2013-06-24, 15:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag vet inte. Guds hemligheter.
Om du inte vet det hur kan du då hävda att han är allsmäktig?

Du måste sitta med ett svar annars retarderar du till "det bara är så" retorik.
Den tar inte teismen en milimeter längre idag då man inte kan argumentera från sin aktoritet längre.
Citera
2013-06-24, 15:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectMuslim
Annat intressant som Koranen berättar om är följande:
1. Universum expanderar
2. Universum slutar sin existens med att den drar ihop sig.
3. Det finns sju jordliknande planeter utanför vår eget.
4. Det existerar varelser som kallas för Djinn som har förmågan att förflyttas mellan olika delar av universum. Koranen nämner också att dessa varelser samarbetar med magiker för att utföra underliga saker.
Och mycket mer.

Punkt 1. och 2. har redan bemötats; men för all del, abrahamiska apologeter levar på att upprepa samma argument i det oändliga; so shoot.

Punkt 3: 'Gud' glömde att nämna resten?

Punkt 4. Och poängen är?

Punkt "Och mycket mer". Har det samma höga validitet som punkterna 1-4 eller var 1-4 godbiterna som VERKLIGEN gör koranen till den sanna verklighetens bok?
Citera
2013-06-24, 15:37
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Punkt 1. och 2. har redan bemötats; men för all del, abrahamiska apologeter levar på att upprepa samma argument i det oändliga; so shoot.

Punkt 3: 'Gud' glömde att nämna resten?

Punkt 4. Och poängen är?

Punkt "Och mycket mer". Har det samma höga validitet som punkterna 1-4 eller var 1-4 godbiterna som VERKLIGEN gör koranen till den sanna verklighetens bok?
Hen är som Haren tror inte hen bemödigat sig att svara på en fråga på sina poster tidigare...
Citera
2013-06-24, 15:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det finns ingen lucka i Guds system.

Endast på detta område eller allmänt? Om allmänt kan jag nämna vattendelningsfrågan.

Citat:
Det är människor som har fått välja mellan rätt och fel sen är det hennes sak att antingen ta den rätta vägen och överge ondskan eller vice versa.

I språkbruket utanför religions-idioti kallas detta humoristisk för 'frivilig tvång'.
Citera
2013-06-24, 15:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vad är din motivation till att kräla inför något du inte vet mycket om eller förstår längre än blind tro räckar?
Citera
2013-06-24, 15:48
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Vad är din motivation till att kräla inför något du inte vet mycket om eller förstår längre än blind tro räckar?
Låg självrespekt?
Citera
2013-06-24, 15:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Hen är som Haren tror inte hen bemödigat sig att svara på en fråga på sina poster tidigare...

Drive-by debatt.

Vilken tur att jag inte kännar mig motiverat till att åka omkring och spraya "Gud är död" på broer o.dyl. sporadisk propandism, men istället är en konsekvent, kverulantisk kritiker av IP & co.

Vilket på sikt är mycket mer konstruktivt.
Citera
2013-06-24, 15:51
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Drive-by debatt.

Vilken tur att jag inte kännar mig motiverat till att åka omkring och spraya "Gud är död" på broer o.dyl. sporadisk propandism, men istället är en konsekvent, kverulantisk kritiker av IP & co.

Vilket på sikt är mycket mer konstruktivt.
Sant
Citera
2013-06-24, 15:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Låg självrespekt?

Definitivt en möjlighet; men varför det masochistiska inslaget?

Om IP bara kunne bli som folk kunne han ha en normal mentalitet och bli pastafarian med ölvulkaner, ingen sexual-neuros, bräckt vatten (sånt vet pirater .... en viktig del av pastafarianismen ... om), ingen konspirationsteori-ångest, ingen rasism och inget metafysisk gulag att vara rädd för
Citera
2013-06-24, 16:08
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Definitivt en möjlighet; men varför det masochistiska inslaget?

Om IP bara kunne bli som folk kunne han ha en normal mentalitet och bli pastafarian med ölvulkaner, ingen sexual-neuros, bräckt vatten (sånt vet pirater .... en viktig del av pastafarianismen ... om), ingen konspirationsteori-ångest, ingen rasism och inget metafysisk gulag att vara rädd för
Ja då han räknar homosexualitet till psykiska sjukdomar borde ju rimligen masochismen göra det med i hans föreställningsvärld... Som sagt var, han är milt roande i sina absurditeter emellanåt...
Citera
2013-06-24, 16:17
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du förstod nog principen med mina liknelser hoppas jag. Mycket riktigt har Gud skapat homosexualitet men detta får inte utövas. Gud har gett människan sex som en gåva och som ett sätt att uttrycka kärlek på också mellan en man och en kvinna och inte heller det får utövas hur som helst. Min mening som sagt var, är inte att pådyvla andra nåt de inte vill ha med o göra.

Men du behöver väl inte ha sex med män om du inte vill? Eller stöter bögarna på dig hela tiden?
Om du inte vill ha något med homosexuella att göra så behöver du inte. Det är väldigt enkelt att undvika. Jag förstår inte din mening. Att din gud är puckad har vi redan konstaterat, men om vi lämnar det, hur blir du pådyvlad homosexuella handlingar?
Senast redigerad av proconsul 2013-06-24 kl. 16:19.
Citera
2013-06-24, 16:27
Avslutad
Citat:
Guds hemligheter, är det ett annat ord för mirakel? Och varför besvarar du inte min fråga ovan om just mirakel. Du borde ha svaret i skjortärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in