken på vilket kön hennes barn kommer få. Vill se besvikelsen i texten om det blir en pojk ). piratebayx3, lite olika shoppingsidor då jag behöver ny vinterjacka och vinterskor. Mail, google docs då jag skriver ett arbete för tillfället och lite olika artiklar som hjälp för det.

Sitter jag inte vid datorn har jag nog gått eller cyklat en runda eller så läser jag en bok. Har jag kompisar över så kan jag erkänna att det ä extrema mängder skvaller. Prat om killar och sex, känslor, vad man gjorde i helgen eller sen man träffades sist. Ibland drar man upp något man sett på nyheterna eller läst här. Jag hoppar extremt mellan samtalsämnen och kan komma in på vad som helst. Tankegångarna går gärna typ "sex-barn-föräldrar-rolig historia min mamma gjorde-min mamma ringde och talade om att hon åt middag-jag funderar på vad jag vill ha till middag". Kompisarna blir lite förvirrade när man pratar om sin favoritställning och helt plötsligt ändrar samtalsämne till lasagne.
Citera
2013-08-12, 14:36
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Ligger i soffan och äter godis, tittar på tv, äter mer godis och fnittrar lite till, kollar Facebook och stoppar in en chokladbit i munnen klappar katten och fnittrar till. Uppdaterar och gillar, fikar med en kompis, svallrar och fnittrar, äter godis, blonderar håret och fnittrar. Ser mer på tv, pratar i mobilen och fnittrar, målar sig, provar kläder och fnittrar, byter kläder, äter godis, klappar katten, gillar och fnittrar. SMSar, äter chips, tittar i en tidning, fnittrar, bantar och äter godis ...

Så håller vi på i en enda loop dagarna, veckorna och åren igenom.

Ditt användarnamn är "Kanelochsocker" och du äter godis, choklad och chips hela dagen och verkar inte träna något. Du måste vara tjock som fan.
Citera
2013-08-12, 14:44
  #12
Medlem
givemefives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
När folk säger att de sitter och lyssnar på musik vad gör dem då? Sitter dem bara där vid en radio och lyssnar? Om det inte är ett specifikt musikstycke som jag har ett stort intresse för kan jag absolut inte förstå mig på denna aktivitet. Många tjejer säger dock att de lyssnar på musik när man frågar vad dem gör. Förklara fenoment "lyssnar på musik" så att jag fattar.

Haha sitter vid en radio.

När jag "lyssnar på musik" så har jag hörlurar för att det ger mer känsla och man kan ha på högsta, samtidigt surfar jag runt lite på datorn. Det är i alla fall vad jag gör när jag lyssnar på musik bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback