2013-06-20, 17:39
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Inga alls faktiskt.
LOL Din lilla lögnare

Detta tog de bara i Italien
http://www.guardian.co.uk/world/2012/mar/28/gaddafi-assets-seized-italy
Citera
2013-06-20, 17:52
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
MeanME|43986101]Vad fjantig du är när du inte har något att komma med,
du fattar mycket väl vad jag ville påvisa.

Läs om texten noga så kanske du förstår vad det är jag vill komma med.

Citat:
Ja ibland kan man det, det är inte så svårt när framtiden är självklar.
Och USAs maktbas kommer i alla fall vara längre än mellanösterns olja.
Det är det enda som betyder något för Israel.
När oljan är slut är arabvärdens betydelse det med.
Möjligen de kan överleva som solenergiexportörer om utvecklingen kommit så långt då.
Turistm, kanske om området är stabilt nog.

Enkelt då vill jag sätta dig på prov. Jag vill veta hur läget i världen kommer ändras om en vecka, en månad, ett år? Välj vilken del av världen du vill och ge mig ditt svar du som kan se in i framtiden för att framtiden ibland är så självklar enligt dig. Nej, USA:s maktbas hänger på deras ekonomi, kina håller på att ta hem spelet när det gäller den ekonomiska biten och tillväxten. USA:s politikler är väldigt splittrade inbördes. Det räcker med att USA:s ekonomi hamnar på samma nivå som 1920 talet och inte bara USA, utan alla de länder som gjort sig beroende av USA kommer rasa fortare än ögonen kan blinka. Israel är första nationen som försvinner. Det finns ingen garanti för USA:s ekonomi tvärtom visar mycket på motsatsen.

Citat:
Jo stannar de kvar och låter sig fångas eller dödas blir det givetvis så.
Kommer de undan så har de ett tryggt liv att se fram emot.

De länder som tar emot kapitalister som gjort sig själva rika på bekostnad av människor, som stulit pengar och lurat människor på pengar, de länderna kommer historien inte glömma men kapitalisterna kan inte ens gömma sig då när gemene man reser sig.

Citat:
Sverige har en stor export, väldigt mycket naturtillgångar.
Vi, länder som Ryssland, USA mm kommer att överleva fint, vi är välsignade med rikliga och varierande naturtillgångar, länder som är helt beroende av oljeexport, kommer att i princip upphöra som vi känner dem.
Länderna runt röda havet har en samlad export oljeprodukter exkluderat som tillsammans är mindre än lilla Finlands. När oljan snart är slut och kapitalet borta, vad tror du händer med folket då?
Men det är bara i några arabländer och Brunei man har haft det enormt dåliga omdömmet att låta dem handha nationalförmögenheten och låta dem lägga beslag på den enda naturtillgången av värde.

Sverige är ett underbart land och jag älskar Sverige men dit påstående måste bemötas och sanningen belysas. Sverige är helt och hållet beroende av export, alltså är Sverige helt beroende av hur det går för andra länder. Går det sämre ekonomiskt för andra nationer innebär det att dessa nationer inte kan importera och Sverige kan drabbas hårt. Om oljan tar slut i mellanöstern är det inte endast människorna i mellanöstern som drabbas, utan detta påverkar hela världen. Inser du hur mycket mellanöstern står för västvärldens export? Vad tror du händer när mellanöstern inte har möjlighet att importera varor och tjänster från väst tex? Sen kommer vi erfara en stor och gigantisk folkförflyttning från fatta länder till lite välmående länder. Tar oljan slut i mellanöstern kan du räkna med att invandrarna överallt i den rikare världen, även kina, japan, Indien osv kommer bli helt överbefolkad. Stora skaror av människor kommer att strömma in i de lite välmående länderna och om vi inte har hunnit ordna med en teknik som gör så att vår beroende av olja är lika med noll tills oljan tar slut, får vi ta emot hårda slag även på denna punkt eftersom inte bara väst utan hela världen rullar och går runt med hjälp av olja. Vi har gjort oss själva beroende av oljan och lyckas vi inte bryta trenden innan oljan tar slut är det inte bara synd om mellanöstern utan om hela jordklotet särskilt om de gigantiska I-länderna. USA, England, Japan, Tyskland, Frankrike. Det är dessa länder som får ekonomin att gå runt. Utan dessa länder hade vi fortfarande ridit åsnor istället för BMW och använt spjut och svärd istället för kärnvapen.

