Citat:
Ursprungligen postat av
Tamii
Pengar är inte direkt något problem, men det är surt att köpa en saab som minskar 30 000kr i värde på 2 år och reparerades för 30000kr. har svårt att tro att det kostar mer med en några år nyare från 07-08 med låga mil. och om det kostar lika mycket så har jag ju ändå fått ha det gött i en ny bil?
En ny bil är inte 5år gammal.... Jag förstår hur du tänker, men med utgångna garantier blir tänket ändock fel. En 5årig Saab kan bli ett kanonköp likväl som det kan bli en galet trist affär.
Det är, om man vill förhindra oönskade kostnader, ny bil som gäller.... Eller åtminstone en bil där nybilsgarantin fortfarande är aktuell.
Sen till sist, pengar är ett problem för dig.... Du har ju själv i trådstarten deklarerat att du ska låna pengar för att köpa en bil?! Bostad är accepterat att låna till, allt annat nej! Du är inte finliraren du vill vara, acceptera det faktumet och du kommer bli en lyckligare människa.
Vill inte verka dryg, men jag antar att jag är några år äldre än du... Har själv köpt begagnade "premiumbilar" tills jag insåg att det nog är vettigare att köpa en schysst bil för samma pengar. Kör numera en Ford Focus -12 och är tvärnöjd. Har visserligen haft vissa problem, men de har inte kostat något då jag har garanti. De mercor och BMW:s jag ägt i unga år garvar jag åt, de gav mig absolut ingenting i status då varenda jämnårig sate ägde precis samma problembilar.
Säger inte att premiumbilar är problembilar, dock är begagnat problembilar.... Så som tidigare sagts.... Släpp prestigen....