2013-06-03, 19:56
Medlem
Tjippmunks avatar
i den lidlbutiken jag handlar har man börjat med butiksbakat bröd. har provat några sorter.

ostbullen: en riktigt god bulle. inget pålägg krävs. köpte den helt nybakad och varm. smaskens

salt kringla: de har lyckats få smaken av salta pinnar helt perfekt.

muffins med nougat: god smak med chokladbitar uppe på och krämig nougatfyllning

vilka sorter har ni provat?
Citera
2013-06-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunstigjunker
"Provcyklade"? Är det något slags nyord som jag inte förstår?

Hur som helst - är de två färdigrätterna av enportionskaraktär, ungefär som Familjen Dafgårds färdigrätter?

Från och med i morgon finns det våtdräkter för 199kr. Bra pris, och kul att ha så här till sommaren om man gillar vattensport.

Provcyklade/provkörde..Testade

Kycklingrätten är som en dafsgård, men enl mig kändes den mer "hemmagjord". Så mycket hemmagjord en frysrätt kan bli.
Citera
2013-06-05, 15:46
Medlem
Noe-s avatar
Finkbräu Panache är tillbaka. Fransosernas tolkning av Shandy, öl och citronlemonad i den bästa läsk och ölbladningen. 10x0,25 cl i små glasflaskor för 20 kronor. Lär finnas kvar några veckor framöver i många butiker men låt inte det avskräcka.
Citera
2013-06-05, 17:58
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Finkbräu Panache är tillbaka. Fransosernas tolkning av Shandy, öl och citronlemonad i den bästa läsk och ölbladningen. 10x0,25 cl i små glasflaskor för 20 kronor. Lär finnas kvar några veckor framöver i många butiker men låt inte det avskräcka.
Vad är det för alkoholhalt på dessa?
Citera
2013-06-10, 16:03
Medlem
Citat:

Den ska jag prova. Det är konstigt att de inte kallar drycken för det gängse tyska namnet - Radler.
Citera
2013-06-10, 16:57
Medlem
Citat:
Såg den igår och tänkte, wtf är detta!
Nån som har lust att förklara?
Citera
2013-06-10, 17:25
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat
Såg den igår och tänkte, wtf är detta!
Nån som har lust att förklara?

Om det är vad jag tror att det är så har man blandat ut öl med citronläsk. Det brukar kallas Radler i Tyskland. Blandar man istället ut ölen med cola kallas det Diesel.
Citera
2013-06-10, 18:09
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Om det är vad jag tror att det är så har man blandat ut öl med citronläsk. Det brukar kallas Radler i Tyskland. Blandar man istället ut ölen med cola kallas det Diesel.
I norra Tyskland kan det också kallas Alsterwasser, efter floden Alster, som rinner genom Hamburg. Radler betyder för övrigt cyklist - det handlar alltså om en sportdryck från början. Eller åtminstone en törstsläckare för den som inte vill bli full så fort. Det gäller originalvarianten, alltså, Lidls version blir man nog inte uppkäftig av.
Citera
2013-06-10, 19:09
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
I norra Tyskland kan det också kallas Alsterwasser, efter floden Alster, som rinner genom Hamburg. Radler betyder för övrigt cyklist - det handlar alltså om en sportdryck från början. Eller åtminstone en törstsläckare för den som inte vill bli full så fort. Det gäller originalvarianten, alltså, Lidls version blir man nog inte uppkäftig av.

Styrkan brukar väl ligga på 2-2,5% va?
Citera
2013-06-10, 19:26
Medlem
Szlyynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är det för alkoholhalt på dessa?

0.8% tyckte jag att jag såg, inte säker dock.
Citera
2013-06-11, 05:22
Medlem
Ok, tack för ibfo, men är den god?
Citera
2013-06-11, 10:08
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Styrkan brukar väl ligga på 2-2,5% va?
Om man köper färdigblandad på flaska, ja, men låter man krögarfar blanda till den kan den nog närma sig mellanölsstyrka med lite tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in