2013-06-14, 11:18
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det är rasister som du som borde lära er att betala jag är redan en solidarisk och fin människa så jag behöver inte känna någonting. Ta ditt ansvar och sluta snylta på invandrare fast du har ju inget jobb och lever på bidrag som alla andra SDare så det går ju inte.
Så lägg ner projicerandet era parasiter.

Det är inte bara den ekonomiska faktorn som spelar in här. Eftersom svenskar är världens mest inavlade folk så behöver vi helt enkelt nytt blod så nej tyvärr kan vi inte dela med oss.

"världens mest inavlade folk". Ok.
Citera
2013-06-14, 11:19
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det är inte bara den ekonomiska faktorn som spelar in här. Eftersom svenskar är världens mest inavlade folk så behöver vi helt enkelt nytt blod så nej tyvärr kan vi inte dela med oss.
Lögnare. Folkmördare.
Citera
2013-06-14, 11:20
Medlem
Vad bidrar medelsvensson med i snitt? Jag har svårt att sätta de tusen kronorna i förhållande till något, men det låter ju onekligen som en låg siffra.
Citera
2013-06-14, 11:21
Medlem
Nymfhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Vad bidrar medelsvensson med i snitt? Jag har svårt att sätta de tusen kronorna i förhållande till något, men det låter ju onekligen som en låg siffra.

7000 euro per hushåll, dvs 7 gånger mer. Baserat på denna felaktiga rapport såklart, som visats i tråden och så har siffror utelämnats - invandringen är en förlustaffär.
Citera
2013-06-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
Hej alla snedvridna invandrarhatare, jag har en fråga gällande integration?
Schweiz toppar tydligen listan med invandrare som ger 15 000 euro tillbaka, medan Sverige låg på 800 euro? I schweiz så är ca 10 % av befolkningen kosova-albaner (500 000), dvs samma typ av människor som de vi finner i Landskrona. Jag förstår att ett land som Shweiz har bättre finanser och har möjlighet att sysselsätta sina invandrare i högre grad? Men en skillnad på 14200 euro? Ni som hela tiden är ute efter att förstärka stereotypen, hur resonerar ni här? Ni är måna om att skylla på politiker samt invandrarna själva, men varför har samma typ av "drägg" lyckats så mycket bättre i exempelvis Schweiz?
Mitt svar är att svenska systemet är för naivt, ställer man rimliga krav så får man prestation efter det med. Jag förstår ilskan bland många svenskar, men att hela tiden försöka stärka stereotypen för att det är det enda svaret ni har på invandrares beteende är väl lite att ta i? Ni har inte bara förstått hur man bemöter människor från olika kulturer
Skillnaden är att Schweiz ställer ofantligt högre krav på människor. Du har inte samma omfattande bidragssystem vilket skapar mer incitament till att arbeta. Sen har Schweiz ett marginellt mottagande jämfört med Sverige. Flyktingmottagningen är i princip obefintlig.
Citera
2013-06-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CastorTroy.
Jag antar att det är därför han är utbildad NATIONALEKONOM OCH ARBETAR SOM FORSKARE PÅ INSTITUTET FÖR NÄRINGSLIVSFORSKNING. Han vet troligtvis mer än dig om både ekonomi och eventuella positiva/negativa effekter vid invandring.
Så nej, han är varken "köpt" eller okunnig i matematik.
Hur vet du det? Institutet han jobbar för samarbetar ju med sådana som betalar för rätt "forsknings"resultat.
Citera
2013-06-14, 11:37
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet du det? Institutet han jobbar för samarbetar ju med sådana som betalar för rätt "forsknings"resultat.

Fast vore han köpt skulle han ju säga att OECD räknat fel och att invandringen är en superaffär! Hela 99,9% av BNP kommer från invandringen!

Enda anledningen till att media har svårt att misskreditera honom är att han själv är halvinvandrare(helt?) och därmed svår att utmåla som "RASIST/NAZIST".
Citera
2013-06-14, 11:44
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
och vadå? han har ju läst rapporten och tar exempel från den, det går inte att förenkla så mycket mer.

