2013-07-03, 17:14
Medlem
Störtlöjlig aktion. Låt muslimerna ha sin tro och sin moské ifred. Det är ingen annans angelägenhet.
Citera
2013-07-03, 17:27
Medlem
Jag gillar hur vissa i tråden gottar sig i och skrattar åt PK-iternas såkallade PK syntax error, men missar att ni själva upplever ett motsvarande trauma ni hatar både muslimer och feminister.

För övrigt lägger jag mig inte i. Ogillar feministrörelsen och hela PK-lobbyn men har inget emot muslimer. Jag tycker muslimerna ska få leva sina liv ifred, det är som sagt inte någon annans problem.
Citera
2013-07-03, 18:09
Medlem
En naken kvinna i 25 års åldern stod ju barbröstad jämte en polisbil i Malmö mitt på torget och skrek fria person X (osäker vem) jag har bild i mobilen. Poliserna x2 stod jämte och avvaktade och tog inte henne omhand, så helt olagligt kan dessa bara bröst inte vara.

För om Män får gå utan tröja får väl kvinnor? eller?
Citera
2013-07-03, 18:14
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkane64
Två av kvinnorna var muslimer, från Tunisien respektive Egypten om jag minns rätt, en var svenska.

Budskapet handlar om att de själva ska få bestämma över sina kroppar och är en stark kritik mot islamisternas behandling av kvinnor.

Personligen älskar jag att se nakna kvinnor, men att protestera mot auktoritära islamistiska regimer i mellanösterrn och nordafrika genom att kränka svenska muslimer är både missriktat och reapektlöst. Bättre hade varit om de gjort det utanför de aktuella ländernas ambassader.

Du menar att problemen inte förekommer i Sverige? Man ska bara protestera mot någon annan långt bort och allt annat är respektlöst oavsett vilka problem som finns på hemmaplan? Hur var det nu förresten när UG besökte moskéer med dold kamera, män har rätt att slå sin fru och allt det där? Ska man inte protestera mot det?

Sanningen är snarare att det smyger in sådana här stenåldersidéer med den nya importerade underklassen. Idéer som vi inte ska ha i ett civiliserat land, och där om någonstans behövs det verkligen att någon säger ifrån.
Citera
2013-07-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservator
Störtlöjlig aktion. Låt muslimerna ha sin tro och sin moské ifred. Det är ingen annans angelägenhet.

Citat:

För övrigt lägger jag mig inte i. Ogillar feministrörelsen och hela PK-lobbyn men har inget emot muslimer. Jag tycker muslimerna ska få leva sina liv ifred, det är som sagt inte någon annans problem.

Någon annans problem är ju just vad det är, annars hade inte protesterna ägt rum. Hade inte Islam varit en förtryckande religion, och därigenom per definition en religion som inte låter folk "leva sina liv ifred", hade få haft ett problem med dess vridna ideologi.
Citera
2013-07-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrykyn
Någon annans problem är ju just vad det är, annars hade inte protesterna ägt rum. Hade inte Islam varit en förtryckande religion, och därigenom per definition en religion som inte låter folk "leva sina liv ifred", hade få haft ett problem med dess vridna ideologi.

Religionsfrihet måste råda, utan några inskränkningar, likväl som rätten att få slippa att få religioner påtvingade eller liknande för människor som inte delar tron.
Citera
2013-07-03, 22:09
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Religionsfrihet måste råda, utan några inskränkningar, likväl som rätten att få slippa att få religioner påtvingade eller liknande för människor som inte delar tron.

Du menar åt det håll Sverige håller på att gå åt?
Citera
2013-07-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Du menar åt det håll Sverige håller på att gå åt?

Vad vill du ha sagt?
Citera
2013-07-03, 22:15
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt?

Att islam håller på att förstöra Europa, speciellt Sverige.
Citera
2013-07-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Att islam håller på att förstöra Europa, speciellt Sverige.

Du överdriver. Det som behövs är en fullständig separation mellan stat och religion. Religionsfrihet och en suverän stat som inte favoriserar någon. Det är rätt väg att gå. Med andra ord ska inte staten vika ner sig för islamistiska påtryckningar, men människor måste få tro på vad fan de vill såvida det inte skadar någon annan.

Vad är problemet med den här enkla lösningen, tycker du?
Citera
2013-07-03, 22:46
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Du överdriver. Det som behövs är en fullständig separation mellan stat och religion. Religionsfrihet och en suverän stat som inte favoriserar någon. Det är rätt väg att gå. Med andra ord ska inte staten vika ner sig för islamistiska påtryckningar, men människor måste få tro på vad fan de vill såvida det inte skadar någon annan.

Att uppenbarligen fungerar den inte och islam försöker infiltrera sig genom en politisk väg. Titta bara på senaste skandalen med sospartiet.
Citera
2013-07-03, 23:19
Medlem
Citat:

Problemet med den enkla lösningen är att islam till sin natur är en skadlig religion, som inte låter människor tro vad de vill, och inte heller handla efter eget bevåg. Bland annat är ju apostasi otillåtet och på många håll straffbart; och inte frågar man alltid vänligt kvinnorna om de vill leva utefter religionens föreskrifter eller om de föredrar något liberalare.

Hade man inom islam varit tolerant och låtit kvinnor välja sin egen väg, etc etc, hade ju denna Femen-aktion inte ens ägt rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in