2013-06-13, 23:50
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Bra alternativ för vad?

Utvandring.
Citera
2013-06-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Har aldrig varit där, men jag vet att mångkulturen är ett jänkar och judiskt påhitt. Då faller allt ganska logiskt för mig.

Ryssland är otroligt jänkarinfluerat och väldigt många judar bor i eller kommer från Ryssland så din intuition ar inte den bästa.
Sen har ju Ryssland en hyfsat stor asiatisk befolkning och många afrikanska studenter så din rasseintuition var inte direkt på topp.
Citera
2013-06-13, 23:53
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ryssland är otroligt jänkarinfluerat och väldigt många judar bor i eller kommer från Ryssland så din intuition ar inte den bästa.
Sen har ju Ryssland en hyfsat stor asiatisk befolkning och många afrikanska studenter så din rasseintuition var inte direkt på topp.

Men kom med lite förslag och insikter då, Asien?

För jag börjar tröttna på detta, Svenskarna sover för djupt och verkar aldrig vakna.
Citera
2013-06-13, 23:54
Bannlyst
Citat:
Utvandring.

Skulle rekomendera Singapore, Kanada, Peru eller Japan om du vill leva i samhällen med få spänningar.
Citera
2013-06-13, 23:56
Medlem
Citat:
Men kom med lite förslag och insikter då, Asien?
En igloo på Nordpolen. Enda grannarna är Isbjörnar de blir nog glada om du flyttar dit, har varit magert med mat för dom på sistone.
Citera
2013-06-13, 23:56
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Skulle rekomendera Singapore, Kanada, Peru eller Japan om du vill leva i samhällen med få spänningar.

Mm Kanada har jag inte funderat på, är nog ett bra alternativ. Tack.
Citera
2013-06-13, 23:57
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
En igloo på Nordpolen. Enda grannarna är Isbjörnar de blir nog glada om du flyttar dit, har varit magert med mat för dom på sistone.

Tack, vad smart du verkar vara.
Citera
2013-06-13, 23:58
Medlem
Citat:
Du skämtar va några av de lönderna har ju spänningar så det sprakar? Snubben behöver ju iofs bara flytta ut i svenska skogen.
Citera
2013-06-13, 23:59
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag hoppas du länkar FT och Tinos rättelse av lögnerna. Det går inte att bara sitta tyst nu.

Kan inte kommentera hans inlägg.
Citera
2013-06-13, 23:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Nej det har jag inte sagt, men en utvärdering av invandringspolitiken och frågor som berör "antal invandrare" den handlar om hela invandringen och inte om "grupper av invandringen". Pratar man om grupper av invandrare är det glasklart att asylinvandringen kostar mer än arbetskraftsinvandringen.

Varför väljer DN och Svenska Dagbladet med flera att inte berätta detta "glasklara". Försöker men villa bort korten kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Kan nog vara bra om du läser alla mina inlägg i den här tråden. Det skulle nog vara bra för dig att lära dig lite.

Jag har läst dina inlägg. Dessvärre har jag inte lärt mig något av dem.

För att en undersökning om det brännheta ämnet invandring och integration ska vara relevant som debattinlägg i nyhetsmedia bör den självfallet specifikt inrikta sig på hur invandringen ser ut nu. Inte hur den såg ut för 20-40 år sedan utspätt med fakta från idag.

Det är dagens fakta om invandringen vi bör förhålla oss till. Exempelvis från vilka länder kommer invandrarna, utbildningsnivån på de ankommande, behovet av arbetskraft i Sverige, förutsättningar för outbildade att slå sig in på dagens arbetsmarknad, kostnader för integrationen etc. Arbetskraftsinvandringen av européer för 40 år sedan, när svensk industri expanderade och skrek efter arbetskraft, har mycket liten relevans för att förstå dagens problembild.
Citera
2013-06-14, 00:00
Medlem
Citat:
Mm Kanada har jag inte funderat på, är nog ett bra alternativ. Tack.
Haha! Kanada är ett av de länder som tagit emot mest invandrare sett till befolkning på relativt kort tid. Så du lär trivas i detta multikulti-land.
Citera
2013-06-14, 00:01
Bannlyst
Citat:
Du skämtar va några av de lönderna har ju spänningar så det sprakar? Snubben behöver ju iofs bara flytta ut i svenska skogen.

Nej. Vilka länder har samma sociala spännigar som Sverige? Har du en källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in