2013-05-13, 21:46
Medlem
Mitander1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.
ja, du kan hosta privata servrar där du måste bjuda in dom som vill spela och servrar som bara vänner ser, men det är inget som jag har testat för jag har inga vänner.
Ledsen för en sen respons, men tack för ditt svar! Var glad att du slipper försöka övertyga 4 snåla piratmän att köpa ett spel de redan har
Citera
2013-05-18, 20:36
Medlem
Någon som vill spela aoe på gameranger ikväll eller imorgon?
Citera
2013-05-18, 23:49
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Någon som vill spela aoe på gameranger ikväll eller imorgon?
Jag är på!
Citera
2013-05-29, 14:12
Medlem
Ovcharkas avatar
Såg att flickvännen hade detta spel på sin dator och jag spelade direkt. Började klockan 21.00 och slutade 09.00... Och igår blev det runt 8-9h. Förbannat roligt spel! Men satan vad dålig jag är. Jag brukade vinna efter runt 20 minuter på moderate - nu lirar jag ~10h på easy och stänger av för att jag inte orkar längre... Jag vinner alltså inte.

Men så var det över tio år sen jag spelade också.

Frågor!
Spelet är nerladdat, crackat osv. Stör mig på två saker:
1. Bygger jag en Mill bredvid bärbuskar så börjar inte bönderna plocka direkt. De bara står där och glor och man får säga å dom själv att plocka bär efter att de byggt klart.
2. Alla startar med 20.000 i ALLT. Det är ju inte så kul... Lyckligtvis är det samma för alla, även datorn.
Citera
2013-05-29, 15:25
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Frågor!
Spelet är nerladdat, crackat osv. Stör mig på två saker:
1. Bygger jag en Mill bredvid bärbuskar så börjar inte bönderna plocka direkt. De bara står där och glor och man får säga å dom själv att plocka bär efter att de byggt klart.
2. Alla startar med 20.000 i ALLT. Det är ju inte så kul... Lyckligtvis är det samma för alla, även datorn.

1. I The Conquerors var spelat hårdkådat att autotaska villagers när en byggnation är färdig. I The Kings så måste man klicka dit dom.

2. Klart man startar med 20.000 i ALLT om man lirar Death Match - Spelet för den hysteriska klickaren. Random Match : Black Forest är den ultimata kartan för nybörjare. Börja där!
Citera
2013-06-12, 00:15
Medlem
meganegerdases avatar
Fyfan vilket underbart 4v4 team islands-game jag lirade nyss. Jag var längst bak till höger i mitten och han längst till höger blev pushad i feudal. Jag var snabb som satan in i caste (Gotherna) och smällde upp 4 docks och petade ut massa fire ships och blev herre över havet.

Efter ett tag märkte vi att en spelare, killen till vänster, var största sortens noob så han hjälpte inte till ett skit. Det blev alltså ett 3v4-game och i ungefär en timme går havsdominansen till varandra stup i ett. Träden börjar sina på banan och jag får out of wood mitt i gamet. hitta dock en pile till så det löste sig.

vi bestämmer oss för att eftersom i princip allt träd nu är slut satsa allt på ett kort. Ena killen är perserna så han skickar över 40 elefanter och börjar mosa. De har såklart inte tänkt på vilken civ han är och har inga pikes redo. Under hans slakt landgår jag på en halvö med villagers och trycker fram 6 baracker snabbt som tusan och börjar pumpa fulla hurskarler. Från det pushar vi o pushar och det märks att vi har mest guld efter ihärdig trading och på mat och guld är jag verkligen infinitive. Vi mosar in oss i deras läger och de ger upp, trots att deras snittpoäng är 22.000 och vår är 20.000. Det ägde, massor, wiho!
Citera
2013-06-12, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Fyfan vilket underbart 4v4 team islands-game jag lirade nyss. Jag var längst bak till höger i mitten och han längst till höger blev pushad i feudal. Jag var snabb som satan in i caste (Gotherna) och smällde upp 4 docks och petade ut massa fire ships och blev herre över havet.

Efter ett tag märkte vi att en spelare, killen till vänster, var största sortens noob så han hjälpte inte till ett skit. Det blev alltså ett 3v4-game och i ungefär en timme går havsdominansen till varandra stup i ett. Träden börjar sina på banan och jag får out of wood mitt i gamet. hitta dock en pile till så det löste sig.

vi bestämmer oss för att eftersom i princip allt träd nu är slut satsa allt på ett kort. Ena killen är perserna så han skickar över 40 elefanter och börjar mosa. De har såklart inte tänkt på vilken civ han är och har inga pikes redo. Under hans slakt landgår jag på en halvö med villagers och trycker fram 6 baracker snabbt som tusan och börjar pumpa fulla hurskarler. Från det pushar vi o pushar och det märks att vi har mest guld efter ihärdig trading och på mat och guld är jag verkligen infinitive. Vi mosar in oss i deras läger och de ger upp, trots att deras snittpoäng är 22.000 och vår är 20.000. Det ägde, massor, wiho!

Grattis! möte du 4st aztecs?
Citera
2013-06-12, 08:23
Medlem
N3ss3s avatar
[QUOTE}Gant92]Jag brukade matcha gubbar 1v1 i scenario editor när jag var liten. Teutons vann av alla slottssoldaterna, och William Wallace var den bästa hjälten. Det var dock som sagt en mot en i editor och inte riktig match vilket är en helt annan sak. [/quote]

Detta är dock inte längre sant sen expansionen, en fullt uppgraderad leopard warrior spöar en teutonic på grund av bonusen mot infanteri.

Samtidigt så kan man med lite micro döda en teutonic knight med vilken ranged som helst, det tar tid bara och i större strider (jag vet att du pratade 1on1) så är Byzantines Capas överlägsna, då de ensamma är lite sämre än paladiner men har trample så är de galna.

Men det är ju egentligen bara så att du måste kontra din motståndares arme, avancerat sten sax påse.
Citera
2013-06-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Detta är dock inte längre sant sen expansionen, en fullt uppgraderad leopard warrior spöar en teutonic på grund av bonusen mot infanteri.

Samtidigt så kan man med lite micro döda en teutonic knight med vilken ranged som helst, det tar tid bara och i större strider (jag vet att du pratade 1on1) så är Byzantines Capas överlägsna, då de ensamma är lite sämre än paladiner men har trample så är de galna.

Men det är ju egentligen bara så att du måste kontra din motståndares arme, avancerat sten sax påse.

Ni måste ju räkna in kostnaden och tillverkningstiden för gubbarna med.... men 1v1 och man inte får röra gubben vinner ju elephants varje dag.. får man springa runt i cirklar vinner väl mangudai eller mammeluk antar jag
Citera
2013-06-13, 13:59
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Ni måste ju räkna in kostnaden och tillverkningstiden för gubbarna med.... men 1v1 och man inte får röra gubben vinner ju elephants varje dag.. får man springa runt i cirklar vinner väl mangudai eller mammeluk antar jag

Jo men det är ju därför t.ex. longbowmens är så bra, range+ bra damage och billiga dock krävs det en stor investering med uppgraderingarna för att få dem så bra att de är värda att massa.
Citera
2013-06-13, 17:13
Medlem
För att vinna en match i Age of Empires 2, så måste man göra rätt från början! Gör man fel från början så är man förlorad, om man möter en bra motståndare.

Jag är lite osäker på hur jag ska bygga upp mig i början, men jag gör så här:

Jag bygger massor av villagers, och sedan försöker jag uppgradera mig till fuderal age så fort som möjligt, och sedan bygga barracks, och göra några trupper, samt bygga mur runt mig, så fort som möjligt när jag nått fuderal age.

Är detta ett bra sätt att bygga upp sig på enligt er? Jag förlorar nästan hela tiden. Jag stressar oerhört mycket genom spelet, för att hinna bygga upp allt på rätt sätt. Men motståndaren vinner nästan alltid!

Jag skulle behöva lite tips från er som är riktigt duktiga! Hur gör ni för att vinna? Och hur bygger ni upp er i början?
Citera
2013-06-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jo men det är ju därför t.ex. longbowmens är så bra, range+ bra damage och billiga dock krävs det en stor investering med uppgraderingarna för att få dem så bra att de är värda att massa.

longbows känns inte som en unit man gör speciellt ofta... Men visste beror ju på speltyp och hur långt inne i spelet man är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in