2013-04-18, 02:42
Medlem
Argus-eyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
28 åringen och hans pappa är ZIGENARE från Serbien. 28 åringen har tidigare suttit inne för misshandel, om jag minns rätt. Festat ngra ggr med hans lillebror när jag bodde i Falköping för några år sedan. Familjen är känd för att vara fucked up och "utan gränser", så ingen är direkt förvånad. Varför dom attackerade med yxa har jag dock ingen aning om.

Och hur många misshandlar har de i sitt register? Är det i huvudsak ont anande svenskar som har fallit offer för deras grymhet? På vilka grunder släpptes de in i Sverige?
Citera
2013-04-18, 08:56
Medlem
Långsökta idéer om griskött och fejder.

Albanerna ville väl slänga upp lite afrikanskt bushmeat på grillen
Citera
2013-04-18, 10:43
Medlem
Ja, jag vet det händer sjuka saker hela tiden men detta.. Jag vill se ett långt fängelsestraff, helst utvisning.
Citera
2013-04-18, 13:48
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argus-eyed
Och hur många misshandlar har de i sitt register? Är det i huvudsak ont anande svenskar som har fallit offer för deras grymhet? På vilka grunder släpptes de in i Sverige?

28 åringen har väl ett x antal, jag tror dock det är mot andra invandrare, främst. Om jag det visste, känner hans lillebror lite bara (falköping är en väldigt liten stad), dom släpptes väl in för dom var zigenare och utstötta i Serbien?
Citera
2013-04-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlygdJonny
Detta låter helt sjukt (eller normalt i Sverige anno 2013) men enligt en landsfrände till BO (jag har inte fått informationen direkt utan via ytterligare källa, men jag betvivlar inte uppgifterna det minsta) så ska en gruppering (far och son + ev fler personer) ha haft en gemytlig grillstund utanför sin bostad.
Ut kommer grannfamiljens son (familjen är utav somalisk härkomst). Grillmästarna bjuder pojken på griskött (medvetna om dess tabu vet jag inte men jag skulle väl tippa att de gjorde det av jävelskap).
Detta kommer till pappa somaliers kännedom varpå han konfronterar grillens kungar. Pappa somalier ska tydligen varit väldigt trägen och "på". Till slut tröttnar grillfamiljen och slår helt sonika ner pappan med en yxa. Skulle tro att det finns risk för vissa reprisalier då det finns en stor mängd somalier i nejden.

Är det vanligt att man har en yxa sådär "lite tillhands"?
När man bor i lägenhet, dessutom ...
Citera
2013-04-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Är det vanligt att man har en yxa sådär "lite tillhands"?
När man bor i lägenhet, dessutom ...

nepp inte vanligt om man inte jobbar som byggare kanske..
Citera
2013-04-20, 21:58
Medlem
InKommerGostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCrown
Jag har följt med eftersom jag är från Falköping. Så du menar att tex om man slår någon i huvudet med en hammare så räknas inte det som mordförsök? Bara om man slår med en machete för den är "mer" dödlig? Alltså antingen så är du enormt utvecklingsstörd eller så..så...hmm..finner inga ord. Tycker synd om dig.

Vet inte var jag får min kraft ifrån, att jag bara orkar svara......Hur fan kom hammare och slag mot huvudet in i denna tråden? Har man sen yxa och vill döda någon så slår man med den vassa sidan, gärna i huvudet. Det gjordes inte i detta fallet. GM valde att ta den icke vassa sidan av yxan och dänga till i ryggen istället. Antagligen för att det skulle göra ont, inte för att döda.....suck,,,,
Citera
2013-04-20, 22:39
Medlem
Peripheryys avatar
Fyfan, vad är det för idioter? Nackskott för fan!
Citera
2013-05-27, 19:35
Medlem
Har beställt åtalet
Citera
2013-05-28, 14:45
Medlem
GM - Zigenare medborgare upphört land. Offer - Somalier med tolkbehov. Grov misshandel + olaga hot.

http://www.exponerat.info/zigenare-trodde-sonen-bjods-pa-griskott-misshandlade-med-yxa/
Citera
2013-05-28, 14:55
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
GM - Zigenare medborgare upphört land. Offer - Somalier med tolkbehov. Grov misshandel + olaga hot.

http://www.exponerat.info/zigenare-trodde-sonen-bjods-pa-griskott-misshandlade-med-yxa/

Är det här 28åringens facebook?
https://www.facebook.com/sardju.iseni
Citera
2013-05-29, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab

jag har börja följ allt som har hänt sen allt hände... har följt hela historien på flertal sidor där olika har diskuterat om vad som hänt. men att dom endast ska dömmas för grov misshandel och olaga hot e en stor gåta... ingen av dom har svenskt medborgarskap så utvisning e en sak som borde tas upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in