2013-06-20, 19:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det kan du absolut inte veta. 10 år är en ganska lång tid och mycket hinner att hända på 10 år.

Men det går bra för din del att profetera om en 'ny vetenskap' som skall 'förklara' vattendelningsfrågan.
Citera
2013-06-20, 19:46
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det kan du absolut inte veta. 10 år är en ganska lång tid och mycket hinner att hända på 10 år. Men det var inte det vi skulle diskutera. Vi pratade, eller rättare sagt du påstod att du visste vad som skulle hända i framtiden och att säga att Israel kommer stå kvar som nation eller att en nation inte invaderar en annan nation är vaga påstående. Om du är ärlig och vill svara ärligt på frågan ger du en detaljerad redogörelse på hur det kommer att se ut om 10 år, ta vilken del av världen och ge en detaljerad beskrivning. Det var det som var syftet med själva frågan.
Då missförstog du mig eller jag uttryckte mig för vagt.
Någon detaljerad redogörelse för hur Israel kommer att utvecklas har jag dock aldrig hävdat att jag ska ge, att de kommer finnas kvar som nation med judisk överhöghet under överskådlig tid det är helt säkert, och att de kommer att expandera i Gaza och på Västbanken är en självklarhet, hela deras nuvarande politik bygger ju på det. Mycket mer har jag inte hävdat.
Citat:
Jag kan hålla med om att araber borde och kan mycket väl varit mera framgångsrika och framståend inom alla olika områden. 22 arabiska stater och inga av dessa har vettig produktion. De muslimer som har en vettig produktion är inte araber. Araber är kapabla till allt och kan blir mycket framgångsrika men deras sätt att se på saker stinker långa väger. Araber vill få allt serverad på silverfat och tack vare oljan så får de flesta arabstater det också. Men det är en annan diskussion, låt oss återgå till religion.
Vi är ense där, din religion i sig har jag faktiskt inte någon direkt åsikt om annat än i enskilda sakfrågor och de negativa systematiska strukturer som den verkar ge på vissa områden. Islam är varje enskilda utövares privatsak, när den vill inskränka på andras rättigheter då reagerar jag, på samma sätt som jag reagerar mot folk som vill förbjuda islam eller inskränka deras rätt att utöva religionen. Jag är sekulär och med det respekterar jag andra människors livsfilosofier så länge denna inte vill inskränka på andra människors rättigheter.
Citat:
Det kan hända över en natt. Finns inget som är säkert där. USA är väldigt sårbar, faktum är att USA aldrig har varit lika sårbar som de är nu sen 1920 talet.
Kanske det är så med deras enorma underskott och de helt ofantliga utlands och pensionsskulderna man skapat. Oviljan att betala skatt hjälper ju inte direkt till att avhjälpa detta problem. Men problematiken ligger ju att om USAs ekonomi rasar smälter arabvärldens och Kina och Japans tillgångar bort. Så insitamenten att hålla upp USAs ekonomi är enormt stora.
Citat:
Det skulle kunna ske om oljan i de oljerika staterna tar slut och de blir tvungna att fly. Tror du verkligen att stängda gränser skulle hjälpa? Människor skulle ändå ta sig in i landet på ett eller annat sätt. Jag vet människor som har gått till fots från Afghanistan till Sverige utan att ha en enda krona eller nåt med sig. De tar ett land i taget, jobbar lite sparar lite pengar och åker till nästa. Inser du hur enkelt en människa från Afghanistan/Iran skulle kunna ta sig till Europa om de skulle vilja ta den vägen?. Iran >Ryssland >Finland Eller Marocko> Spanien eller Turkiet> Grekland> Tyskland. De skulle ta sig in på ett eller annat sätt och detta skulle mycket väl kunna hända i verkligheten.

Vilka länder med naturtillgånger syftar du på? Men om stormakterna håller sig borta blir det väldigt dyrt för dig och mig att åka privat till jobbet eller till närmaste varuhus. Istället för 15kr/litern kanske du får betala 25kr/litern. Stormakterna investerar genom att kriga och mörda för att ha ett finger med i spelet och ha inflytande för att sätta pris på oljan.
Jag syftar främst på att kunna producera el. Kommer vara det enda alternativet till olja att driva trafikmiljön med. Länder som tex Sverige, Tyskland, och Norge har enorma naturtillgångar att producera detta i form av vattenkraft, vindkraft och i Tysklands fall koltillgångar som räcker räknar man med i ca 400 år till. Sverige sitter på en av de största urantillgångarna i världen nere i Ranstad.
Vidare har i princip hela europa enorma tillgångar i form av odlingsbar jord.

Och nej vill och behöver europa stänga sina gränser så kommer de kunna göra detta mycket effektivt, är det något som historien visat tydligare än något annat, så är det att upprätta effektiva polisstater så är det något som vi har en enorm talang för. Jag hoppas vi slipper uppleva det.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-20 kl. 19:52.
Citera
2013-06-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad sägs om för att Victor Comras säger det, till att börja med.
Har du något faktiskt att kontra med utöver "Nähä!" eller "Jag vill inte!"?
Allt som kommit från dig hittils låter som känsloargumentation och foliehattande och inte grundat i något faktiskt.

Jaha, vad menar du att det skall betyda. George Bush hävdade att Irak hade massförstörelsevapen. Stämde det?

Har du någon koll på vem Victor Comras är? USA:s förre diplomat. Amerikansk talesman, det säger dig ingenting? Samma aktör som propagerade för att anfalla Libyen?

Gör inte bort dig nu. Det finns inga bevis på att han personligen har egna tillgångar som han förvarat utomlands.
Citera
2013-06-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du missade tydligen att det var vad internationella domstolen i Haag hade beslutat att säkra av Khadaffis personliga tillgångar i detta beslut.

Totalt räknar man att han stulit 1000 miljarder kronor från det libyska folket.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2051912/Gaddafis-death-Governments-hand-dead-Libyan-tyrants-frozen-assets.html

Hur känns det att kontinuerligt visa upp sig som en lögnaktig muslim?
Tycker du det fyller ett syfte med att visa upp sig så?
Vad säger din religion om detta, att kontinuerligt ljuga?
Skäms du inte att bli belaggd med lögner?

Nej, det hade man inte ditt jävla stolpskott. Läser du ens vad jag skriver till dig?

"All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006, ostensibly to manage Libya's oil revenues and diversify the country's income. LIA's stake in Unicredit was its biggest single investment."

Det handlar om statliga tillgångar. Inte Khadaffis egna. Att brittiska blaskor sedan försöker få det till att det är khadaffis egna tillgångar bekräftat ju bara hur vinklade de är.. Hur känns det att vara en psykopatisk liten nolla som inte kan skilja på rätt och fel? Hur känns det att vara analfabet?

Skäms du inte? Sedan vill jag veta vad du försöker komma fram till. Att Libyen var ett fattigt land?
Senast redigerad av Kamora 2013-06-20 kl. 20:21.
Citera
2013-06-20, 20:31
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Nej, det hade man inte ditt jävla stolpskott. Läser du ens vad jag skriver till dig?

"All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006, ostensibly to manage Libya's oil revenues and diversify the country's income. LIA's stake in Unicredit was its biggest single investment."

Det handlar om statliga tillgångar. Inte Khadaffis egna. Att brittiska blaskor sedan försöker få det till att det är khadaffis egna tillgångar bekräftat ju bara hur vinklade de är.. Hur känns det att vara en psykopatisk liten nolla som inte kan skilja på rätt och fel? Hur känns det att vara analfabet?

Skäms du inte? Sedan vill jag veta vad du försöker komma fram till. Att Libyen var ett fattigt land?
Jo men jag kan läsa det kan uppenbart inte du LOL.
Det du refererar till var en tidigare frysning om du läser styckena innan framgår det klart.
Citat:
Financial assets owned by the late Libyan leader had earlier been frozen in the European Union and elsewhere following two UN resolutions in February and March, 2011. Gaddafi was killed by insurgents last October after failing to put down a popular uprising backed by most western powers.

