2013-06-21, 00:57
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Nej, det handlar inte om två separata tillslag. Libyens statliga tillgångar förvarades genom The Libyan Investment Authority som hade aktier i Juventus, Belgiska banken Fortis, Italienska storbanken, företag och en rad olje bolag. USA och det internationella samfundet inledde sanktioner mot statsfonden i början av 2011.

Att de brittiska blaskorna kallar det för "assets owned by Gaddafi" är bara patetisk och jude propaganda. Jag förstår heller inte varför du tjafsar när det till och med står "All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006". Gaddaffi hade inga privata tillgångar. Sluta nu, jag följde konflikten.
Igen, det är inte de brittiska blaskorna som kallar det så det är den Internationella domstolen i Haag som hävdar att det var det. Tydligen väldigt svårt att förstå enkel skriven text.

Att du följde konflikten vad hjälper det när din förståelse kring skriven text är så undermålig.

Så sent som för någon vecka sedan:
Citat:
South African officials are investigating claims ex-Libyan leader Muammar Gaddafi and his family stashed $1bn (£600m) in assets in the country.
Libya has reportedly called for help in repatriating diamonds, gold and cash.
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-22745618
Klarlagt att de tillhörde Khaddafi
http://www.presstv.ir/detail/2013/06/14/308879/s-africa-to-return-gaddafilinked-assets/

Här meddelar Schweiziska myndigheter att man beslagtagit 360 miljoner schweizerfranc tillhörande Khadaffi och hans familj...
http://www.independent.co.uk/news/world/africa/swiss-identify-163580m-of-gaddafi-assets-2278519.html

Här kan du läsa vad en Libysk minister säger:
Citat:
In Libya, there is much more money involved, much of it missing, said Mustafa Abushagur, a deputy prime minister in Libya’s transitional government. Of the $160 billion in Libyan state foreign assets listed by the country’s Central Bank just before the revolution, billions were never actually frozen because no one knew where the money was or because the governments in question simply refused to take action. A United Nations panel that was formed to identify these assets reported in March that some African governments declined to respond to the panel’s requests or provided false information.

Only one man is believed to have full knowledge of Libya’s African assets, estimated at $7 billion: Mr. Bashir, the 66-year-old Qaddafi confidant who was captured last year and fled to France. Mr. Bashir ran the Libyan African Portfolio, a sovereign wealth fund that invested Libya’s oil wealth in hotels, banks, telecommunication shares and mining concessions spread across the continent. The fund was never audited or supervised, according to Abdelhamid el-Jadi, a Libyan banker who is advising the government on asset recovery.

“Bashir is the one who knows everything about this money, and not only that, he still has access to it,” Mr. Jadi said.

Libyan officials, who this month released a list of 338 people and entities linked to stolen assets, say it is important to recover the money soon because some African countries have begun to nationalize Libyan investments. Zambia, for instance, seized control in January of Zamtel, the country’s largest phone company, which is mostly owned by the Libyan African Portfolio.

The case of Mr. Ghanem, the former oil minister who died in Vienna, remains a mystery. The Austrian authorities have said the cause of his death was not clear. He had been viewed as a relative reformer in Colonel Qaddafi’s government, and he once complained that the dictator’s sons were using Libya’s oil company as a “personal bank,” according to a leaked United States diplomatic cable from 2008. But he was close to the colonel’s son Seif al-Islam el-Qaddafi and deeply familiar with the Libyan government’s inner financial workings, according to the leaked cables and a number of officials here.

“A lot of Shukri Ghanem’s partners who did corrupt deals with him wanted him to stay quiet,” said Mr. Jadi, the Libyan banker.
http://www.nytimes.com/2012/06/08/world/middleeast/libya-egypt-and-tunisia-try-to-recover-assets.html?pagewanted=all&_r=0

Du är bara en lögnhals som försvarar vilka mördare och tjuvar som helst bara de är araber.
Är dem araber ja då är de oskyldiga.
Citera
2013-06-21, 00:58
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Din lille rosa gris, du kommer aldrig komma upp till min nivå.
Citat:
Börja med att hoppa ner från din höga häst

Man ska inte kasta sten i glashus, din lågbegåvade varelse.
Citera
2013-06-21, 01:51
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Du säger dig bara humanist samtidigt rättfärdigar du mördande på människor som inte hör till din kategori och som inte delar din livsåskådning och du rättfärdigar mördande på andra människor med hänvisningen och ursäkten att dessa är fundamentalister Du skämmer ut dig totalt. Och får jurister återigen stava fel?