OECD-rapporten säger rakt upp och ner att det är en förlustaffär, att DN sen valde att tolka det på ett annat sätt får stå för dom.

fy fan vad jag älskar internet, här krossas myter blixtsnabbt och skoningslöst.
Citera
2013-06-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymfhane
7000 euro per hushåll, dvs 7 gånger mer. Baserat på denna felaktiga rapport såklart, som visats i tråden och så har siffror utelämnats - invandringen är en förlustaffär.
Fast siffrorna som sådana är väl korrekta? Problemet med undersökningen är att den inte går att använda i den debatt som faktiskt existerar, alltså den om invandring från tredje världen eftersom alla människor som flyttar till Sverige räknas in i samma grupp. De är alla invandrare och kan därför räknas till samma grupp i undersökningen, men om den ska användas som ett bevis för något åt det ena eller andra hållet (i annan debatt än generell invandring) så blir den ganska värdelös.

Det handlar mer än något om att man använder vad begreppet "invandrare" konnoterar hos de allra flesta. När någon säger invandrare så tänker de flesta på en människa från arabvärlden eller Afrika och DN har använt sig av det faktumet i sin presentation. Det gör väl iof varken hit eller dit eftersom även siffran som presenteras är låg, men är ändå ett faktum.
Citera
2013-06-14, 11:49
Medlem
Ja om det verkligen vore så lönsamt med invandring så borde SAS flyga in folk från hela världen som får stanna här.

Man får skilja på de som söker sig hit för att jobba och betala skatt till hela välfärdsapparaten och de som flyr hit och inte kan/får/vill jobba och lever på våra skattepengar..
Citera
2013-06-14, 11:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Fast siffrorna som sådana är väl korrekta? Problemet med undersökningen är att den inte går att använda i den debatt som faktiskt existerar, alltså den om invandring från tredje världen eftersom alla människor som flyttar till Sverige räknas in i samma grupp. De är alla invandrare och kan därför räknas till samma grupp i undersökningen, men om den ska användas som ett bevis för något åt det ena eller andra hållet (i annan debatt än generell invandring) så blir den ganska värdelös.

Det handlar mer än något om att man använder vad begreppet "invandrare" konnoterar hos de allra flesta. När någon säger invandrare så tänker de flesta på en människa från arabvärlden eller Afrika och DN har använt sig av det faktumet i sin presentation. Det gör väl iof varken hit eller dit eftersom även siffran som presenteras är låg, men är ändå ett faktum.
oavsett så är rapporten ganska tandlös då den bygger på enkäter. det är inte ren fakta.
Citera
2013-06-14, 11:50
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
Hej alla snedvridna invandrarhatare, jag har en fråga gällande integration?
Schweiz toppar tydligen listan med invandrare som ger 15 000 euro tillbaka, medan Sverige låg på 800 euro? I schweiz så är ca 10 % av befolkningen kosova-albaner (500 000), dvs samma typ av människor som de vi finner i Landskrona. Jag förstår att ett land som Shweiz har bättre finanser och har möjlighet att sysselsätta sina invandrare i högre grad? Men en skillnad på 14200 euro? Ni som hela tiden är ute efter att förstärka stereotypen, hur resonerar ni här? Ni är måna om att skylla på politiker samt invandrarna själva, men varför har samma typ av "drägg" lyckats så mycket bättre i exempelvis Schweiz?
Mitt svar är att svenska systemet är för naivt, ställer man rimliga krav så får man prestation efter det med. Jag förstår ilskan bland många svenskar, men att hela tiden försöka stärka stereotypen för att det är det enda svaret ni har på invandrares beteende är väl lite att ta i? Ni har inte bara förstått hur man bemöter människor från olika kulturer

Förutom alla de andra utmärkta punkterna som tidigare tagits upp över varför integration fungerar mycket bättre i Schweiz än här, vill jag bara påpeka att det snarare är 6-7% av befolkningen som är från forna Jugoslavien, varav hälften är albaner (något färre just från Kosovo). Så istället för dina siffror om 10% kosovo-albaner i Schweiz är det snarare runt 3%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in