The most valuable single item seized was a 1.26% interest in Italy's biggest bank, Unicredit, worth more than €600m (£502m). Other significant shareholdings included stakes in the oil and gas giant, ENI, the defence firm Finmeccanica and two companies in the Fiat motor group.

All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006, ostensibly to manage Libya's oil revenues and diversify the country's income. LIA's stake in Unicredit was its biggest single investment.
Det var inte det vad avsågs vid detta tillslag...
Citera
2013-06-20, 21:34
Medlem
Citat:
Jo men jag kan läsa det kan uppenbart inte du LOL.
Det du refererar till var en tidigare frysning om du läser styckena innan framgår det klart.

Det var inte det vad avsågs vid detta tillslag...

Du verkar fortfarande vara en inkompetent liten nolla. Läs vad det står nedanför.

Att tidningen sedan väljer att kalla det för hans "egna" tillgångar skiter jag fullständigt i. Dessa vidriga blaskor är kända för sina paranoida lögner och har också hetsat för en Irak invasion.
Citera
2013-06-20, 21:43
Avslutad
Citat:
Jag kan hålla med om att araber borde och kan mycket väl varit mera framgångsrika och framståend inom alla olika områden. 22 arabiska stater och inga av dessa har vettig produktion. De muslimer som har en vettig produktion är inte araber. Araber är kapabla till allt och kan blir mycket framgångsrika men deras sätt att se på saker stinker långa väger. Araber vill få allt serverad på silverfat och tack vare oljan så får de flesta arabstater det också. Men det är en annan diskussion, låt oss återgå till religion.
Muslimer skulle rent teoretiskt kunna åstadkomma något i närheten av andra om det inte vore för deras tro att allt är guds vilja. Den missuppfattningen är extremt produktivitetshämmande.

Araber däremot är inte kapabla till någonting, alldeles oavsett religiös övertygelse. De är kulturellt och genetiskt förlamade sedan årtusenden. Även om du slår ihop alla blodbanker i hela världen finns det inte tillräckligt med friskt blod för att rätta till de genetiska konsekvenserna av arabernas flertusenåriga inavel. Lägg därtill det kulturella hederstänkandet som hindrar alla araber från de små karriärer som deras försvagade IQ trots allt normalt skulle räcka till. En svensk med Downs syndrom har ju större möjligheter att göra en vettig karriär än en arab. Som konstaterats på annan plats, anledningen till att araber kör taxi är att ingen vill ha dem på sitt arbete. De är förpassade till ett jobb i total ensamhet.
Senast redigerad av Krapulant 2013-06-20 kl. 21:45.
Citera
2013-06-20, 22:10
Medlem
kef71s avatar
To whoever it might concern:

Jag avskyr alla religioner. Mest har jag avskytt kristendomen, Islam och Judendomen.

Men tydligen finns det hopp för en bättre värld. Ni muslimer är mer än välkomna. Och judarna och alla andra också. Ingen skilland där inte...

http://exodusinternational.org/2013/06/exodus-intl-president-to-the-gay-community-were-sorry/
Citera
2013-06-20, 23:07
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Du verkar fortfarande vara en inkompetent liten nolla. Läs vad det står nedanför.

Att tidningen sedan väljer att kalla det för hans "egna" tillgångar skiter jag fullständigt i. Dessa vidriga blaskor är kända för sina paranoida lögner och har också hetsat för en Irak invasion.
Och du visar att du inte har ens normal läsförståelse.

Det handlar om två separata tillslag.
Det som redovisas överst var redovisar man det som ett tillslag mot Khaddafis privata tillgångar, och det senare som man redovisar ett tillslag mot ett Libyskt statligt investeringsbolag.
Citat:
Assets worth more than €1bn belonging to the late Muammar Gaddafi, his son, and his intelligence chief were seized in Italy in raids by its revenue guard made at the request of the international criminal court in The Hague.