Ja, jurister får stava fel, om jag skulle orka rätta dina stavfel och grammatiska fel så skulle jag inte ha plats eller tid för att skriva om annat, det händer att jag stavar fel men min retorik och logik ligger alltid på en nivå du aldrig kommer uppnå. Ditt språk håller en överlag så låg nivå att du hade skämts om du själv hade förstått hur illa det var.

Ja, jag ser inget fel med att onda människor dödar varandra, som humanist så ser jag inget problem med att ondska utplånar ondska.

/Nocet
Citera
2013-06-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Igen, det är inte de brittiska blaskorna som kallar det så det är den Internationella domstolen i Haag som hävdar att det var det. Tydligen väldigt svårt att förstå enkel skriven text.

Nej, den internationella domstolen i Haag har inte hävdat det.

Citat:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-22745618
Klarlagt att de tillhörde Khaddafi
http://www.presstv.ir/detail/2013/06/14/308879/s-africa-to-return-gaddafilinked-assets/

Du verkar ha svårt att förstå. Det handlar om statliga fonder genom The Libyan Investment Authority. Det är inte Gaddafis privata tillgångar. Antingen är du seriös eller låter du bli att skriva eftersom du inte kan acceptera att du har fel.
Citat:
Här meddelar Schweiziska myndigheter att man beslagtagit 360 miljoner schweizerfranc tillhörande Khadaffi och hans familj...
http://www.independent.co.uk/news/world/africa/swiss-identify-163580m-of-gaddafi-assets-2278519.html

Tillhörande The Libyan Investment Authority. Independent är en annan typ av blaska som sprutar ut USA:s krigspropaganda.

Citat:
Här kan du läsa vad en Libysk minister säger:

http://www.nytimes.com/2012/06/08/world/middleeast/libya-egypt-and-tunisia-try-to-recover-assets.html?pagewanted=all&_r=0

Vad är det denna terrorist säger? Vad vill du komma fram till?

Nej, dig har jag nu besvarat. Kommer du inte med seriösa källor för dina påståenden är det ingen idé att skriva.
Citera
2013-06-21, 03:21
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Nej, den internationella domstolen i Haag har inte hävdat det.
Lär dig läsa vad var det du kallade mig?
Stolpskott var det ja...
Citat:
Assets worth more than €1bn belonging to the late Muammar Gaddafi, his son, and his intelligence chief were seized in Italy in raids by its revenue guard made at the request of the international criminal court in The Hague.
Citat:
Du verkar ha svårt att förstå. Det handlar om statliga fonder genom The Libyan Investment Authority. Det är inte Gaddafis privata tillgångar. Antingen är du seriös eller låter du bli att skriva eftersom du inte kan acceptera att du har fel.
Du menar jag ska behöva ta hänsyn till ditt handikapp i form av bristande förmåga att ta till dig fakta. Det låter sig inte göras. Din dumhet sätter inte en övre gräns för debattnivån här.
Fattar du det!

Vilka statliga fonder existerar på tex Schweitziska konton i fam Khadaffis namn?
Man behöver inte utreda hurvida guld, diamanter och kontanter placerade i Sydafrika tillhör LIA det ger sig direkt om det inte är något fuffens med det.
LIA hade en portfölj på $64 miljarder.
Vem är de övriga $98 miljarderna registrerade på då???
Jag skall ge dig en hint, det börjar på K...
Till detta kommer att när man gått igenom räkenskaperna för Libyens statsbudget "fattas" det x antal miljarder dollar varje år som bara är borta? Vem har stulit dem, hint börjar på K...
Citat:
Tillhörande The Libyan Investment Authority. Independent är en annan typ av blaska som sprutar ut USA:s krigspropaganda.

Dumargument för idioter.
Citat:

Nej, dig har jag nu besvarat. Kommer du inte med seriösa källor för dina påståenden är det ingen idé att skriva.
Nej jag förstår hade jag framstått som en sådan jävla byfåne som du gör hade jag inte heller velat debattera mer.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-21 kl. 03:25.
Citera
2013-06-21, 09:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Dig har jag nu besvarat, ha en trevlig helg

Jaha, så om man svarar utan att ens röra frågorna, så har man tekniskt svarat och om man säger något så är det sant.. Ok.

Jag har nu motbevisat Islam, för det är sagt. Ha det gött.
Citera
2013-06-21, 09:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Independent är en annan typ av blaska som sprutar ut USA:s krigspropaganda.

Det skulle vara intressant att veta vilka blaskor som inte är propagandablaskor, vilka som är terrorister och direkt döms ut bara på nationell tillhörighet...

