Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Nej det har jag inte sagt, men en utvärdering av invandringspolitiken och frågor som berör "antal invandrare" den handlar om hela invandringen och inte om "grupper av invandringen". Pratar man om grupper av invandrare är det glasklart att asylinvandringen kostar mer än arbetskraftsinvandringen.
Varför väljer DN och Svenska Dagbladet med flera att inte berätta detta "glasklara". Försöker men villa bort korten kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Kan nog vara bra om du läser alla mina inlägg i den här tråden. Det skulle nog vara bra för dig att lära dig lite.
Jag har läst dina inlägg. Dessvärre har jag inte lärt mig något av dem.
För att en undersökning om det brännheta ämnet invandring och integration ska vara relevant som debattinlägg i nyhetsmedia bör den självfallet specifikt inrikta sig på hur invandringen ser ut nu. Inte hur den såg ut för 20-40 år sedan utspätt med fakta från idag.
Det är dagens fakta om invandringen vi bör förhålla oss till. Exempelvis från vilka länder kommer invandrarna, utbildningsnivån på de ankommande, behovet av arbetskraft i Sverige, förutsättningar för outbildade att slå sig in på dagens arbetsmarknad, kostnader för integrationen etc. Arbetskraftsinvandringen av européer för 40 år sedan, när svensk industri expanderade och skrek efter arbetskraft, har mycket liten relevans för att förstå dagens problembild.