Fyfan vilket underbart 4v4 team islands-game jag lirade nyss. Jag var längst bak till höger i mitten och han längst till höger blev pushad i feudal. Jag var snabb som satan in i caste (Gotherna) och smällde upp 4 docks och petade ut massa fire ships och blev herre över havet.
Efter ett tag märkte vi att en spelare, killen till vänster, var största sortens noob så han hjälpte inte till ett skit. Det blev alltså ett 3v4-game och i ungefär en timme går havsdominansen till varandra stup i ett. Träden börjar sina på banan och jag får out of wood mitt i gamet. hitta dock en pile till så det löste sig.
vi bestämmer oss för att eftersom i princip allt träd nu är slut satsa allt på ett kort. Ena killen är perserna så han skickar över 40 elefanter och börjar mosa. De har såklart inte tänkt på vilken civ han är och har inga pikes redo. Under hans slakt landgår jag på en halvö med villagers och trycker fram 6 baracker snabbt som tusan och börjar pumpa fulla hurskarler. Från det pushar vi o pushar och det märks att vi har mest guld efter ihärdig trading och på mat och guld är jag verkligen infinitive. Vi mosar in oss i deras läger och de ger upp, trots att deras snittpoäng är 22.000 och vår är 20.000. Det ägde, massor, wiho!