Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-07-23, 14:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Är student själv och äger ett mecenat kort
Då skulle jag tipsa om att köpa via Apples hemsida, där du får 10% rabatt (som på de flesta andra ställen) men Apple har sin "studentperiod" och då får du ett presentkort värt 700kr på Appstore/ iTunes. Läs mer här!
Citera
2013-07-23, 15:52
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoterraggare
Då skulle jag tipsa om att köpa via Apples hemsida, där du får 10% rabatt (som på de flesta andra ställen) men Apple har sin "studentperiod" och då får du ett presentkort värt 700kr på Appstore/ iTunes. Läs mer här!

Man får 10% OCH 700kr presentkort på appstore.
Citera
2013-07-23, 18:22
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Man får 10% OCH 700kr presentkort på appstore.
Tack för att du poängterade det, var naturligtvis det jag menade men min hjärna verkade inte fungera tillräckligt bra för att det skulle skrivas ner på ett tydligt sätt

EDIT: var ett litet skitord som jag borde haft med i originalmeddelandet:
"...men Apple har även sin "studentperiod" och då får du ett presentkort värt 700kr på Appstore/ iTunes..."
__________________
Senast redigerad av skoterraggare 2013-07-23 kl. 18:25.
Citera
2013-07-30, 00:23
  #28
Medlem
Dock tror jag att 700kr presentkortet bara gäller om man pluggar på högskola eller universitet om man läser det finstilta
Citera
2013-08-01, 03:34
  #29
Medlem
Snålt med 700 kr på AppStore. Förut fick man ju en iPod man kunde sälja.

Ett tips är att alltid köpa Apples produkter från Apple store då du dels alltid får 7% rabatt genom att klicka i "utbildning" längst ner på sidan. Vidare så får du bättre garantier (2 års garanti utan problem under andra året som det kan vara hos andra butiker), samt att Apple store är mer hjälpsamma och du får service direkt på plats i Apple store i Täby (dem bytte min skärm på min retina på två timmar!).
Citera
2013-08-01, 11:46
  #30
Medlem
fiskmasen99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWhoAreYouuu
Snålt med 700 kr på AppStore. Förut fick man ju en iPod man kunde sälja.

Ett tips är att alltid köpa Apples produkter från Apple store då du dels alltid får 7% rabatt genom att klicka i "utbildning" längst ner på sidan. Vidare så får du bättre garantier (2 års garanti utan problem under andra året som det kan vara hos andra butiker), samt att Apple store är mer hjälpsamma och du får service direkt på plats i Apple store i Täby (dem bytte min skärm på min retina på två timmar!).
Har inte Apple samma garanti världen över? Billigare att importera en Macbook från amazon.
Citera
2013-08-01, 12:27
  #31
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmasen99
Har inte Apple samma garanti världen över? Billigare att importera en Macbook från amazon.
Funderar med på detta. Ska åka till USA om några veckor och funderar på om man ska köpa en där istället, så det blir billigare, förutsatt att garantin gäller även när jag tar hem den till Sverige igen.
Citera
2013-08-01, 17:57
  #32
Medlem
antonaugustssons avatar
Tack för alla svar. Har inte hunnit vara särskild aktiv det senaste så har inte svarat på så många inlägg. Slutade i alla fall med att jag köpte en rMbp 13'' på elgiganten i förra veckan, supernöjd!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback