Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Vad är det som säger olämpligt innehåll? Om du inte klickar vidare och kollar. Hur kan du då påstå att det är djurplågeri när du inte har en susning? Sen kallar du mig "pundarskaft"...

Gillar eller inte, tråden handlar om vilken ras som är en bra vakthund. Oavsett vad jag tycker om boxer så finns det ofantligt många andra hundraser som är bättre lämpad som vakthund.

Självklart är det skillnad på människor. Det finns de som klarar av att hantera en ovcharka medans de flesta andra inte gör det.

"Min avatar och mina inlägg skriker att jag är en idiot"... ja alla har rätt till en åsikt. Ditt sätt att sitta här och avreagera dig på ett ytterst otrevligt sätt säger att du borde gå på krogen och försöka få dig ett ligg. När man inte fått nåt på länge så kan man bli lite sur och vresig. Eller så har du inte åldern inne och kanske skulle må bra om din mamma köpte lite chokladpudding till dig

För det första så är det en länk till liveleak och jag har nog kollat vissa länkar där för att avgöra vad den sidan är kapabel till att visa. För det andra så står det i rubriken på din länk :Item Caucasian Ovcharka Vs. Russian Brown Bear, och vidare att det inte är lämpligt för alla åldrar, tror du då att jag automatiskt förutsätter att det är en hund och björn som leker i all ljuvligt samförstånd, när du raljerat över hur starka och bra vakthundar en Ovcharka är.

Om du läst TS så står där att en stor hund inte var önskvärt, och du tycker en Ovcharka skulle passa TS utmärkt?!

Gå o lägg dig snorunge, du har skrivit nog för att jag ska bilda mig en uppfattning om dig.
Citera
2013-06-14, 18:17
Medlem
apeofspaces avatar
För er som inte orkar kolla på skiten kommer en recension :
2 st. brunbjörnsvalpar inlåsta med 2 hundar i miserabelt östland.
Björnen mumsar köttbit, ovtjarkan hoppar på björnen som tumlar runt lite men det syns att de känner varandra, hundarna är nog deras surrogatmamma t.ex.
Sen får björnen gå in i en inmurad håla i buren och så filmar han ute där det står typ 30 ovtjarka på en gård och fler burar med hundar.
Med andra ord en reklamfilm av en rysk ovtjarka uppfödare , inget att se.
Senast redigerad av apeofspace 2013-06-14 kl. 18:21.
Citera
2013-06-14, 19:12
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
För det första så är det en länk till liveleak och jag har nog kollat vissa länkar där för att avgöra vad den sidan är kapabel till att visa. För det andra så står det i rubriken på din länk :Item Caucasian Ovcharka Vs. Russian Brown Bear, och vidare att det inte är lämpligt för alla åldrar, tror du då att jag automatiskt förutsätter att det är en hund och björn som leker i all ljuvligt samförstånd, när du raljerat över hur starka och bra vakthundar en Ovcharka är.

Om du läst TS så står där att en stor hund inte var önskvärt, och du tycker en Ovcharka skulle passa TS utmärkt?!

Gå o lägg dig snorunge, du har skrivit nog för att jag ska bilda mig en uppfattning om dig.

Orsaken jag pratar om Ovcharkan är för att en annan nämnde den tidigare. Så kolla själv innan du öppnar kakhålet.

Citat:
Ursprungligen postat av apeofspace
För er som inte orkar kolla på skiten kommer en recension :
2 st. brunbjörnsvalpar inlåsta med 2 hundar i miserabelt östland.
Björnen mumsar köttbit, ovtjarkan hoppar på björnen som tumlar runt lite men det syns att de känner varandra, hundarna är nog deras surrogatmamma t.ex.
Sen får björnen gå in i en inmurad håla i buren och så filmar han ute där det står typ 30 ovtjarka på en gård och fler burar med hundar.
Med andra ord en reklamfilm av en rysk ovtjarka uppfödare , inget att se.

Inte mycket att se nej, men för de som inte vet hur en ovcharka ser ut så tänkte jag att det skulle ge de en uppfattning om hur stora de är... Skulle aldrig lägga upp ett klipp på en riktig hundfight eller rent djurplågeri.
Citera
2013-06-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Orsaken jag pratar om Ovcharkan är för att en annan nämnde den tidigare. Så kolla själv innan du öppnar kakhålet.

Inte mycket att se nej, men för de som inte vet hur en ovcharka ser ut så tänkte jag att det skulle ge de en uppfattning om hur stora de är... Skulle aldrig lägga upp ett klipp på en riktig hundfight eller rent djurplågeri.

Men så bra då att du äntligen spottar ur dig att du aldrig skulle lägga upp något djurplågeri att se på, det hade du kunnat beskriva i ditt inlägg där du länkar till filmen, men allt du skriver ger sken av att du är barnsligt förtjust i hundar som kan försvara sig med sina käftar, förövrigt så är din länk ändå ett sorgligt exempel på djurplågeri utan att djuren kommer till fysisk skada, men det är väl för mycket begärt att tro att du inser det.
Citera
2013-06-14, 22:03
Medlem
Bästa vakthunden är: GÄSS!

Iom med att en bra vakthund ska varna inte anfalla.

Smakar gott i grytan också.
Citera
2013-06-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Bästa vakthunden är: GÄSS!

Iom med att en bra vakthund ska varna inte anfalla.

Smakar gott i grytan också.
Det har du helt rätt i. Fast om man nu vill ha gäss som vaktar så skaffar man sig i ett vanligt villaområde inte mer än två kanske och då skulle jag må illa om jag åt upp dem då jag förmodligen skulle känna det rent psykologiskt som att jag åt upp min hund eller katt. En flock gäss kan skrämma skiten ur en stadsbo utan djurerfarenhet och den decibel de kan komma upp i är imponerande. Att bli biten av en arg gås är lika med ett stort blåmärke
Citera
2013-06-14, 22:34
Medlem
Jag har en shih tzu,en filippinsk askal och en amerikask rottweilervalp alla hanar.Bor i en villa med 2 meters mur runt om tomten,mina hundar känner igen alla som bor i grannskapet,men skäller bara på alla främmande som går förbi huset.
Detta kombinerad med en kpist på nattbordet är det bästa skyddet!
Mitt första val som vakthund vart dock kavkaskaya ovcharka men pga.barnen i huset kunde jag inte skaffa.
Mvh.Raikkonen
Citera
2013-06-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det har du helt rätt i. Fast om man nu vill ha gäss som vaktar så skaffar man sig i ett vanligt villaområde inte mer än två kanske och då skulle jag må illa om jag åt upp dem då jag förmodligen skulle känna det rent psykologiskt som att jag åt upp min hund eller katt. En flock gäss kan skrämma skiten ur en stadsbo utan djurerfarenhet och den decibel de kan komma upp i är imponerande. Att bli biten av en arg gås är lika med ett stort blåmärke

Ja, man får ju ha både höns, anka och gäss i villaområde -otroligt nog.

Och ja de låter, och ja det kan tom gå hål när de biter, men som oftast springer de bara runt och låter galet

Ja, man kanske inte ska bonda överdrivet med sina nyttodjur för ner i grytan kommer de förr eller senare. Det är tyvärr del av deras uppgift.
Citera
2013-06-15, 21:06
Bannlyst
Bästa vakthunden är överläget en Boxer. Kan både vara stentuff och skräckinjagande, och den mysiga och glada familjehunden.
Citera
2013-06-15, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Det stämmer väl även rätt bra in på en neger? Skaffa en neger vet jag och prova med en sådan. Om man målar den med lite vitt i ansiktet så kommer nog det vita vara det som syns i mörkret. Det blir säkert skräckinjagande.
Jag anser dock att man inte bör köpa människor. Tror inte heller att det finns någon vit färg (som inte är extremt hälsoskadlig) som fäster såpass bra/länge på hud.
Citera
2013-06-16, 20:00
Medlem
Skaffa gäss det gjorde frugan och nu vet vi alltid om nån kommer och är vi inte hemma då jävlar er det synd om dom som kommer
Citera
2013-06-19, 22:41
Medlem
Ovtjarka är självklart den bästa vaktisen. Han vaktar dygnet runt o i en omkrets på en halvmil.Det slutar med att man själv vaktar omgivningen mot hunden.Glöm förbipasserande o cyklister.O fra joggare. Men f ö är det en underbar hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in