Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-05, 10:30
  #169
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behringo-starr
Såg detta avsnitt av debatt på svtplay:Debatt 1/7
Och efter Åkesson och nåt annat är det debatt om svenskhet. Här hyllar den lille vidrige orchen Kaplan med sin gälla röst Megafonen.
Spola till 40:00
Detta var innan våldtäkten så det kan tänkas att våldtäktsgrabbarna skulle spelat eller spelade en roll på MPs dag.

Fy fan vad han är obehaglig.

Nja, med tanke på att de påstådda GM var tänkta att lämna stugorna 20-21 före kl 11.00 den 30/6 samt att MPs dag var först den 2/7, tror jag inte mycket på det spåret.
De kan dock ha haft någon roll i MPs förberedelser men det är ren spekulation.
Citera
2013-07-05, 10:31
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Mer information har ramlat in i min brevlåda under natten.

En person med vad det verkar god insyn i ett bokningssystem där Norderstrands camping är anknutet låter meddela följande:

Paketbokning: Färja inklusive boende för åtta personer+fordon. Anländer till Visby natten mellan torsdag och fredag (27-28/6) tillträde till stuga/or 20 och 21 kl 15.00 28/6 senaste tid för utcheckning 30/6 11.00. En stuga rymmer 4 personer, är 16 m2 och kostar 1499 kr/natt. (under den aktuella perioden)

Bokningen är gjord i det falska namnet "Erik Adam", ingen legitimation krävs vid in/utcheck. Betalningen sker kontant vid avresan som sker strax innan 09.00 på söndagen 30/6.

Vidare har jag även fått ytterligare information om händelseförloppet från natten den 29/6:

Ett sedan fler nätter känt stökigt sällskap om 8 individer anländer runt 03.00 till Norderstrands camping efter att ha tillbringat kvällen på Gutekällaren.

Runt 4 individer hamnar i samspråk med nattpersonalen i norra service huset. Personalen minns dem som märkbart påverkade men sociala och trevliga. Under samtalet erbjuder individerna personalen kokain. (vilket korroborerar den tidigare uppgiften om påstått kokainintag på Gutekällaren)

Sällskapet återvänder därefter till sina stugor där de tänder grillen samtidigt som de börjar städa ur stugorna för avfärd.

Dagen efter (30/6) då sällskapet redan lämnat stugbyn, anländer polisen som genomför en teknisk undersökning samt förhör personal på plats.

Som alltid vore jag tacksam om dessa uppgifter kunde korroboreras av oberoende källor.

Erik Adam kan väl vara ett alias för "Adam Tensta" Eriksson? Känns inte alltför långsökt.....
Citera
2013-07-05, 10:36
  #171
Medlem
Heidreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Dragan
Erik Adam kan väl vara ett alias för "Adam Tensta" Eriksson? Känns inte alltför långsökt.....

Adam Tensta hade en spelning på Gutekällaren den 28/6:

http://www.liveguiden.com/konsert.php?id=6584

Det här har kanske diskuterats i tråden tidigare, ber på förhand om ursäkt för eventuell dubbel-post...
__________________
Senast redigerad av Heidrek 2013-07-05 kl. 10:45.
Citera
2013-07-05, 10:44
  #172
Medlem
Hyfundans avatar
Så det verkar mest troligt att ett posse bjudits på en minisemester. Antagligen som en deal med arrangören.
Citera
2013-07-05, 10:53
  #173
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Så det verkar mest troligt att ett posse bjudits på en minisemester. Antagligen som en deal med arrangören.

Jo det ser ut som det. Och nu när FB kommit med mer kött på benen gällande detta
så kanske t o m MSM vågar skriva mer om det. Det verkar ju gubevars inte partirelaterat
Citera
2013-07-05, 10:58
  #174
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Dragan
Erik Adam kan väl vara ett alias för "Adam Tensta" Eriksson? Känns inte alltför långsökt.....

Så det är således Adam Tensta's entourage som begick gruppvåldtäkten...

Jag fattar dock inte varför MSM skulle vara så otroligt rädda att rapportera om denna händelse.
Att en etniskt svensk (?) tjej blir gruppvåldtagen av ett gäng invällare är väl knappast att betraktas som en unik händelse.
Jag är fortfarande en smula fundersam över den totala media tystnaden kring detta brott.
__________________
Senast redigerad av Vadaadaa 2013-07-05 kl. 11:05.
Citera
2013-07-05, 11:28
  #175
Medlem
Har sökt lite på de aktuella namnen och Adam Tensta tillsammans men hittar inte mycket.
Det kan ju vara så tråkigt att det bara rör sig om ett grabbgäng med ickesvenskar som åkt på semester för att gå på Adam Tenstas spelning och terrorisera byggden. De aktuella personerna verkar ju dessutom vara från Stockholms södra förorter, inte norra.

