2013-07-24, 17:54
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Jag tror att någon skojar med oss.

Chronicle är kul, fast inte lika polerat som The Onion. I bägge fallen finns det gott om dårar som tar det på allvar dock, alltid kul med lite subtil lyteskomik av det slaget.

På ämnet HAARP så tåls det att nämnas att verksamheten lagts på is sedan i Maj i år pga. att University of Alaska inte fått tillräckligt med pengar för sin forskning där. Ett problem var att dieselgeneratorerna på plats inte längre möter de nya miljökrav som ställts av den nya revisionen av Clean Air Act och därför måste bytas, vilket skulle kosta multum.

Det lutar mot att man kommer bulldoza över hela rasket snart om inte någon pitchar in med pengar, vilket förstås är synd för de universitet som vart knutna till verksamheten där och som fått cruncha värdefull data om jonosfären och radiopropagering (vilket var militärens intresse).
Senast redigerad av ceph 2013-07-24 kl. 17:57.
Citera
2013-07-24, 17:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Edward Snowden konstruerar en faradybur för att undkomma fjärravrättning via HAARP. Vad tror ni?

http://www.chronicle.su/news/snowden-reveals-haarps-global-assassination-agenda/

Det är ju en skämt-site...
Läs under "about":
Citat:
At the Chronicle.SU, we take truth seriously. We take what we do so seriusly, untruths at chronicle.su are punishable by mutilation or death.

Sadly, chronicle.su is not of this earth. After crash landing in an asteroid December 30th, 1976, the alien husks of Chronicle editors rapidly adapted to Earth climates and bacterial flora. They are able to survive naturally in the wild and reproduce freely.

Here at chronicle.su, we take a liberal stance on drug abuse and theft of intellectual property, but that does not mean we are liberal because liberals are faggots and I ain’t no steer-boatin’ queer!

Receiving tweets twice daily via fax from religious advisers impregnates our right-wing furnace of hate, enabling us to bring you the most horrifyingly sensational headlines you’ve ever seen, or your money back – guaranteed!
Citera
2013-07-24, 18:02
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Edward Snowden konstruerar en faradybur för att undkomma fjärravrättning via HAARP. Vad tror ni?

http://www.chronicle.su/news/snowden-reveals-haarps-global-assassination-agenda/
Med tanke på att samma nätblaska säger att Snowden landade i Jerusalem för ett par veckor sedan och att han anlände dit tillsammans med påven för att sedan helgonförklaras så drar jag snabbt en slutsats om den sidans trovärdighet.

Och så ska han enligt dem sagt att Saddam Hussein låg bakom 11/9-attentaten, ingen false flag då. Hepp!

Synd att En ding ding värld inte finns längre, där stod mer riktiga nyheter än på många sådana här sajter i alla fall. Det är väl menat som humor men det finns så många knäppgökar som går på det så det slår lite fel.
Citera
2013-07-24, 18:04
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Chronicle är kul, fast inte lika polerat som The Onion. I bägge fallen finns det gott om dårar som tar det på allvar dock, alltid kul med lite subtil lyteskomik av det slaget.

På ämnet HAARP så tåls det att nämnas att verksamheten lagts på is sedan i Maj i år pga. att University of Alaska inte fått tillräckligt med pengar för sin forskning där. Ett problem var att dieselgeneratorerna på plats inte längre möter de nya miljökrav som ställts av den nya revisionen av Clean Air Act och därför måste bytas, vilket skulle kosta multum.

Det lutar mot att man kommer bulldoza över hela rasket snart om inte någon pitchar in med pengar, vilket förstås är synd för de universitet som vart knutna till verksamheten där och som fått cruncha värdefull data om jonosfären och radiopropagering (vilket var militärens intresse).
Oj, inga fler jordbävningar eller orkaner i framtiden alltså...
Citera
2013-07-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph

Är inte vad jag har hört. Planen är att verksamheten ska bli privatägd. Dvs av ett företag. Det är bättre då de slipper en massa myndighetskrav och kan inte kopplas samma politiskt eller militärt. De slipper då också en massa krav på sig om FOIA. Nu får vi se vem som har rätt. Forumets debunkers eller jag. Att de skulle skrota verksamheten är inte troligt. Om de inte har ersatt den men något liknande. Kanske rymdbaserat? Nej, det kommer nog finnas kvar de närmaste 10 åren.
Citera
2013-07-25, 10:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ju en skämt-site...
Läs under "about":
Jag kände inte till sajten i fråga, utan klickade intet ont anande på en länk från en fejjankompis. Jag älskar de där få sekunderna innan man fattar, känns lite som lustgas eller poppers.
Citera
2013-07-25, 11:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag kände inte till sajten i fråga, utan klickade intet ont anande på en länk från en fejjankompis. Jag älskar de där få sekunderna innan man fattar, känns lite som lustgas eller poppers.

Det var onekligen en rätt kul site, kommer nog att titta in där ibland, så jag får passa på och tacka dig för att du hittade den!
Citera
2013-09-28, 12:18
Bannlyst
Under de senaste två åren så har en man vid Billy Hayes dykt upp lite här och var, hos radiostationer och Joe Rogan's program hos Sci-Fi "Joe Rogan Questions Everything"

Nu vet jag att Joe Rogans program enbart var i syfte med underhållning och att man ska ta det som visas där med en nypa salt, men det finns en hel del intressanta intervjuer med Billy, där han förklarar vem han är, hur H.A.A.R.P grundades till hur det samarbetar tillsammans med Chemtrails programmet. Jag skrev om det i en annan tråd fast det passar nog bättre in i den här tråden eftersom att det är mer H.A.A.R.P relaterat

Här är intervjuerna jag talar om:

TOXIC REALITY RADIO guest Billy Hayes- Terral Croft as interviewer http://youtu.be/EAxJDJ5Efpc

Sedan så hittade jag en intervju som är uppdelad i tre ljudklipp http://youtu.be/600kuLluLWQ
Citera
2014-02-07, 19:34
Medlem
dmtnojas avatar
har inte läst hela tråden, men har det tagits upp att joe rogan har ett avsnitt om HAARP i sin nya serie? finns att tanka på the p Joe Rogan Questions Everything S01E02
Citera
2014-02-13, 15:53
Bannlyst
En sak som är riktigt konstigt är, när man kollar på vädret på nyheterna och dom säger att det ska bli regn eller snö, så drar det alltid in väster ifrån, jag har nog aldrig hört dom säga" vi har ett nytt nederbördsområde som drar in öster ifrån ", hur i helvete är det möjligt ? Alltid väster ifrån, alltid!
Citera
2014-02-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zygguns
En sak som är riktigt konstigt är, när man kollar på vädret på nyheterna och dom säger att det ska bli regn eller snö, så drar det alltid in väster ifrån, jag har nog aldrig hört dom säga" vi har ett nytt nederbördsområde som drar in öster ifrån ", hur i helvete är det möjligt ? Alltid väster ifrån, alltid!
Jordens klotform och rotation. http://sv.wikipedia.org/wiki/Corioliseffekten
Citera
2014-02-13, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Jordens klotform och rotation. http://sv.wikipedia.org/wiki/Corioliseffekten
Ja, men är det endast detta, eller ligger det något annat bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in