2013-06-27, 00:51
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Unreal Tournament ?

nej

Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Tribes?

nej

, spelet var till steam
Citera
2013-06-27, 23:38
Medlem
Sphinxen7s avatar
Hjälp mig hitta det bästa spelet under min barndom

Detta var ett strategispel som man spelade en civilization som moderniserades (Typ som Civilization) fast det var real time strategy istället för time based strategy som o CiV.

Vad heter spelet?

P.s. Det är inte Spore..
Citera
2013-06-27, 23:57
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphinxen7
Hjälp mig hitta det bästa spelet under min barndom

Detta var ett strategispel som man spelade en civilization som moderniserades (Typ som Civilization) fast det var real time strategy istället för time based strategy som o CiV.

Vad heter spelet?

P.s. Det är inte Spore..

Du tänker inte på Empire Earth?
Citera
2013-06-28, 00:13
Medlem
Sphinxen7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Du tänker inte på Empire Earth?

Oj, jag tror det
Jag minns det som att man kunde nuke'a och bomba mycket i "framtidsfasen"
Kan man det i detta är det nog med största sannolikhet detta spel jag letat efter!
Citera
2013-06-28, 00:23
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphinxen7
Oj, jag tror det
Jag minns det som att man kunde nuke'a och bomba mycket i "framtidsfasen"
Kan man det i detta är det nog med största sannolikhet detta spel jag letat efter!

Nu var det längesen jag spelade det, men har för mig att man kunde det.
Här kan du läsa lite mer om det: http://www.fz.se/spel/empire-earth/pc

Fint spel i vart fall.
Citera
2013-06-28, 00:29
Medlem
Sphinxen7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Nu var det längesen jag spelade det, men har för mig att man kunde det.
Här kan du läsa lite mer om det: http://www.fz.se/spel/empire-earth/pc

Fint spel i vart fall.

Tack för att du knäckte års av letande min vän!
Citera
2013-06-28, 06:16
Medlem
http://i.imgur.com/KDq1ycC.png

Någon som kommer ihåg vad detta spelet heter?
Det går ut på att man ska flytta de fem "klossarna" från vänster till höger, där de ska bilda en "pyramid".
Man får inte lägga en större "kloss" på en mindre.

Inte direkt något datorspel, men det fanns i stort sett på varenda fritidsgård under 90talet. Så hoppas att jag ska kunna hitta en flashversion av det.
Citera
2013-06-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander200

Det går ut på att man ska flytta de fem "klossarna" från vänster till höger, där de ska bilda en "pyramid".

Inte direkt något datorspel, men det fanns i stort sett på varenda fritidsgård under 90talet. Så hoppas att jag ska kunna hitta en flashversion av det.
Det låter som Tower of Hanoi, ett någorlunda vanligt pyssel.
Citera
2013-06-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xevi
Det låter som Tower of Hanoi, ett någorlunda vanligt pyssel.
Så var det! Tack så mycket!
Citera
2013-06-29, 03:37
Medlem
Wristcutters avatar
Hej. Frågade om ett edutainmentspel från nittiotalet som jag lirade i sexan på Filmtipset, men utan resultat. Sätter dock större hopp till att ni flashbackare ska kunna knäcka nöten. Kopierar rakt av (två inlägg):

"Söker ett spel som fanns på klassens dator (jag gick i fyran, våren 1996 var detta) tillsammans med Chefrens pyramid (mattespelet), Matteraketen (ett annat mattespel) och Backpacker (vilket jag också antar att ni minns), ett edutainmentlir med samma andel awesomesauce. Tror spelet var till för att flyktigt lära ut om olika sjukdomar som kan drabba människor. Själva spelmomentet var i förstapersonsvyn och det var som att man flög omkring i ett litet skepp i valda delar av människokroppen och botade patienter från diverse hemskheter. Varje uppdrag började med ett lågupplöst fotografi på ett människoansikte tillhörande patienten man skulle hjälpa. Minns inte så många av dessa ansikten, faktiskt bara ett... en skäggig man i utomhusmiljö... som hade grön starr (den gången i alla fall). Flög runt i hans syncentra och sköt på bollar eller bakterier (olika färger för olika åkommor), tog sig fram som i Doom, kubikmeter för kubikmeter och fick se upp så att man inte sköt på nervtrådar och annan skit. Det framkallade ett otäckt ljud och gjorde man det tillräckligt många gånger kunde patienten döden dö. Ett riktigt survival horror-spel med andra ord! Patienten kunde dö ändå om man inte gjorde sig av med alla "inkräktare" i tid. Det fanns en otäck monoton melodislinga (eller om det bara var ett BEEP BEEP BEEP:ande) som drog i gång när patientens liv var i fara. Svetten lackade på ens bara panna. Grafiken var primitiv, men tillräckligt egen för att få en fångad. Minns någon av er, mina kära medforumiter, vad detta spel kan ha hetat? Eller går det att få reda på det på andra sätt? Tack (igen) på förhand! <3"

Andra inlägget:

"Haha, någonting sådant. Men inte helt olikt Microcosm, faktiskt. Den var mestadels röd, omgivningen. Men mer Doom-likt till grafiken, vad jag vill minnas. Åh, behöver verkligen komma på det här. Skulle vara så fint att få se något klipp, eller kanske ladda ner det (illegalt - ty jag tror inte att det finns på GOG).

Med mer Doom-likt till grafiken menar jag pixligare. Dock var bakterierna lika de i Microcosm!

Hmm. Jag har för mig att... "anamnesen" lästes upp av patienten innan påbörjat uppdrag (typ, det kliar i lungorna, jag har fått svårt att se, mina hemorrojder tar knäcken på mig, etcetera).

Och man gick fram ruta för ruta. Det fanns en karta i något hörn som visade alla resterande bakterier. Eller crap man var tvungen att rensa bort. I think. Det fanns möjlighet att gå åt flera olika håll. Lite... System Shock... eller ja... 90-tals-fps what so ever."

Snälla - hjälp!
Citera
2013-06-29, 03:42
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander200

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tornen_i_Hanoi

Ett lyckat inslag i både Chefrens och Cheops pyramid-spelen, samt i Mass Effect. Det sista spelet (som jag lirade 2008) är anledningen till att jag minns namnet på knåpet.
Citera
2013-07-02, 15:32
Medlem
Behöver hjälp med att komma på namnet på ett spel som spelades på playstation 1, upplägget var likt Resident Evil, bara att fienderna var varelser från yttre rymden om jag inte minns fel, man var en tjej, och första banan var att man skulle upp till ett höghus där en katastrof skulle ha skett, var jag mindes var att det fanns en massa döda poliser där man kom upp med hissen, huvudspelaren var även en tjej med blont hår(om jag minns rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in