Citat:
Nej, inte jag heller jag utgick från hens text. Mycket av det hen skriver är alla människors dröm och önskan. Att ingen ska hata, alla ska leva sida vid sida. Det är vackra uttryck men hur ofta tillämpas detta i olika nationer? Verkligheten består inte av vackra uttalanden. Verkligheten består av motsatsen till dessa uttalanden tyvärr och det är anledningen till varför vi behöver uttrycka oss så och drömma oss bort en stund.
Drömmar KAN bli verklighet. Men bara om vi ändrar på verkligheten. Och du har alldeles rätt, hur ofta tillämpas detta? Nästan inte alls. Den finurliga frågan, i mitt tycke, är att det går att ändra på saker och ting. Verkligheten är vad vi gör av den. Så länge vi forstsätter att göra varandra illa, så kommer vi att forstsätta göra varandra illa. Det betyder inte att NÅN ska underkasta nån annan. Jag anser att VI måste släppa några få av våra gamla principer och försöka närma oss och förstå varandra. Jag tror helt enkelt att det inte finns nåt annat sätt.
Citat:
Inga vad jag vet om i mitt umgängeskrets. Hade dock en i min klass när jag gick på gymnasiet. Hade inget emot honom personligen men han gjorde mina tre år på gymnasiet till tre jobbiga år på gymnasiet, och detta inte på grund av hans läggning utan på hur han betedde sig. Dansa på bordet i klassrummet, slänga pussar till killar och män som han inte ens kände, gjorde sig till nåt enormt och viftade med höfterna när han gick, pratade allmänt konstigt och blev ''kär'' i alla killar och män han såg enligt eget utsago. Han var allmänt irriterande och frustrerande på grund av beteendet och hade en tjej gjort som han gjorde så hade hon definitivt blivit stämplad som slampa men han var förlåten för att han var bög.

Ok, jag förstår vad du menar. Tro mig, har själv varit där. Jag ogillade feminima bögar väääldigt länge. Faktum är att ibland gör jag det fortfarande. Men för mig själv, så släppde det på nåt sätt när jag började inse att... Vi är alla i samma båt. Det här är allt vi har. Vi kan hata varandra för att vi tycker olika eller så kan vi försöka förstå varandra. Skitsvårt! Men bara det att försöka sätta mig in i en annans situation har hjälpt mig enormt. Det är många saker jag fortfarande inte förstår, men jag är inte död ännu så jag har fortfarande tid. Och du, alla bögar ÄR inte som killen på din klass. Inte flator heller. Han är en av 500-700 miljoner. Varför hata alla andra homosexuella för att han är som han är?