Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Nu kommer vi till det jag vill. Om det inte finns inga andra sannolika skäl, att det kan vara annat än "gaskammare". Alla saker antyder det är gaskammare, så troligtviss var det gaskammare, har inte sett något annan rimlig sak. Har du andra teorier?
Detta är ju fynd som vart och ett kan tyda på två eller tre olika saker, och vi vet inte vilken. Ta dörren med titthålet, till exempel. När Cole gjorde sin dokumentär i Auschwitz fanns den endast på ett fotografi. Han bad att få se den, de sa att han skulle få se den men det fick han aldrig. Han letade då själv men fann den inte. Vi vet alltså inte exakt hur konstruktionen såg ut, när eller av vem dörren sattes dit, eller vad lokalen var till för. Man kan lika gärna avlusat kläder eller utfört något experiment i lokalen som att man skulle gasat manniskor där. Om nu dörren ens satt där någon längre tid, vill säga. Och varför hade man stora likkällare? Inte vet jag, och inte Du heller. När likkällarna byggdes kanske man inte hade räknat med tyfusepidemier av det omfattande slag som härjade framför allt i krigets slutskede (enligt min mening på grund av de Allierade bombräderna). Ja, det var bara två exempel, men detsamma gäller ju samtliga frågor. Det kan alltså finnas flera olika möjliga svar på varje fråga och vi har inga tydliga indicier på att ett av svaren är mer troligt än ett annat. Om jag haft en särskild teori om vad som försiggick i lägren hade Dina frågor säkert kunnat slå hål på denna, men det har jag ju inte. Den enda jag hävdar är att Du inte kan bevisa Ditt prat om gasningar.
Det är ju sa att det är Du som hävdar att tyskarna planerade och genomförde ett massmord, och då har Du till uppgift att föra detta i bevis. Det kan Du inte göra genom att använda ordet
varför, utan, för att delvis låna Lyle Burkhead, Du måste förr eller senare använda ordet
därför. Du måste ju kunna ställa upp ett resonemang där Du säger:
*a gäller
*b gäller
*c gäller
*d gäller,
därför skedde massgasningarna.
Kan Du inte göra detta på ett trovärdigt satt måste det ju bero på att bevisunderlaget helt enkelt inte håller.
Om vi haft exempelvis:
*en fungerande gaskammare som kan visas ha använts i mordsyfte
*lokaler som uppvisar gasrester motsvarande massmord
*fotografier eller filmer där människor uppenbarligen köar till en gaskammare
*beslagtagna dokument som tydligt nämner gasmord
*tal, dagboksanteckningar eller memoarer som nämner gasmord
*fotografier som visar folkmassor som skall gasas/blir gasade/har gasats
*flygfoton som i de flesta fall visar krematorierök eller folk i långa köer
*vittensuppgifter som har uppenbart stöd i form av teknisk bevisning
och så vidare, då hade vi varit på väg mot en situation där vi faktiskt hade kunnat tillämpa den princip ni GasTroende åberopar, dvs. då hade vi snart på goda grunder kunnat hävda att även om en enskild faktabit inte räcker som bevis för gasmord skapar de tillsammans ändock en helhetsbild som faktiskt utgör bevis.
Problemet är bara att vi inte har någonting av detta.
I stället har vi:
*påstådda gaskammare som
inte kan visas ha använts i mordsyfte
*lokaler som
inte uppvisar gasrester motsvarande massmord
*fotografier och filmer där människor köar men där det
inte framgår till vad
*ungefär 3000 ton beslagtagna dokument som
inte nämner gasmord
*tal, dagboksanteckningar och memoarer som
inte nämner gasmord
*fotografier som
inte visar folkmassor som skall gasas/blir gasade/har gasats
*flygfoton som i de flesta fall
inte visar krematorierök eller folk i långa köer
*vittnesuppgifter som
inte har uppenbart stöd i form av teknisk bevisning
och så vidare.
Denna typ av faktabitar kan man ha flera tusen av om man så vill,de konvergerar ändå inte till något “bevis” för gasmord.
Därmed blir ju också alla funderingar kring varför man byggde x eller gjorde y endast spekulationer och ingenting annat.
Med andra ord; Jag har fortfarande inte sett övertygande bevis för några massgasningar, och den bästa gissningen är att det beror på att sådana bevis inte existerar, annars hade jag stött på några av dem vid det här laget. Eftersom de utan tvekan hade existerat om GasMyten vore sann, är min uppfattning fortfarande att GasMyten är….. en myt. Denna uppfattning är öppen för revidering, men jag vill se bevisen först.