30 598 besökare online
858 283 medlemmar • 45 872 007 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Telefoni och mobiltelefoner > Tele - allmänna diskussioner
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Blind-
Medlem
Blind-s avatar
Jag har en iphone4, uppdaterad. Misstänker dock att den är hackad efter det att jag hittade en hel deö skumma tasks köras i bakgrunden. Är inte så hemma med just iOS, men googlade.
några tasks som kördes och fick upp drövar av sidor om jalhacking mm, osv. Ni fattar.

Finns det nån lista av alla basic tasks som ska köras på en "clean" lur?

Rotat runt eftet program som låter mig integrera med med operativsystemet. Några tips på bra program som ger mig fler möjligheter att rätta till saker och ting.

Någon med bra tips? Behövs verkligen, är rätt lost här!

Tack på förhand!
Senast redigerad av Blind- 2013-08-01 kl. 03:35.

Ballen12
Medlem
Itunes -> återställ iphone -> ställ in som ny ?

Blind-
Medlem
Blind-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballen12 
Itunes -> återställ iphone -> ställ in som ny ?
Visst kan man göra så, men jag vill inte whipea luren riktigt än. Sen finns det väl hack som lägger lig nånstans i /root/ och installerar hacken igen så fort luren är återställd? Eller är systemåtetställning verkligen ett felsäkert sätt?

Inte så insatt som ni kanske märker (windows är lättare), men nånstans ska man börja. Finna det ens några bra appar till iOS som tillåter iaf lite detaljstyrning av operativsystemet?

Det jag har hittar kan i princip bara visa villa tasks som körs, vilket drar mot den sista frågan. Finns det några listor ute som visar på ett ungefär vilka tasks som ska köras under en normal session?

Tackar på förhand

Ballen12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blind- 
Visst kan man göra så, men jag vill inte whipea luren riktigt än. Sen finns det väl hack som lägger lig nånstans i /root/ och installerar hacken igen så fort luren är återställd? Eller är systemåtetställning verkligen ett felsäkert sätt?

Inte så insatt som ni kanske märker (windows är lättare), men nånstans ska man börja. Finna det ens några bra appar till iOS som tillåter iaf lite detaljstyrning av operativsystemet?

Det jag har hittar kan i princip bara visa villa tasks som körs, vilket drar mot den sista frågan. Finns det några listor ute som visar på ett ungefär vilka tasks som ska köras under en normal session?

Tackar på förhand

kan köra en hard- återställining med eller va de heter, trycker in hem och av/på kanppen i tio sekunder, släpper därefter en av dem och fortsätter hålla in den andra i ytterligare 5 sek, minns inte vilken men finns på google

ska väl inte köras ett skit som du inte har igång ? =P

vill du ha full kontroll av os'et så är jag rädd att du behöver jailbreaka den, funkar fin fint, har gjort själv flera gånger, följ guide bara så e de inga prob, få får du cyndia, som är som appstore, där du kan tanka ner massa program allt från ssh stöd till massa annan skit, du kan göra allt med luren..
annars e du tyvärr fast i apples lilla sandlåda, med fin fina väggar och staket, dock funkar allt vanligtvis bra när man inte har så mycket man kan förstöra på egen hand

srAz
Medlem
srAzs avatar
Först och främst - vad är det du har hittat?
Är luren jailbreakad?

Trikezz
Medlem
Citat:
Jag har en iphone4, uppdaterad. Misstänker dock att den är hackad efter det att jag hittade en hel deö skumma tasks köras i bakgrunden. Är inte så hemma med just iOS, men googlade.
några tasks som kördes och fick upp drövar av sidor om jalhacking mm, osv. Ni fattar.

Finns det nån lista av alla basic tasks som ska köras på en "clean" lur?

Rotat runt eftet program som låter mig integrera med med operativsystemet. Några tips på bra program som ger mig fler möjligheter att rätta till saker och ting.

Någon med bra tips? Behövs verkligen, är rätt lost här!

Tack på förhand!
Till att börja med, vilken version har din iphone? Om du har en version mellan Ios 6.0.3 - 6.0 så skulle du kunna leta runt i root mappen efter misstänkta filer som inte bör finnas.

housepussy
Medlem
jag fick en ny iphone 5 för någon vecka sen och jag misstänker att den oxå har blivit hackad.

jag matade in och sparade lite info i appen anteckningar förra veckan.
när jag kollade igår så var allt i anteckningar borta.
hur är detta möjligt?

finns det något program eller hemsida där man kan scanna sin iphone 5?

Blind-
Medlem
Blind-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz 
Först och främst - vad är det du har hittat?
Är luren jailbreakad?

Jag har en mängd skumma processer som körs trots att jag knappt har något installerat på luren.

Fairplay.n90b
Absinthe
Coresymbolicatio

Med flera. Googlar man dessa dyker det bara upp en massa skit om jailbreaking, vilket jag inte sysslat med. Luren verkar även använda sig av 3g när jag inte använder den, vilket väl inte är ett särskilt bra tecken...

Blind-
Medlem
Blind-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trikezz 
Till att börja med, vilken version har din iphone? Om du har en version mellan Ios 6.0.3 - 6.0 så skulle du kunna leta runt i root mappen efter misstänkta filer som inte bör finnas.

6.1.3

Baoge
Medlem
Citat:
Jag har en mängd skumma processer som körs trots att jag knappt har något installerat på luren.

Fairplay.n90b
Absinthe
Coresymbolicatio

Fairplay.n90b = iTunes-fil (DRM)
Absinthe = Jailbreak för iPhone
Coresymbolicatio = Vanlig systemfil(?)

Rätta mig om jag har fel. Är du säker på att du inte har en jailbreakad lur? Är den köpt begagnad? Sök på Cydia i spotlight och se om du får upp nått resultat.

Blind-
Medlem
Blind-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baoge 
Fairplay.n90b = iTunes-fil (DRM)
Absinthe = Jailbreak för iPhone
Coresymbolicatio = Vanlig systemfil(?)

Rätta mig om jag har fel. Är du säker på att du inte har en jailbreakad lur? Är den köpt begagnad? Sök på Cydia i spotlight och se om du får upp nått resultat.

Jag har i alla fall inte jailbreakat den själv, köpte den ny för nån månad sen. Absinthe körs inte längre men gjorde det under ett tag för en tid sen, vilket gjorde mig misstänksam. Varför skulle absinthe köras på min lur om inte någon har försökt hacka den?

Finns det inte några bra appar för att se om luren är hackad eller ej? Har sökt som en dåre på appstore men har bara hittat skit.

Svara på ämne
Topp Dela »