Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 22:40
  #1981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Lysande! det är ett tydligt hot när han säger: ”Är du sugen på att testa?”

Killen säger är du sugen på att festa!! Inte testa. Logiskt
__________________
Senast redigerad av Torero 2013-07-14 kl. 23:22.
Citera
2013-07-14, 22:42
  #1982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
I andra länder blir poliser i vissa fall kända genom att agera hastigt aggressivt mot stökiga fyllor om det filmas.
Byt ut kvinna mot svart man, så är situationen nästan identisk. Mannen i denna filmen har också begått skadegörelse och slagits tidigare.

Dvs liknande scenario som närmare beskrivs i just den här filmen:
http://www.youtube.com/watch?annotat...&v=jbrTyP06-yM

1. Det där är ju tv. Å andra sidan behöver man ju bara titta på tv-filmen för att hitta ca. 5 olika sätt att stämma Sheriffen på. Precis som Sheriffen säkert kan komma på några sätt att stämma den intagne på. Så det är exakt samma modell, hitta ett lämpligt offer, i ovanstående fall för att göra tv på. Det vill säga. "ofin" - typiskt WT-drägg. ofarlig både i termer av makt, juridik och fysisk fara.
Eller som Sheriffen beskrev det, "den här filmen har gett mig massvis med respekt bland samhällets bottenskrap.
Citera
2013-07-14, 22:47
  #1983
Medlem
April55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Ni som undrar vad polisludret heter så har vi att göra med en viss:

Petr* M*rie Viklun*

19690604-XXXX

Vit*ilsgränd 19
16* 77 Hässelb*


http://www.upplysning.se/person/data...5-6d22ab4b5b3e

http://corruptio.bloggsida.se/files/...m%C3%B6rda.pdf
(Ett liknande fall för två år sedan).

Hur kan ni skicka ut en oskyldig persons identitet. Hur vorde det med källkritik !
Poliskvinnan på filmen ÄR INTE DEN OVAN.
Eftersom den KVINNAN ovan jobbar INTE som hundförare längre och inte heller i Stockholm.
Fy fan för osanningar........Ge er nu * ARG *
Det syns tydligt på filmen att det INTE är P och hennes hund då hon har en UNG
och MKT STOR HANE, ca 70 cm HÖG.- Fan att den hunden på filmen är vare sig
hane eller 70 cm hög.
Och en sällskapstik hemma som INTE ÄR GODKÄND POLISHUND och därmed
inte heller är ute i tjänst.

Sluta och lägg ut osanningar och spekulationer. Finns väl för
helvete ett antal andra kvinnliga hundförare i Stockholm
Citera
2013-07-14, 22:47
  #1984
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Eller som Sheriffen beskrev det, "den här filmen har gett mig massvis med respekt bland samhällets bottenskrap.

Respekt bland kriminella är vad polisen idag ofta behöver. För 25 år sedan hade mannen inte vågat sätta sig emot en polis. Idag ser vi hur det går när polisen ska vara dialogpolis och kvarterspolis. Situationer uppstår som egentligen är helt onödiga. Det finns en moralisk nedmontering idag som gör att auktoriteter inte längre respekteras. På den punkten var det "bättre förr".
Citera
2013-07-14, 22:48
  #1985
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Lysande! det är ett tydligt hot när han säger: ”Är du sugen på att testa?”

EDIT

Misstänkt för misshandel, skadegörelse och narkotikabrott. En uppenbart kriminell typ som garanterat är känd av polisen sedan tidigare.