Är det någon som har koll på var Adam Tensta bodde under spelningen?

Att media är så tysta kan då bero dels på att åklagaren inte anhåller men givetvis också på att man inte vill mata SD med ett färskt exempel på det mycket negativa inflytande vissa grupper har på det Svenska samhället.
Citera
2013-07-05, 11:37
  #176
Medlem
Kan det inte vara så att man har haft ett annat boende bokat efter stugan? Kanske var stugan en nödlösning om det inte fanns plats på stället de skulle bo på under resten av veckan?
Citera
2013-07-05, 12:01
  #177
Medlem
Nyheter24s avatar
Kommer vänstern behöva be om ursäkt till tjejen eller kan vänstern avsäga sig allt ansvar även om det var de som bjöd dit de? Iofs borde de veta att detta kommer att inträffa när man bjuder in kulturberikare?

Köper jag en giftorm och släpper ut den bland en massa folk och den skulle bita någon så åker jag dit på det. Samma sak borde gälla vänstern när de bjuder in kulturberikare.
__________________
Senast redigerad av Nyheter24 2013-07-05 kl. 12:29.
Citera
2013-07-05, 12:26
  #178
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Kan det inte vara så att man har haft ett annat boende bokat efter stugan? Kanske var stugan en nödlösning om det inte fanns plats på stället de skulle bo på under resten av veckan?

Är Adam Tensta kvar på ön?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Kommer vänstern behöva be om ursäkt till tjejen eller kan vänstern avsäga sig allt ansvar även om det var de som bjöd dit de? Iofs borde de veta att detta kommer att inträffa när man bjuder in kulturberikare?

Köper jag en giftorm och släpper ut den bland en massa folk och den skulle bita mig så åker jag dit på det. Samma sak borde gälla vänstern när de bjuder in kulturberikare.

Nu verkar det ju trots allt som om att det var Gutekällaren som indirekt såg till att berikarna fick tillträde till Visby genom att hyra in Adam Tensta.

Jag fattar inte var vänstern kommer in i sammanhanget.
Citera
2013-07-05, 12:33
  #179
Medlem
duqus avatar
Det raderas flitigt nu, både hos Gutekällaren och Stureplan.se.

Så hjälp gärna åklagaren genom att leta och spara ner ev fynd som ni hittar i cahcarna innan de försvinner, nedan exempel från Gutekällarens cache med Adam Tensta:
http://webcache.googleusercontent.co...&client=safari
Citera
2013-07-05, 13:07
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Nu har jag fått lite mer information via PM från ett nyreggat konto.

Det skall tydligen röra sig om totalt sett 8 killar boendes i två stugor på Norderstrands camping (Norderstrands hemsida). Tidigare på kvällen skall tydligen gänget varit ute på Gutekällaren där de enligt uppgift setts snorta kola och beställa in helrör. Under sitt besök på Gutekällaren skall gänget enligt uppgift varit otrevliga mot andra gäster.

Någon gång under dagen skall gänget träffat på BO (19-årig kvinna), då BO och GM skall ha utväxlat telefonnummer. Senare på kvällen ringer någon från gänget och bjuder in BO till efterfest på Norderstands camping (stugbyn). Där skall BO blivit drogad och slagen (ytliga blåmärken på armar och bröst samt en blåtira) för att sedan bli gängvåldtagen.

3 personer av 8 skall ha deltagit i våldtäkten av den 19-åriga kvinnan. Dessa är

Mi*ck*n Fittja
Bild på Mi*ck*n

M*rtin J*kub

Sak* Dil*aj
Bild på Sak*

En märklig observation är att ingen av dessa 8 killar skall vara registrerade med namn och/eller personnummer i stugbyns bokningssystem. Detta skulle således tala för att det är en större organisation (läs solvent) som står bakom bokningen.

Det vore bra för tillförlitligheten om ovanstående uppgifter kunde korroboreras av oberoende källor.

Nu vill vi veta just vilken organisation som hyrt dessa stugor.

ABF?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback