30 188 besökare online
856 864 medlemmar • 45 814 867 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Narkotikapolitik
Svara på ämne
Ämnesverktyg
TopC4T
Medlem
TopC4Ts avatar
Maria Larsson kommer äntligen ut med ett konkret svar gällande Gerhard Larssons missbruksutredning.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...en_7926452.svd

Som jag tolkar det verkar anledningarna till att man inte gör ett skapandes dugg av denna utredning vara:
- att den inte tillräckligt väl underbyggd.
- för att vissa saker är självklara(som att alla ska få vård på lika villkor)
- att "remissinstanserna" samt "huvudmännen" anser att det finns för många frågetecken kring ett samlat behandlingsansvar.

För diskussion:
1. Vad har regeringen konkret uträttat som ligger i linje med missbruksutredningen?
2. Vilka åtgärder är det de "fortfarande arbetar med"?
3. Vilka är framstegen som påstås ha gjorts och kommer att göras?
-Alan Watts
Senast redigerad av TopC4T 2013-02-19 kl. 13:00.

BenAsslick
Medlem
BenAsslicks avatar
Är det bara jag som tycker att det hela lät medvetet luddigt?

TopC4T
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Är det bara jag som tycker att det hela lät medvetet luddigt?

Ja, därav min luddiga trådstart. Jag vet inte riktigt vad Maria Larsson menar konkret.. Vad är nästa steg? Eller dog allt bara av nu?
-Alan Watts

xGurkmeja
Medlem
xGurkmejas avatar
Jag förstår ärligt talat inte riktigt vad hon vill säga. Min första tanke är att hon inte verkar speciellt intresserad att tänka igenom den rådande situationen eller förbättra den svenska missbruksvården över huvud taget. Är hon så okunnig och dåligt insatt, och gick det så fel från början, att hon inte orkar ta tag i de problem som finns?

Jag önskar att svenska folket kunde rösta bort henne och hennes skitparti en gång för alla.

NitsirK72
Avstängd
Är det någon som tror annat än att Maria (sämsta ministern efter Ullenhag) har något konkret att säga i ämnet?

Hon är så fruktansvärt inkompetent. Kul att sådana som henne lyfter ~60.000kr/mån av era och mina skattepengar.

Roadrage
Medlem
Roadrages avatar
Hörde på nyheterna här om dagen att KD i dagsläget skulle åka ur riksdagen om det vore val idag. Man kan ju alltid hoppas att trenden håller i sig så att Maria Larsson får respass ur regering och riksdag.

klyban
Medlem
klybans avatar
Palla inte med att läsa hennes svammel helt.
Fann mig skippa stora delar.

Finns risk att sympatiröstningar(taktik) kommer ske, för att rädda kvar KD i rikstagen.
Men dom hittar la bara någon annan med samma skitsnack.
Vi har ju Beatrice Ask, hon lär ju inte försvinna i valet om nu inte hon slutar självmant.
Och hon har ju visat sig vara rätt så puckad med sitt uttalande där hon berättade för oss att dubbeldödlighet är nått vi får ta, så länge vi inte blir såsiga i huvudet.
För det är tydligen värre än döden.

Svara på ämne
Topp Dela »