Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-01, 22:28
  #13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gmug
men antingen fungerar det perfekt eller så spricker den gamla rosten upp igen efter ett tag.

Det är självklart viktigt att dom rostskadade ytorna inte är för djupa...om du förstår vad jag menar. Har man ytrost och inte vet riktigt hur djupt rosten går så avlägsnar du först den översta rosten så att du närmar dig själva metallen.

När du sedan applicerar rostlösaren så kommer den angripa all befintlig rost och efter föreskriven tid så har du fått tillbaka en rostfri metallyta.

Det är viktigt att inspektera den rostfria ytan...upptäcker man små mängder ytrost så kör man ett varv till med rostlösaren.
Citera
2013-08-01, 23:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det är självklart viktigt att dom rostskadade ytorna inte är för djupa...om du förstår vad jag menar. Har man ytrost och inte vet riktigt hur djupt rosten går så avlägsnar du först den översta rosten så att du närmar dig själva metallen.

När du sedan applicerar rostlösaren så kommer den angripa all befintlig rost och efter föreskriven tid så har du fått tillbaka en rostfri metallyta.

Det är viktigt att inspektera den rostfria ytan...upptäcker man små mängder ytrost så kör man ett varv till med rostlösaren.

jo jag vet . Om exempelvis halva plåten har rostat igenom på ett svår åtkomligt ställe.
Slipa ner till metall blankt och applicera en eller flera gånger. Plåten räddad?
Men sen brukar de ju kunna vara små prickar hur mycke man än slipar, det e väl rosten som e typ rakt igenom ?
__________________
Senast redigerad av Gmug 2013-08-01 kl. 23:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback