Citat:
Ursprungligen postat av
Balobis
Jag brukar prenumerera på DN typ 2 ggr per år när de har prova på gratis 1 mån eller som nu 29:-
Det måste ju vara en ordentlig förlustaffär för dom när de tar 30:- för ett lösnummer.
En morgon var tidningen sen och jag träffade tidningsbudet utanför porten. Den enda tidningsleveransen hon hade till huset var till mig. 35 lägenheter finns i mitt hus. Så det kan ju inte vara jättelönande för DN att hålla på med detta.
Jag tyckte DN höll så dålig kvalité senast jag accepterade att ha en prenumenation gratis i en månad att jag beslutade mig för att aldrig mer gå med på det igen. Kort sagt, jag ansåg att värdet av DN var lägre än arbetet jag utför med återvinningspapperet och min oro för att det går åt skog för att producera pappersvarianten. Det är svårt att finna tidningar med ett innehåll som för mig ligger så nära det absoluta värdet av noll.
En notering: Jag vet inte om den tidningen någonsin har varit värst underhållande, men jag brukade en gång i tiden ögna igenom gratistidningen Nöjesguiden (jag bor i Stockholm). De senaste gångerna jag har läst blaskan, så har den varit så sjukt fullproppat med PK-idiotier att den har närmast framstått som en parodi på en tänkt propagandaprodukt från svenska staten. Jag har helt slutat att läsa den, även om jag t.ex. ska resa en längre bit och skulle kunna ägna tiden åt lite slöläsning, så jag antar att den tidningen verkligen har sjunkit till den absoluta nollvärdet för min del.
I båda fallen går det knappast att skylla på att jag skulle låta bli att läsa blaskorna p.g.a. att jag inte är beredd att betala. De är helt enkelt inte läsvärda.