EDIT

Det är inte mitt fel! Det är min dator som vägrar lyda.
__________________
Senast redigerad av HumpingDog 2013-07-14 kl. 22:51.
Citera
2013-07-14, 22:49
  #1986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad det gäller våldsanvändning från polisens sida rent allmänt kan det väl aldrig vara tillåtet att misshandla, eller skjuta någon enbart för att denna inte lydde order? Det förefaller ju helt sjukt. Brotta ned någon är en sak, men därifrån är steget rätt långt till att vifta med batongen på detta sätt.
Hur ska polisen kunna utöva makt utan att hota med våld? Om en polis ska brotta ner någon så måste polisen vara starkare än den som ska brottas ner, och om så inte är fallet får de använda andra metoder.
Citera
2013-07-14, 22:50
  #1987
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April55
Hur kan ni skicka ut en oskyldig persons identitet. Hur vorde det med källkritik !
Poliskvinnan på filmen ÄR INTE DEN OVAN.
Eftersom den KVINNAN ovan jobbar INTE som hundförare längre och inte heller i Stockholm.
Fy fan för osanningar........Ge er nu * ARG *
Det syns tydligt på filmen att det INTE är P och hennes hund då hon har en UNG
och MKT STOR HANE, ca 70 cm HÖG.- Fan att den hunden på filmen är vare sig
hane eller 70 cm hög.
Och en sällskapstik hemma som INTE ÄR GODKÄND POLISHUND och därmed
inte heller är ute i tjänst.

Sluta och lägg ut osanningar och spekulationer. Finns väl för
helvete ett antal andra kvinnliga hundförare i Stockholm

Som jag tidigare skrivit så handlar det om en kriminell som blivit nitad av polisen han nu hänger ut som någon form av hämnd.
Citera
2013-07-14, 22:52
  #1988
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Hur ska polisen kunna utöva makt utan att hota med våld? Om en polis ska brotta ner någon så måste polisen vara starkare än den som ska brottas ner, och om så inte är fallet får de använda andra metoder.


Vad sägs om överlägsen teknik och nummerärt överläge? Vad hände med det gamla hederliga polisgreppet? Är det inget som dagens poliser får lära sig? Om poliskvinnan som slog ned fyllot inte ansåg sig kunna brotta ned en kraftigt berusad man, hade hon ju kunnat invänta sina kollegor innan hon började veva med batongen? Det handlade ju knappast om något nödvärn i alla fall.
Citera
2013-07-14, 22:53
  #1989
Medlem
April55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Polisen har en enhet som testar raser. De skiter i trender om hunden kan arbeta. De har inte råd vara kräsna om de kan öka utbudet på tjänstehundar.

Det pågår ett test med korsa Mallinois och Schäfer för tjänst. Har tyvärr inte mer info om hur det gått med det testet. Tror inte det gått så positivt då man inte hört mer om det på ett par år.
Nej självklart har du ingen info om det projektet du är väl inte polis
Alla hundarna i kullen utan 2 jobbar som polishundar så det gick BRA med det projektet.
Inget allmänheten behöver bry sig om.
Citera
2013-07-14, 22:54
  #1990
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
EDIT

Misstänkt för misshandel, skadegörelse och narkotikabrott. En uppenbart kriminell typ som garanterat är känd av polisen sedan tidigare.

EDIT

Det är inte mitt fel! Det är min dator som vägrar lyda.
Har sökt men inte hittat slöddrets namn än, finns det, gärna med brottsregistret!

Jag har sett namnet på den påstådda poliskvinnan som agerade bra så det behöver jag inte.
Citera
2013-07-14, 22:54
  #1991
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Som jag tidigare skrivit så handlar det om en kriminell som blivit nitad av polisen han nu hänger ut som någon form av hämnd.

Om han inte är dömd, hur kan han då vara kriminell?

Och varför håller chefsåklagare med mig och kriminologer samt samlade konsensus på internet?

Sluta håll era äckliga kollegor om ryggen? ni skadar mer än hjälper erfråga...
Citera
2013-07-14, 22:54
  #1992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad säger expertpanelen på Flashback om detta polisingripande?

Känns inte helt klockrent det heller, men här är det mer komik över det hela tycker jag

http://www.youtube.com/watch?v=PlzI3lttcJ0

två poliser försöker gripa en 16-18 åring utan att lyckas särskilt väl. Personen som ska gripas verkar misstolka det hela som någon form av kamratlig brottningsmatch tills batongslagen börjar vina varefter han undrar varför polisen vill brottas oschysst och undrar om de verkligen ska slåss samt säger sig vara redo. Efter en lång obeskrivlig rad av ofattbara pinsamheter så sprejar de barnet med pepparspray tills denne inte längre kan hålla ögonen öppna och går med på att låta sig brottas ned varefter polisernas börjar gossa lite skönt med honom.

Summa sumarum. Urkass taktik, batongteknik och dessutom vill alla veta vad de egentligen var där för. Utbildningsfel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback