2013-07-11, 21:07
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Visst var det tre Xanor som han tog? Tror inte man kan förklara hela denna historia med drogerna dock- något annat måste även ligga bakom. Frågan är vad? Xanor experter i tråden- kan en psykiskt stabil person verkligen flippa så ofantligt hårt på bara tre av dessa piller samt alkohol? Vi vet ju inte hur mycket han druckit under kvällen förvisso, men ändå.

Skulle vara bra att veta hur han har mått den senaste månaden? Han hade iaf varit frånvarande från sina träningar med klubben under en månads tid innan attackerna. Det måste ju säga något om hans allmäntillstånd. Tidpunkten för hans träningsfrånvaro kanske också stämmer med tidpunkten för när det tog slut med flickvännen?

Nej, eller, det vet jag inte. Jag vet inte hur många han tog. Jag tror de köpte en del. Det jag fått höra är att han hade börjat morgondagen med ett par tre starköl. V
Citera
2013-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Visst var det tre Xanor som han tog? Tror inte man kan förklara hela denna historia med drogerna dock- något annat måste även ligga bakom. Frågan är vad? Xanor experter i tråden- kan en psykiskt stabil person verkligen flippa så ofantligt hårt på bara tre av dessa piller samt alkohol? Vi vet ju inte hur mycket han druckit under kvällen förvisso, men ändå.

Skulle vara bra att veta hur han har mått den senaste månaden? Han hade iaf varit frånvarande från sina träningar med klubben under en månads tid innan attackerna. Det måste ju säga något om hans allmäntillstånd. Tidpunkten för hans träningsfrånvaro kanske också stämmer med tidpunkten för när det tog slut med flickvännen?

Utan tolerans och stoppa i sig 3st Xanor på en rejäl fylla skulle lätt kunna ge minnesluckor i över ett dygn. Lätt in i ekvationen att GM hade ett dåligt temperament på fyllan så kan det absolut sluta så här.
Empatin försvinner fullständigt på den blandningen, vilket kan vara ett svar på varför han sa "Jag har visst empati!" innan han gick mot polisen med kniven.

*Uppdate* Skriver inte att det är vanligt att man blir sån, men det händer att man flippar ur fullständigt och ju svagare psyke personen i fråga har desto värre urflippning.
Citera
2013-07-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1
Nej, eller, det vet jag inte. Jag vet inte hur många han tog. Jag tror de köpte en del. Det jag fått höra är att han hade börjat morgondagen med ett par tre starköl. V

Detta var alltså innan han gick till BT-hallen? Verkar iaf som om han kom dit på morgonen.
Citera
2013-07-11, 21:16
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Detta var alltså innan han gick till BT-hallen? Verkar iaf som om han kom dit på morgonen.

Enligt en från SSMT som skrivit här i tråden sov han ju i BT-hallen.
Citera
2013-07-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
En kvalificerad gissning är att hans föräldrar var illegala invandrare och att gärningsmannen var den ende med svenskt medborgarskap i familjen.

Ingen har hittills kunnat skriva på ordentlig svenska vem gärningsmannen var. Det talar sitt egna språk. (han var blatte)

Det var väl någon som skrev att efternamnet är taget och släkten hette Petterson tidigare så du är nog ute och cyklar.
Citera
2013-07-11, 21:25
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Vet du om han varit vaken eller sovit under natten? Ja, men då kan han ju tagit hur mycket som helst så vitt vi vet alltså. Jag är efter att ha läst på om läkemedlet övertygad om dina uppgifter stämmer att dessa piller plus alkohol, kombinerat med en djup depression samt möjligtvis sömnstörningar ligger bakom NEs bärsärkagång.

Under behandling med Xanor/Xanor Depot kan ditt minne försämras. Detta inträffar oftast flera timmar efter det att du har tagit läkemedlet.

Användning av Xanor/Xanor Depot kan öka risken för episoder av hypomani och mani hos patienter med depression.

Behandling med Xanor/Xanor Depot kan öka risken för att utveckla tankar om att skada dig själv eller begå självmord om du lider av:
  • svår depression
  • ångest i samband med svår depression

Du bör undvika alkohol i samband med behandling med Xanor/Xanor Depot, eftersom kombinationen kan förstärka vissa biverkningar hos läkemedlet.

Skada dig själv eller andra kanske det ska stå?
Citera
2013-07-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Enligt en från SSMT som skrivit här i tråden sov han ju i BT-hallen.

Det verkar som om uppgifterna går isär på den punkten, därför min fråga.

Det ska isf funnits någon "dealer" med på natten som är kopplad till Varberg och jag förstått vissa inlägg rätt.

Det verkar iaf vara ifrån pundare i Varberg som ADEBiSi1´s info kommer ifrån om man läser hans senaste inlägg?

SSMT´s tränare och aktiva har ju ifrågasatts rätt kraftigt men jag har väldigt svårt att tro att de accepterat att det suttit en pundargäng i lokalerna som de har ansvaret för.. eller?
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-07-11 kl. 21:30.
Citera
2013-07-11, 21:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag skriver det igen, som jag skrev tidigare i tråden, men nu är det 100% bekräftat då jag pratat med han som gav NE benzon. Han hade tagit ett par Xanor som han fick under natten efter det att de hade "festat". På morgonen hade han druckit ett par starköl, ganska säker på att det var 3 st 50 cl Pripps blå (burkar). Hur vida han var i dålig psykisk vigör låter jag vara osagt men att han tagit benzo under natten/tidig morgon är med 100% säkert. Det lär visa sig vid den rättsmedicinska undersökningen under morgondagen. Sedan får ni spekulera hur mycket ni vill men hade inte gärningsmannen blivit skjuten till döds hade han garanterat inte haft något minne av sin vansinnesfärd genom Varberg.

Alltså Xanor är narkotika klassat, så tar man fler än en skulle han nog först och främst somnat, men visst finns det biverkningar som psykos i Fass,.
Men frågan är om det är vansinnesdåd som gäller på Xanor.

Är det vad han själv menar med knark då tränaren frågar honom om han tagit knark.
Ja som fan svarar han enligt en annan postare.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-11 kl. 21:33.
Citera
2013-07-11, 21:32
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avator
Utan tolerans och stoppa i sig 3st Xanor på en rejäl fylla skulle lätt kunna ge minnesluckor i över ett dygn. Lätt in i ekvationen att GM hade ett dåligt temperament på fyllan så kan det absolut sluta så här.
Empatin försvinner fullständigt på den blandningen, vilket kan vara ett svar på varför han sa "Jag har visst empati" innan han gick mot polisen med kniven.

*Uppdate* Skriver inte att det är vanligt att man blir sån, men det händer att man flippar ur fullständigt och ju svagare psyke personen i fråga har desto värre urflippning.

Jo jag har förstått detta efter att läst på Fass. Obehagliga biverkningar det där!
Citera
2013-07-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Alltså Xanor är narkotika klassat, så tar man fler än en skulle han nog först och främst somnat, men visst finns det biverkningar som psykos i Fass,.

Är det vad han själv menar med knark då tränaren frågar honom om han tagit knark.
Ja som fan.

All benzo är väl narkotika/läkemedelsklassad beroende på hur den används?

Varför skulle han somnat?

Det har begåtts mängder av våldsbrott där förövarna blandat Benzo med alkohol.
Citera
2013-07-11, 21:37
Medlem
Benso är en märkligt drog, en del blir monster medans dom allra flesta blir snälla och mysiga.
Citera
2013-07-11, 21:44
Medlem
Citat:
Vet du om han varit vaken eller sovit under natten? Ja, men då kan han ju tagit hur mycket som helst så vitt vi vet alltså. Jag är efter att ha läst på om läkemedlet övertygad om dina uppgifter stämmer att dessa piller plus alkohol, kombinerat med en djup depression samt möjligtvis sömnstörningar ligger bakom NEs bärsärkagång.

Under behandling med Xanor/Xanor Depot kan ditt minne försämras. Detta inträffar oftast flera timmar efter det att du har tagit läkemedlet.

Användning av Xanor/Xanor Depot kan öka risken för episoder av hypomani och mani hos patienter med depression.

Behandling med Xanor/Xanor Depot kan öka risken för att utveckla tankar om att skada dig själv eller begå självmord om du lider av:
  • svår depression
  • ångest i samband med svår depression

Du bör undvika alkohol i samband med behandling med Xanor/Xanor Depot, eftersom kombinationen kan förstärka vissa biverkningar hos läkemedlet.

Skada dig själv eller andra kanske det ska stå?

Och:

Om du har tagit för stor mängd av Xanor/Xanor Depot
Om du fått i dig för stor mängd läkemedel eller om t.ex. ett barn fått i sig läkemedlet av misstag kontakta läkare, sjukhus eller Giftinformationscentralen (tel. 112) för bedömning av risken samt rådgivning.
Symtom på överdosering kan vara:
yrsel
sömnighet
medvetslöshet
muskelsvaghet
reaktioner som t ex aggressivitet, hallucinationer och rastlöshet.

Andra biverkningar:

Överproduktion av hormonet prolaktin, oro, sömnsvårigheter, nervositet, sjuklig förhöjd grundsinnesstämmning (hypomani och mani), hallucinationer, ilska, aggresivitet, fientlighet, kroppslig oro, påverkan på sexuell lust (libido), vanföreställningar, rastlöshet, minnesförlust,
Senast redigerad av Kicksome 2013-07-11 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in