Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-11, 01:30
  #2221
Medlem
Är det bara jag som kommer ihåg dracula klubborna lakrits så sjuukt goda fanns på slutet av 80 talet
Citera
2013-06-11, 02:46
  #2222
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabascoooo
Finns på coop
Nej AKO-kolor har inte sålts på säkert 15 år.
Citera
2013-07-10, 18:52
  #2223
Medlem
jag kommer åxå ihåg de där Dracula klubborna i svart och rött, mmmm satt just i dag och mindes dem. Saknar dem.

Sen saknar jag även Center Mint. Center med minttoffefyllning. Fanns att köpa i alla fall för ca 10 år sedan, sen slutades dem säljas *saknar*.

Sen fanns det en läsk som hette Merry och även dito hårda sura karameller. Gott och syrligt.
Citera
2013-07-13, 19:30
  #2224
Medlem
Sisofyss avatar
Kanske inte rent godis.. Fast, jo godis. Men i dryckesformat.

Marabous chokladdryck!

bild
Citera
2013-07-15, 01:15
  #2225
Medlem
Jag efterlyser en godisbit som jag letat efter i flertal godisaffärer...
Godissorten heter "stora pesetos" och de är hur goda som helst "/

http://www.gobert.se/sortiment/Haribo/Haribo.html

(Rad 7, godisbit 3 på raden)

Det är stora gelatinpengar och finns i röd, gul och grön färg tror jag. Ca 4 cm i diameter.
Har någon sett denna godbit eller har den försvunnit?
Citera
2013-07-15, 08:34
  #2226
Medlem
muntiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangofortwo
jag kommer åxå ihåg de där Dracula klubborna i svart och rött, mmmm satt just i dag och mindes dem. Saknar dem.

Sen saknar jag även Center Mint. Center med minttoffefyllning. Fanns att köpa i alla fall för ca 10 år sedan, sen slutades dem säljas *saknar*.

Sen fanns det en läsk som hette Merry och även dito hårda sura karameller. Gott och syrligt.

Center mint brukar väl finnas i lösplocket? Eller jag kanske tänker på center kokos?
Citera
2013-07-15, 12:50
  #2227
Medlem
This_is_me_s avatar
Fanns det inte en röd klubba som hette tomteklubba, eller är jag helt ute och cyklar nu? Dom varade hur länge som helst minns jag.
Citera
2013-07-16, 16:32
  #2228
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Fanns det inte en röd klubba som hette tomteklubba, eller är jag helt ute och cyklar nu? Dom varade hur länge som helst minns jag.

Ingen som minns denna klubba?
Citera
2013-07-16, 16:40
  #2229
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Ingen som minns denna klubba?

Joda, den minns jag. Tyckte den var i mäktigaste laget. Torebrings säljer visst klubban via webbshop.
Citera
2013-07-16, 17:06
  #2230
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Joda, den minns jag. Tyckte den var i mäktigaste laget. Torebrings säljer visst klubban via webbshop.

Vad roligt! Den hetet tomteklubba va? Vill minnas att dom varade väldigt länge. Man kunde ha den i käften i en timme eller mer.
Citera
2013-07-16, 17:15
  #2231
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Vad roligt! Den hetet tomteklubba va? Vill minnas att dom varade väldigt länge. Man kunde ha den i käften i en timme eller mer.

Japp, den heter tomteklubba. Jag har inte sett den på flera år i mataffärer. Möjligt att den finns i godisaffärer. Har inte kollat. Kolla in den här länken. Här går det att beställa online:

http://www.torebrings.se/butik/KONFE...6?artnr=401000
Citera
2013-07-16, 17:46
  #2232
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Japp, den heter tomteklubba. Jag har inte sett den på flera år i mataffärer. Möjligt att den finns i godisaffärer. Har inte kollat. Kolla in den här länken. Här går det att beställa online:

http://www.torebrings.se/butik/KONFE...6?artnr=401000

Där är den ju! Den fanns inte i lager tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback