Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-04, 23:34
Medlem
Skrufstarks avatar
Hoppas tråden ligger rätt, var inte helt hundra.

Försöker få två skärmar att fungera genom min dator. Den ena skärmen är en Samsung som jag kopplat genom HDMI. Den andra skärmen är lite äldre och har endast VGA så jag använder en adapter/omförare VGA till DVI för att koppla den till datorn, eftersom jag inte har något VGA uttag i grafikkortet. Men när jag sätter i adaptern/omföraren(t.o.m. utan något inkopplat i den) så slocknar skärmen. Drar jag ut den så kommer bilden upp igen.

Googlat ca 127584 gånger utan att hitta något vettigt. Kanske lite dåligt beskrivet, säg till i så fall så kan jag förtydliga.

Något som vet vad jag gör fel? Eller går det inte att koppla på det viset?

Grafikkortet är Geforce GTX 660 för övrigt.

Tack på förhand!
Citera
2013-08-04, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufstark
Hoppas tråden ligger rätt, var inte helt hundra.

Försöker få två skärmar att fungera genom min dator. Den ena skärmen är en Samsung som jag kopplat genom HDMI. Den andra skärmen är lite äldre och har endast VGA så jag använder en adapter/omförare VGA till DVI för att koppla den till datorn, eftersom jag inte har något VGA uttag i grafikkortet. Men när jag sätter i adaptern/omföraren(t.o.m. utan något inkopplat i den) så slocknar skärmen. Drar jag ut den så kommer bilden upp igen.

Googlat ca 127584 gånger utan att hitta något vettigt. Kanske lite dåligt beskrivet, säg till i så fall så kan jag förtydliga.

Något som vet vad jag gör fel? Eller går det inte att koppla på det viset?

Grafikkortet är Geforce GTX 660 för övrigt.

Tack på förhand!
Win+P, så kommer skärmhanteraren upp, välj spegla om det är det du vill så syns samma bild på båda.
Citera
2013-08-04, 23:48
Medlem
Skrufstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Win+P, så kommer skärmhanteraren upp, välj spegla om det är det du vill så syns samma bild på båda.

Tackar dig, det fungerade. Dock uppstod ett problem till nu; när jag kopplar in den andra skärmen står det bara "Input not supported". Kanske detta beror på att de är olika stora och kräver olika upplösning?
Citera
2013-08-05, 00:30
Bannlyst
Citat:
Tackar dig, det fungerade. Dock uppstod ett problem till nu; när jag kopplar in den andra skärmen står det bara "Input not supported". Kanske detta beror på att de är olika stora och kräver olika upplösning?
Ja, då får du välja en lägre upplösning eller välja utvidga.
Citera
2013-08-05, 00:37
Medlem
Skrufstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetaFlux
Ja, då får du välja en lägre upplösning eller välja utvidga.

Prövat utvidga vilket resulterade i att skärmen slocknade igen. Har också försökt ändra upplösning, men den var låst på 1920 x 1080.
Citera
2013-08-05, 05:40
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Prövat utvidga vilket resulterade i att skärmen slocknade igen. Har också försökt ändra upplösning, men den var låst på 1920 x 1080.
Skifta skärmarna. Alltså, börja med den som har lägst högstaupplösning (anslut sämsta skärmen ensam och få bild där innan du ansluter nästa).
Citera
2013-08-05, 12:36
Medlem
Skrufstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Skifta skärmarna. Alltså, börja med den som har lägst högstaupplösning (anslut sämsta skärmen ensam och få bild där innan du ansluter nästa).

Har provat det också. Startskärmen, windowsloggan osv kommer upp, men precis innan inloggningen blir skärmen svart och "input not supported" igen.
Citera
2014-07-05, 23:23
Medlem
Polalons avatar
Tack så jättemycket för hjälpen! Bra tråd, tror att ganska många har detta problem. Fungerar för mig nu iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in