2013-07-03, 07:37
Medlem
Letar efter ett PC-spel från ungefär år 2000.

Man spelar en liten flicka som letar efter sin mor eller något. Det var ett pusselliknande spel. Miljön var relativt mörk. Det enda jag minns är att man passerar en grind i början och hamnar i någon slags slum/bostadsområde(?). Gick man förbi det så hamnade man i en kloak/kanal(inomhus, låter skumt, jag vet).

Gick man runt lite mer så blev man "fångad" av en kapten eller något sådant.

Har inte så mycket mer än så, att ge er. Men jag tror inte att det var så många pussel/adventure-spel vid den tiden, där huvudkaraktären var en flicka/liten-flicka(ja, det är inte Tomb Raider som jag eftersöker).

//Lokans
Citera
2013-07-03, 11:46
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokans
Letar efter ett PC-spel från ungefär år 2000.

Man spelar en liten flicka som letar efter sin mor eller något. Det var ett pusselliknande spel. Miljön var relativt mörk. Det enda jag minns är att man passerar en grind i början och hamnar i någon slags slum/bostadsområde(?). Gick man förbi det så hamnade man i en kloak/kanal(inomhus, låter skumt, jag vet).

Gick man runt lite mer så blev man "fångad" av en kapten eller något sådant.

Har inte så mycket mer än så, att ge er. Men jag tror inte att det var så många pussel/adventure-spel vid den tiden, där huvudkaraktären var en flicka/liten-flicka(ja, det är inte Tomb Raider som jag eftersöker).

//Lokans

Ingen aning egentligen men gissar på The City of Lost Children.
Citera
2013-07-03, 17:18
Medlem
SilverPressens avatar
Jag fick precis en flashback ifrån ett spel jag spelade som barn. Det måste varit peka och klicka spel och temat var Dracula, häxor och sånt där. svart ryttare utan huvud i skogen... i slutet av spelet minns jag att man skulle spela piano i "slottet" och sista scenen var en middag med alla karaktärer ifrån spelet.. vad kan detta ha varit för spel?

EDIT: Hittade det. Det heter Drakulas Hemlighet och hade nämnts tidigare i tråden. Jag var osäker på om det var drakula men nu minns jag.
Senast redigerad av SilverPressen 2013-07-03 kl. 17:28.
Citera
2013-07-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Ingen aning egentligen men gissar på The City of Lost Children.

Du hade helt rätt. Jag tackar dig utav det djupaste djup i mitt hjärta. Har letat efter det här spelet i över fyra år nu.

//Lokans
Citera
2013-07-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownface
Jag efterlyser ett spel! (oh really)

Man är robotar och dödar varandra.
Det fanns på steam för kanske 8-9 år sen.
(2004-2005) typ
Det är 2 stycken lag ett rött och ett blått.
(Nej inte teamfortress. (När kan man vara en robot där ens?))
Jag har ett stort minne av att man kunde använda laser svärd också.
Tror att det är source relaterat spel.

Darwinia?
Citera
2013-07-04, 12:34
Bannlyst
Kommer inte ihåg så mycket men det var ett spel som är från 2010-2011 tror jag och var under medeltiden. Tror det heter något med siege eller castle. Har för mig att man började i en stad/slott som blev attackerad och så skulla man hitta sin kung eller ledare. När man hittade han var han skadad och valde att stanna kvar så man kunde fly.
Citera
2013-07-04, 17:18
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Kommer inte ihåg så mycket men det var ett spel som är från 2010-2011 tror jag och var under medeltiden. Tror det heter något med siege eller castle. Har för mig att man började i en stad/slott som blev attackerad och så skulla man hitta sin kung eller ledare. När man hittade han var han skadad och valde att stanna kvar så man kunde fly.
Låter precis som Human Noble Origin från Dragon Age: Origins..
Citera
2013-07-04, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Låter precis som Human Noble Origin från Dragon Age: Origins..
Nepp, spelet handlar om sieges(vad det nu är på svenska) för jag letade efter såna spel jag hittade det, så det är inget likt DA.
Citera
2013-07-04, 20:11
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Nepp, spelet handlar om sieges(vad det nu är på svenska) för jag letade efter såna spel jag hittade det, så det är inget likt DA.
Stronghold handlar om belägringar av slott, men har ingen koll när de släppts på sistone
Citera
2013-07-04, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Stronghold handlar om belägringar av slott, men har ingen koll när de släppts på sistone
Spelades i 3rd person, tänkt dig typ Ghost recon: future soldier fast medeltiden. Man kunde även där gömma sig bakom skydd och skjuta med armborst
Citera
2013-07-04, 22:28
Bannlyst
Citat:
Spelades i 3rd person, tänkt dig typ Ghost recon: future soldier fast medeltiden. Man kunde även där gömma sig bakom skydd och skjuta med armborst
Hittat: The Cursed Crusade
Citera
2013-07-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Snälla - hjälp!

Kan det ha varit detta måne?
http://www.youtube.com/watch?v=ya2plQOBRhA

hoppa fram till 04:00 för att se när dom börjar "spela"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera