2013-06-06, 23:47
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Nej, inte jag heller jag utgick från hens text. Mycket av det hen skriver är alla människors dröm och önskan. Att ingen ska hata, alla ska leva sida vid sida. Det är vackra uttryck men hur ofta tillämpas detta i olika nationer? Verkligheten består inte av vackra uttalanden. Verkligheten består av motsatsen till dessa uttalanden tyvärr och det är anledningen till varför vi behöver uttrycka oss så och drömma oss bort en stund.

Drömmar KAN bli verklighet. Men bara om vi ändrar på verkligheten. Och du har alldeles rätt, hur ofta tillämpas detta? Nästan inte alls. Den finurliga frågan, i mitt tycke, är att det går att ändra på saker och ting. Verkligheten är vad vi gör av den. Så länge vi forstsätter att göra varandra illa, så kommer vi att forstsätta göra varandra illa. Det betyder inte att NÅN ska underkasta nån annan. Jag anser att VI måste släppa några få av våra gamla principer och försöka närma oss och förstå varandra. Jag tror helt enkelt att det inte finns nåt annat sätt.

Citat:
Inga vad jag vet om i mitt umgängeskrets. Hade dock en i min klass när jag gick på gymnasiet. Hade inget emot honom personligen men han gjorde mina tre år på gymnasiet till tre jobbiga år på gymnasiet, och detta inte på grund av hans läggning utan på hur han betedde sig. Dansa på bordet i klassrummet, slänga pussar till killar och män som han inte ens kände, gjorde sig till nåt enormt och viftade med höfterna när han gick, pratade allmänt konstigt och blev ''kär'' i alla killar och män han såg enligt eget utsago. Han var allmänt irriterande och frustrerande på grund av beteendet och hade en tjej gjort som han gjorde så hade hon definitivt blivit stämplad som slampa men han var förlåten för att han var bög.

Ok, jag förstår vad du menar. Tro mig, har själv varit där. Jag ogillade feminima bögar väääldigt länge. Faktum är att ibland gör jag det fortfarande. Men för mig själv, så släppde det på nåt sätt när jag började inse att... Vi är alla i samma båt. Det här är allt vi har. Vi kan hata varandra för att vi tycker olika eller så kan vi försöka förstå varandra. Skitsvårt! Men bara det att försöka sätta mig in i en annans situation har hjälpt mig enormt. Det är många saker jag fortfarande inte förstår, men jag är inte död ännu så jag har fortfarande tid. Och du, alla bögar ÄR inte som killen på din klass. Inte flator heller. Han är en av 500-700 miljoner. Varför hata alla andra homosexuella för att han är som han är?
Citera
2013-06-07, 00:16
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
kef71|43799948]Drömmar KAN bli verklighet. Men bara om vi ändrar på verkligheten. Och du har alldeles rätt, hur ofta tillämpas detta? Nästan inte alls. Den finurliga frågan, i mitt tycke, är att det går att ändra på saker och ting. Verkligheten är vad vi gör av den. Så länge vi forstsätter att göra varandra illa, så kommer vi att forstsätta göra varandra illa. Det betyder inte att NÅN ska underkasta nån annan. Jag anser att VI måste släppa några få av våra gamla principer och försöka närma oss och förstå varandra. Jag tror helt enkelt att det inte finns nåt annat sätt.

Jag håller med dig och jag önskar att det vore på detta sätt. Men vi ska vara realistiska med både fötterna på jorden. Jag tror att du också förstår att det krävs väldigt lite för att människor ska bilda sig förutfattade meningar om varann. När allt funkar som det ska så är allt frid och fröjd men så fort något inte funkar vad det nu än kan vara så uppstår det konflikter. Då är frågan; hur ofta funkar allt för alla invånare i ett samhälle? I en klass på 30 elever uppstår det problem och konflikt när allt inte funkar och lika är det i samhället. Det krävs inte mycket alls för att människor ska hamna i konflikt, människor stör sig på så obetydliga saker som klädsel, tillhörighet, språk, hudfärg, hårfärg osv. Premisserna är alltså att allt måste funka som det ska för alla för att det ska vara frid och fröjd och detta är näst intill en omöjlighet.

Citat:
Ok, jag förstår vad du menar. Tro mig, har själv varit där. Jag ogillade feminima bögar väääldigt länge. Faktum är att ibland gör jag det fortfarande. Men för mig själv, så släppde det på nåt sätt när jag började inse att... Vi är alla i samma båt. Det här är allt vi har. Vi kan hata varandra för att vi tycker olika eller så kan vi försöka förstå varandra. Skitsvårt! Men bara det att försöka sätta mig in i en annans situation har hjälpt mig enormt. Det är många saker jag fortfarande inte förstår, men jag är inte död ännu så jag har fortfarande tid. Och du, alla bögar ÄR inte som killen på din klass. Inte flator heller. Han är en av 500-700 miljoner. Varför hata alla andra homosexuella för att han är som han är?

Jag hatar inte homosexuella. Och jag tycker inte att själva läggningen är nåt fel i sig. Men handlingen är omoraliskt tycker jag. Jag håller med resterande av ditt inlägg.
Citera
2013-06-07, 00:19
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Otrohet är en omoralisk handling enligt mig, ja.

Men titta 1 timmes diskussion gav resultat. Vi lyckades hitta en punkt där vi kunde mötas. Jo jag tycker också att det är en omoralisk handling, vill jag att det ska förbjudas? Nej! Vill jag att människor ska tänka två gånger när de tänker på otrohet? JA! Förekommer otrohet i olika samhällen? JA! Tycker jag att det är fel? JA!

Nu blir det tror jag mycket lättare att förstå varann om du istället byter ut ordet otrohet med homosexualitet i detta mitt inlägg.
Citera
2013-06-07, 00:20
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Jag håller med dig och jag önskar att det vore på detta sätt. Men vi ska vara realistiska med både fötterna på jorden. Jag tror att du också förstår att det krävs väldigt lite för att människor ska bilda sig förutfattade meningar om varann. När allt funkar som det ska så är allt frid och fröjd men så fort något inte funkar vad det nu än kan vara så uppstår det konflikter. Då är frågan; hur ofta funkar allt för alla invånare i ett samhälle? I en klass på 30 elever uppstår det problem och konflikt när allt inte funkar och lika är det i samhället. Det krävs inte mycket alls för att människor ska hamna i konflikt, människor stör sig på så obetydliga saker som klädsel, tillhörighet, språk, hudfärg, hårfärg osv. Premisserna är alltså att allt måste funka som det ska för alla för att det ska vara frid och fröjd och detta är näst intill en omöjlighet.

Japp!

Citat:
Jag hatar inte homosexuella. Och jag tycker inte att själva läggningen är nåt fel i sig. Men handlingen är omoraliskt tycker jag. Jag håller med resterande av ditt inlägg.

Ok, det var lite drygt av mig, det verkar som om jag lade ord i din mun här gången. Men, varför tycker du att det är omoraliskt?
Citera
2013-06-07, 00:27
Medlem
Citat:
Men titta 1 timmes diskussion gav resultat. Vi lyckades hitta en punkt där vi kunde mötas. Jo jag tycker också att det är en omoralisk handling, vill jag att det ska förbjudas? Nej! Vill jag att människor ska tänka två gånger när de tänker på otrohet? JA! Förekommer otrohet i olika samhällen? JA! Tycker jag att det är fel? JA!

Nu blir det tror jag mycket lättare att förstå varann om du istället byter ut ordet otrohet med homosexualitet i detta mitt inlägg.

Nej otrohet är omoraliskt av den anledningen att man bryter ett löfte om trohet och förmodligen så kommer människor att såras, det finns alltså offer. Och vad viktigast är, det är en handling som man väljer att begå. Homosexualitet är icke en handling man kan välja bort utan en läggning och dessutom kommer ingen till skada av att två människor älskar varandra.
Citera
2013-06-07, 00:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Högriskbeteenden som kontrafobier kan ibland eller delvis vara vinstgivande för den som har det, personen får ut något av det vid sidan av "kicken". [b]Impulskontrollstörningar däremot, innebär alltid och uteslutande ett lidande (fysiskt, ekonomiskt, socialt), bortsett från den "kick" som personen får vid planeringen, utförandet och efter att ha hängivit sig till sin impuls. Vanemässiga och skadliga impulskontrollstörningar förekommer i sjukdomsbilden vid flera personlighetsstörningar, och det kan finnas en komorbiditet med till exempel borderline personlighetsstörning.

Det är viktigt att speciellt profilera Dunning-Kruger syndromet blant GT- och koran-apologeter, nu när vi är på ett religionsforum där sånt är relativt ofta förekommande.
Citera
2013-06-07, 00:40
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nej otrohet är omoraliskt av den anledningen att man bryter ett löfte om trohet och förmodligen så kommer människor att såras, det finns alltså offer. Och vad viktigast är, det är en handling som man väljer att begå. Homosexualitet är icke en handling man kan välja bort utan en läggning och dessutom kommer ingen till skada av att två människor älskar varandra.

Okej, som sagt var om otroheten sker i hemlighet skadar det ingen. Och som jag påpekade förut så är läggningen inget fel i sig men det är själva handlingen som är fel. Jag har alltid sagt att läggningen inte går att välja bort men handlingen går att välja bort.
Citera
2013-06-07, 00:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Falsk analogi.
Citera
2013-06-07, 00:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och som jag påpekade förut så är läggningen inget fel i sig men det är själva handlingen som är fel.

Nej, den homosexuella handlingen är inte heller fel annat än i din perversa sexualneuros.
Citera
2013-06-07, 00:51
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, den homosexuella handlingen är inte heller fel annat än i din perversa sexualneuros.

Nu får du för fan ge dig. Du är en mycket intelligent människa, men du utnyttjar det också. IP är inte en dålig eller dum människa och om du tänker förstöra det lilla som byggts upp den här kvällen, då är du väldigt väldigt korkad!!!
Citera
2013-06-07, 00:59
Medlem
Citat:
Okej, som sagt var om otroheten sker i hemlighet skadar det ingen. Och som jag påpekade förut så är läggningen inget fel i sig men det är själva handlingen som är fel. Jag har alltid sagt att läggningen inte går att välja bort men handlingen går att välja bort.

Handlingen är fortfarande omoralisk på grund utav att man gör ett aktivt val att bryta ett löfte om trohet och människor kan komma till skada, man kan välja bort otrohet men inte homosexualitet.
Citera
2013-06-07, 01:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Nu får du för fan ge dig. Du är en mycket intelligent människa, men du utnyttjar det också. IP är inte en dålig eller dum människa och om du tänker förstöra det lilla som byggts upp den här kvällen, då är du väldigt väldigt korkad!!!

Min åsikt om IPs kompetens och kunskap är oprintbar.

Och om du tror nån kan 'bygga upp' något i samband med hans motbjudande och imbecila version av islam då är du bra naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in