Så enligt dig, vilka blaskor kan man lita på? Palestina gazette, för allt som står där är sant?
Citera
2013-06-21, 10:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Då vet jag nu att du i alla fall önskar din son homosexualitet före heterosexualitet. Se där det var inte så svårt eller hur?
Va? Nu får du väl ändå skärpa dig. Var säger jag detta? Jag säger att han hade fått VÄLJA SJÄLV och att jag personligen inte bryr mig om vilken sexualitet han har. Klart och tydligt skriver jag detta. Du måste vara rejält packad eller bara otroligt falsk för att påstå det du gör ovan.

Citat:
Nu ska jag svara ärligt på din fråga. Jag har aldrig slagit en kvinna eller ens skakat om en kvinnan.

Det var inget svar på frågan. Du ändrar de premisser jag ställt upp. Slingra dig inte, bara svara ja eller nej; har du slutat slå kvinnor?
Jag svarade på din fråga utan att ändra dina premisser om att homosexualitet är en sjukdom som kan botas. Kan du nu svara på min fråga med ett rakt svar utan att krångla?
Citera
2013-06-21, 10:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det var en ryggdunkning. Sorgligt eftersom just vi två har diskuterat just detta några sidor bakåt. Jag använder mig av olika sätt för att lirka ut svar ur mina opponenter och så kommer du och förstör för hela diskussionen. Det är oärligt.

Vad jag skriver till någon gör jag det för att allt jag skriver och de svar jag får på det jag skriver kommer jag referera till helatiden och på så sätt får vi en klarhet i vad dessa människor egentligen tycker om homosexualitet.

Nu förstörde du hela diskussionen genom att dela ut ryggdunkningar utan att tänka till och avvakta och se vad diskussionen leder till. Oärligt!

Min inställning till homosexualitet är helt uppenbar och inget du behöver lirka fram.
Tragiskt bara att du förvränger mina svar till oigenkännlighet. Så den diskussion som skulle kunna uppstå uteblir för att du argumenterar mot något du själv hittar på. Du ställer en fråga (som dessutom är grundad på falska premisser), jag svarar, och sedan förvränger du svaret till något annat och anfaller det. Du debatterar med dig själv i det läget. Måste kännas bra för dig att alltid få rätt.
Citera
2013-06-21, 10:38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Har du nåt att invända så får du komma med egna argument. Jag har ett syfte och mål med det jag skriver.

Eftersom Varken sepiritz eller procinsul har svarat på min egentliga fråga så blir jag näst intill tvungen att lirka ut svar från de på olika sätt och jag går fram mot dessa på olika sätt. Vem är du att ifrågasätta min debatteknik?

Du har ingen debatteknik. Du lägger svar i motståndarnas mun och attackerar dem för saker de aldrig sagt.
Citera
2013-06-21, 16:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
proconsul|43995102]Va? Nu får du väl ändå skärpa dig. Var säger jag detta? Jag säger att han hade fått VÄLJA SJÄLV och att jag personligen inte bryr mig om vilken sexualitet han har. Klart och tydligt skriver jag detta. Du måste vara rejält packad eller bara otroligt falsk för att påstå det du gör ovan.

Nehej, men vad syftade du på då? Sa du inte att din son skulle få fortsätta leka med barbiedockor? Och varför förnekar du att du skulle det? Är det nåt fel på homosexualitet?

Citat:
Det var inget svar på frågan. Du ändrar de premisser jag ställt upp. Slingra dig inte, bara svara ja eller nej; har du slutat slå kvinnor?
Jag svarade på din fråga utan att ändra dina premisser om att homosexualitet är en sjukdom som kan botas. Kan du nu svara på min fråga med ett rakt svar utan att krångla?

Ni slutar aldrig att förvåna. Din fråga lyder: ''Har du slutat slå kvinnor?'' Det förutsätter att jag slår kvinnor vilket jag inte gör. Det är en konkretfråga som lätt går att bevisa eller motbevisa.

Vad jag frågar är en hypotetisk fråga som lyder: Vad önskar du din son? Homo? hetero? bi? Din fråga och min fråga är inte lika på långa vägar.
Citera
2013-06-21, 16:19
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Ja, jurister får stava fel, om jag skulle orka rätta dina stavfel och grammatiska fel så skulle jag inte ha plats eller tid för att skriva om annat, det händer att jag stavar fel men min retorik och logik ligger alltid på en nivå du aldrig kommer uppnå. Ditt språk håller en överlag så låg nivå att du hade skämts om du själv hade förstått hur illa det var.

Ja, jag ser inget fel med att onda människor dödar varandra, som humanist så ser jag inget problem med att ondska utplånar ondska.

/Nocet

För att vara ''jurist'' sp skriver du som en kratta ärligt talat. Jag har nu påpekat dina stavfel två gånger. Varför kan inte du påpeka mina ''grammatiska fel och stavfel?

Nej, En bra jurist stavar inte fel. Men du är inte jurist. Det har vi fått klart för oss för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in