2013-06-13, 17:43
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Klart de gör, hela artikeln är dessutom otroligt onyanserad.

Ordet "invandare" säger egentligen ingenting. Hänger du med?

Borde säga att det är någon från ett annat land. Eller vadå? Gör det inte det?
Senast redigerad av soapmaster 2013-06-13 kl. 17:46.
Citera
2013-06-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Dumskalle. Mina åsikter var helt normala fram tills typ år 1960. Det är 2000-talets "moderna" åsikter som är förvridna och sinnessjuka. Vi lever i en historisk anomali som kommer att vara borta för alltid inom ett-två sekel, eller så dör vi ut.
1860 menar du nog?
Ja du och de med rasseåsikter lär dö ut relativt snart om du inte anpassar dig och inser att det är gott att leva istället för att gnälla som sura gubbar dygnet runt.
Citera
2013-06-13, 17:44
Medlem
Rodimusprimes avatar
Garanterat så betyder invandrare danskar, norrmän och tyskar också. Allt för att frissera siffrorna.

Hade man gjort en rapport som endast innefattade turkar, irakier, afrikaner och dylikt så undrar jag hur det hade sett ut..
Citera
2013-06-13, 17:44
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creampaj
Finns ett extremt stort fel med denna rapport vilket också gör så att hela rapporten blir helt värdelös i princip:

De räknar uppenbarligen med ALLA invandrare (dvs europeiska invandrare också). Det är klart som fan att vi går + genom att ta in folk från tex Tyskland, Holland, Norge, Danmark, Finland etc.

Det som vi alla är ute efter att få veta är ju hur utomeuropéer klarar sig. Men OECD fegade ur och hela undersökningen blev helt värdelös.
Exakt. Rapporten gör inte skillnad på danskar/norrmän och parasiter som Somalier/Irakier. Klart vi tjänar på vita européer med vett i skallen. MENA-folk tjänar vi däremot ingenting på.
Citera
2013-06-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Nej, det gör vi inte, ditt kioskmongo. Jag råkar vara beläst på det området och vi härstammar verkligen inte från Indien. Däremot delar många central- nord och östeuropéer urfarfar med många indier, och ganska många indier har cirka 5 % nordeuropeisk genetisk komponent. Men det är för att de härstammar från oss; inte tvärtom.
Dream on. Var inte många rätt du fick ihop.
Citera
2013-06-13, 17:46
Medlem
Har inte läst tråden, men jag utgår ifrån att undersökningen är totalsågad som vanligt, de tenderar att bli det.
Detta är ju uppenbarligen bara propaganda..

Men vad spelar det för roll? Är det nu jag ska säga "Jamen OK! svenska makthavare tjänar pengar på att mörkhyat folk kommer hit, låt oss påskynda folkutbytet tills svenskarna blir till en liten minioritet i sitt eget land!"?
Jävla sjuka tanke.
Som att ekonomiska faktorer skulle kunna ursäkta en ockupation? Säg det till Palestinierna då för helvete, för jag kan lova att den allmäna standarden på palestinsk mark skulle höjjas ganska så rejält ifall Israel fick ta över den istället...
Citera
2013-06-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Garanterat så betyder invandrare danskar, norrmän och tyskar också. Allt för att frissera siffrorna.

Hade man gjort en rapport som endast innefattade turkar, irakier, afrikaner och dylikt så undrar jag hur det hade sett ut..

Precis! För Sveriges del beräknas nettosumman ligga på ca 1000 kr plus. Man behöver inte ta bort många högkvalificerade invandrare från populationen för att det ska resultera i en negativ nettosumma.
Citera
2013-06-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De 3000 kronorna går ju mest till löner och hyror etc. Det mesta kommer alltså samhället till godo.

Löner till fängelsepersonal och hyra för lokalerna? Att påstå att det kommer samhället till godo är ju delvis rätt, men om välfärden är högre är kriminaliteten lägre, och därmed sänks löner och hyror där, vilket då kan användas till annat. Statliga löner är inte en samhällsvinst.
Citera
2013-06-13, 17:50
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soapmaster
Borde säga att det är någon från ett annat land. Eller vadå? Gör det inte det?

Arbetar själv med högutbildade och driftiga människor från både USA, Tyskland och Sydostasien.
Äkta invandrare, precis som analfabeter och jihadister från Somalia.
Men vi borde ha rätt att bestämma VILKA invandrare som ska komma till vårat land.
Citera
2013-06-13, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Klart de gör, hela artikeln är dessutom otroligt onyanserad.

Ordet "invandare" säger egentligen ingenting. Hänger du med?
Jag hänger inte med, kan du förklara? På vilket sätt är den onyanserad?
Citera
2013-06-13, 17:53
Medlem
B´stards avatar
De räknar alltså inte med infrastrukturkostnader och vård o skola? Då är det väl inte så svårt att få det att gå ihop, hade ju varit helt vansinnigt om inte ens totala skatteinbetalningar-minus bidrag inte hade gått ihop...
Citera
2013-06-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleklotskalle
Löner till fängelsepersonal och hyra för lokalerna? Att påstå att det kommer samhället till godo är ju delvis rätt, men om välfärden är högre är kriminaliteten lägre, och därmed sänks löner och hyror där, vilket då kan användas till annat. Statliga löner är inte en samhällsvinst.
Det kan dom visst vara, stäng fängelserna och säg upp fångvaktarna så får du se vad som händer då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in