They included holdings in some of Italy's biggest corporations, a 1.5% stake in the Serie A side Juventus and a Harley-Davidson motorbike.

Also seized from the Libyan leader was a 150-hectare estate on the Mediterranean island of Pantelleria, a destination for illegal migrants and refugees attempting to enter Europe by boat from Libya. The seizures were ordered by the Rome appeals court at the request of the international criminal court in The Hague. The ICC launched a hunt for property belonging to Gaddafi and his associates last June when it issued warrants for their arrest on charges of crimes against humanity.
Man beslutade frysa alla statliga tillgångar och de personliga tillgångar som fam. Khadaffi och ett antal utav Libyens toppskick hade utomlands. Man gjorde massor av frysningar genom olika beslut från olika organ efter FN beslutet.

Men i artikeln redovisar man än en gång två separata tillslag, ett som Internationella domstolen i Haag hävdar är:
Citat:
Assets worth more than €1bn belonging to the late Muammar Gaddafi, his son, and his intelligence chief were seized in Italy in raids by its revenue guard made at the request of the international criminal court in The Hague.
Och ett tidigare tillslag gjort av FN där alla tillgångar som frystes tillhörde investmentbolaget.
Är det verkligen så svårt för dig att förstå?
Citera
2013-06-20, 23:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jaha, vad menar du att det skall betyda. George Bush hävdade att Irak hade massförstörelsevapen. Stämde det?

Har du någon koll på vem Victor Comras är? USA:s förre diplomat. Amerikansk talesman, det säger dig ingenting? Samma aktör som propagerade för att anfalla Libyen?

Gör inte bort dig nu. Det finns inga bevis på att han personligen har egna tillgångar som han förvarat utomlands.

Misstänkliggörande av karaktären hos en person istället för att faktiskt argumentera emot påståendet.. Hmm, ja, det finns en term för detta, men jag minns inte just nu..

Det finns inga bevis, det finns inga bevis.. Om du upprepar det nog ofta kanske det blir mer sant?
Citera
2013-06-21, 00:07
Medlem
Citat:
Och du visar att du inte har ens normal läsförståelse.

Det handlar om två separata tillslag.

Nej, det handlar inte om två separata tillslag. Libyens statliga tillgångar förvarades genom The Libyan Investment Authority som hade aktier i Juventus, Belgiska banken Fortis, Italienska storbanken, företag och en rad olje bolag. USA och det internationella samfundet inledde sanktioner mot statsfonden i början av 2011.

Att de brittiska blaskorna kallar det för "assets owned by Gaddafi" är bara patetisk och jude propaganda. Jag förstår heller inte varför du tjafsar när det till och med står "All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006". Gaddaffi hade inga privata tillgångar. Sluta nu, jag följde konflikten.

Citat:
"Financial assets owned by the late Libyan leader had earlier been frozen in the European Union and elsewhere following two UN resolutions in February and March, 2011. Gaddafi was killed by insurgents last October after failing to put down a popular uprising backed by most western powers.

The most valuable single item seized was a 1.26% interest in Italy's biggest bank, Unicredit, worth more than €600m (£502m). Other significant shareholdings included stakes in the oil and gas giant, ENI, the defence firm Finmeccanica and two companies in the Fiat motor group.

All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006, ostensibly to manage Libya's oil revenues and diversify the country's income. LIA's stake in Unicredit was its biggest single investment."
Senast redigerad av Kamora 2013-06-21 kl. 00:10.
Citera
2013-06-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Misstänkliggörande av karaktären hos en person istället för att faktiskt argumentera emot påståendet.. Hmm, ja, det finns en term för detta, men jag minns inte just nu..

Det finns inga bevis, det finns inga bevis.. Om du upprepar det nog ofta kanske det blir mer sant?

Dig har jag nu besvarat, ha en trevlig helg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in