16 964 besökare online
858 172 medlemmar • 45 868 085 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Mat, dryck & tobak > Godis, frukt och snacks
Svara på ämne
Ämnesverktyg
SleighBells
Medlem
SleighBellss avatar
Dom har sockerskatt här i Norge på läsk och godis för att få folk att avstå ifrån sötsaker, vet inte hurvida det hjälper men det borde konsumeras mindre tycker man. Har varit på tapeten hemma i Sverige också, skulle det införas lär det vara effektivare än varningstexter.

HalChase
Medlem
HalChases avatar
Vore inte det lite som att ha varningsskyltar var tionde meter vid en motorväg? Alla vet ju att chips "inte är bra".

^Eaz
Medlem
^Eazs avatar
Säger som min signatur.

"I'm not saying there should be capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

Förstår folk inte att de blir feta av McD, Chips och annan skit, så kanske de förtjänar att bli feta?

Edit: Och det är inte "min" signatur, utan såg den på nätet för länge sedan.

Twitch när jag spelar (D3, TF, BF4 eller annat, alltid med bra musik): http://www.twitch.tv/eazfb/ (Fyllesnack i afton)

Klaus Stryypare
Medlem
Klaus Stryypares avatar
Fattar man inte att Chips är onyttigt, så kanske man förtjänar att dö av fetthjärta? Det är ju inte så att man faller död ner efter första påsen, det är en sjukt lång process så man hinner ana ugglor i mossen innan det är försent. Tacka vet jag ostbågar, harmless.

Svara på ämne
Topp Dela »