Om oljan tar slut i mellanöstern tar även våldet/kriget slut. Oljan är den största orsaken till att det är våld och krig i regionen.
Citera
2013-06-20, 18:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Då vet jag nu att du i alla fall önskar din son homosexualitet före heterosexualitet. Se där det var inte så svårt eller hur?

Så skrev proconsul INTE. Denne skrev att han överlät valet (att ta din påhittade medicin mot homosexualitet på sin son). Med andra ord, det vi andra upprepar gång på gång. Vi respekterar våra barn oavsett sexuell läggning.
Citera
2013-06-20, 18:13
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så skrev proconsul INTE. Denne skrev att han överlät valet (att ta din påhittade medicin mot homosexualitet på sin son). Med andra ord, det vi andra upprepar gång på gång. Vi respekterar våra barn oavsett sexuell läggning.

ryggdukningar hit och ryggdunkningar dit. Mycket bra! Men ska vi inte låta honom träda fram och förtydliga eller försvara sitt påstående? Varför måste du göra jobbet åt honom?
Citera
2013-06-20, 18:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
ryggdukningar hit och ryggdunkningar dit. Mycket bra! Men ska vi inte låta honom träda fram och förtydliga eller försvara sitt påstående? Varför måste du göra jobbet åt honom?

Det var inte en ryggdunkning. Det var en rättelse. Du tolkade honom oärligt och det synades av mig. Tillstå att du gjorde fel.
Citera
2013-06-20, 18:23
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det var inte en ryggdunkning. Det var en rättelse. Du tolkade honom oärligt och det synades av mig. Tillstå att du gjorde fel.

Det var en ryggdunkning. Sorgligt eftersom just vi två har diskuterat just detta några sidor bakåt. Jag använder mig av olika sätt för att lirka ut svar ur mina opponenter och så kommer du och förstör för hela diskussionen. Det är oärligt.

Vad jag skriver till någon gör jag det för att allt jag skriver och de svar jag får på det jag skriver kommer jag referera till helatiden och på så sätt får vi en klarhet i vad dessa människor egentligen tycker om homosexualitet.

Nu förstörde du hela diskussionen genom att dela ut ryggdunkningar utan att tänka till och avvakta och se vad diskussionen leder till. Oärligt!
Citera
2013-06-20, 18:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, jag besvarade dig faktiskt. Uppgifterna om att han gömt egna tillgångar uppmärksammades först från västliga medier och steg upp i skymundan först när USA/NATO krigshetsade mot Gaddafi i början av 2011. Ta och slå upp ordet "proxy-krig" så kan kan ordet lära dig att skilja på propaganda och fakta.

spellevink..

Varken ordet eller vetskapen i sig säger ingenting om huruvida uppgifterna är korrekta eller ej.. Så hur vet du själv det?
Du har ännu inte förklarat någon metod för att skilja på fakta och propaganda..
Citera
2013-06-20, 18:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Stämmer inte alls.

För att?
Citera
2013-06-20, 18:34
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varken ordet eller vetskapen i sig säger ingenting om huruvida uppgifterna är korrekta eller ej.. Så hur vet du själv det?
Du har ännu inte förklarat någon metod för att skilja på fakta och propaganda..

Då vill jag höra din metod. Berätta hur man skiljer på fakta och propaganda.
Citera
2013-06-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
LOL Din lilla lögnare

Detta tog de bara i Italien
http://www.guardian.co.uk/world/2012/mar/28/gaddafi-assets-seized-italy

Kom igen, är detta det enda du kan komma med? En artikel från en skitblaska som The Guardian?

Läs artikeln:

"All the assets were held through Libya's sovereign wealth fund, the Libyan Investment Authority, which was set up in 2006, ostensibly to manage Libya's oil revenues and diversify the country's income. LIA's stake in Unicredit was its biggest single investment."

Det handlar om den förra regeringens statliga tillgångar. Men det är väl standard att väst medier indoktrinerar befolkningen med proxy propaganda för att smutskasta och rättfärdiga krig. Tänk vad en lögnaktig rubrik kan göra med människor
Citera
2013-06-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
För att?

För att det inte stämmer. Var är bevisen?
Citera
2013-06-20, 18:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Då vill jag höra din metod. Berätta hur man skiljer på fakta och propaganda.

Det är ju inte jag som påstår mig kunna det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in