2013-05-27, 12:03
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Nu är ju den här tråden till för att diskutera ämnet, och det kan man göra utan att vara "en av grabbarna" eller ITK eller medlem av nån mysig klubb för inbördes beundran.

Men varför?

Jag var intresserad av miljön runt ligisterna sen jag gick på mina första hockeyderbyn i början av 90 talet. När jag växte till mig så tog jag kontakt med de som uppenbarligen var stökiga och fick sentomsides chansen att visa vad jag gick för.

Det är inte kvala in på Harvard det handlar om. Är man intresserad och veva så visar man att man är av rätt kaliber så får man fortsatt förtroende. Det är ingen raketforskning det handlar om. Handlar om lojalitet, passion och en läggning för våld. Antingen har du det - eller inte.

Och jag diskuterar hemskt gärna med någon som är helt oinsatt men har synpunkter, t.ex tycker det är idiotiskt. Men nån som smygrunkar på Flashback och påstår att den ena ligan är bättre än den andra utan att ha satt sin fot på en samling en mindre ett vev är bara patetisk.

Min favorit är "listorna" på vilka som är "bäst". Kom igen för helvete - väx upp för fan.
Citera
2013-05-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Du är alltså helt seriös med antalet? Era egna som var där säger att firman var med.

Edit: Min grupp? Vad fan snackar du om? Jag har inget med ucs att göra.

Skicka PM till mig om "våra egna" som har ska ha påstått att FB var med.

Var lite realistisk, vad skulle de ens göra där när de hade samling på söder?
Citera
2013-05-27, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connections
Det är det som är det tråkiga med Flashback. Folk som du, som bara ljuger för att få "din grupp" att se hårdare ut. Titta på UCS' livrädda reaktion när göteborg stormade planen. Står kvar på plats och pekar "fuck you". Varför är du förvånad över att "din grupp" åker i backen gång på gång, även vid överläge?

Hade du tyckte det varit bättre att Djurgårdarna stormat in på planen och börjat veva?
Inte blir Flashback speciellt mkt roligare för att du på något sätt försöker leka någon riktigt hårding.

Kasta upp en bengal på Djurgårnsläktarn, tycker du det är speciellt coolt? Det är skillnad på att ha stake och ha hjärna än att vara psyko. Vart såg du rädslan i att Göteborg stormade planen? Var du själv på plats eller satt du hemma i tvsoffan?
Citera
2013-05-27, 12:26
Bannlyst
Kan ni inte ta allt på SS istället? Ni som skriver här är ju inga huliganer. haha jävla stollar. Vill ni köpa mjölk? Finns en anledning till att alla som har skrivit här just skriver här. Och den anledningen är att ingen av er är en huligan för att har ni ingen inloggning på SS där ni kan sitta och grina så är det lätt att göra det på ett öppet forum. Töntar
Citera
2013-05-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Vem fan är du som tar ton? Du vet inte ett skit om WM mer än vad du har lyckats läsa till dig på nätet.

Fakta är att både DFG och KGB drog på sig grisen när dom var i Götet senast för uppstyrda box. Vilket innebär att WM´s enda chans att få till något storskaligt är att ta sig till huvudstaden alt. neutral ort.

Men nån gång vill man liksom köra stort på hemmaplan. Du skriver att WM fick stryk utav bajen. Det stämmer att de få WM som mötte KGB på Heden åkte men dom visade vilja och körde trots att dom visste att dom var i numerärt underläge.

Angående gårdagens pitch invasion - vi hade liksom en att ta igen så det var en no brainer att vi skulle storma. Gnaget skrev ju efter sin på oss att IFK aldrig skulle våga göra något liknande i Sthlm. Ha! Vi hade gjort likadant om det var AIK som stod för motståndet. Tro inget annat.

Suveränt gjort, fortsätt storma planer, kasta bengaler. Seriöst, det är superintelligent, ni hjälper er klubb helt enormt. Kan ni lova att storma Friends arena nästa gång ni kommer? Kasta gärna lite bengaler också. Och så kan ni väl ha lite plakat gällande de icke nordiska spelarna och hur oönskade de är.
Citera
2013-05-27, 12:30
Medlem
Citat:
Men tro inte att AIK hade stått och hetsat bakom målet. Vi hade varit minst lika många inne på plan, som ni var. "Tro inget annat".

Bra, kan inte du och dina badasspolare åka ner till Göteborg snart och storma planen och kasta bengaler, snälla, eller vågar du inte? Du förstår, du stödjer gnaget, försvarar deras färger och hjälper dom enormt, kom igen nu, kööööööör.
Citera
2013-05-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Bra, kan inte du och dina badasspolare åka ner till Göteborg snart och storma planen och kasta bengaler, snälla, eller vågar du inte? Du förstår, du stödjer gnaget, försvarar deras färger och hjälper dom enormt, kom igen nu, kööööööör.

Det var det vi gjorde (minus bengalkastningen) 2009. Förstår att du inte var alltför seriös men koll verkar du iaf inte ha.
Citera
2013-05-27, 15:31
Medlem
Citat:
Det var det vi gjorde (minus bengalkastningen) 2009. Förstår att du inte var alltför seriös men koll verkar du iaf inte ha.

Det stämmer, jag har inte alls samma koll som du, men eftersom du har sådan koll och inflytande, kan du se till att ni stormar planen och slänger bengaler och spöar upp lite Göteborgare och skåningar nästa gång ni har bortamatch, snälla, gärna lite matchvärdar också ... Visa att du försvarar de gula och svarta färgerna och stöd din klubb ... kom igen nu man ska väl inte behöva vänta 4 år varje gång ni försvarar AIK. AIK behöver allt stöd de kan få, eller?
Citera
2013-05-27, 15:34
Medlem
Är du extra stenhård på måndagar?
Citera
2013-05-27, 15:37
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Suveränt gjort, fortsätt storma planer, kasta bengaler. Seriöst, det är superintelligent, ni hjälper er klubb helt enormt. Kan ni lova att storma Friends arena nästa gång ni kommer? Kasta gärna lite bengaler också. Och så kan ni väl ha lite plakat gällande de icke nordiska spelarna och hur oönskade de är.

Är du journalist eller? Du förvrider sanningen. En bengal kastades, och det var en persons beslut. Vi stormade planen för att fira cupguldet och för att visa Sthlm att vi kunde. Därav hetsen.

Sen kan du fråga våra spelare som festade med supportrarna på vägen hem om dom tyckte att vi stöttade dom igår...vi vet att vårt stöd under hela cupen har betytt oerhört mycket för dom och att vi har en stor del i denna vinst.
Citera
2013-05-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Det här är så intressant. Det sitter en miljon riksmuppar i den här tråden.
Jag har inte slagit ett slag på en fotbollsmatch de senaste 5 åren men vet exakt vad som hände den natten.

Om man inte vet vad som hände så kanske man, med all respekt, bör hålla sig från en tråd om fotbollsfirmor? När det smäller sprids det som en löpeld till alla aktiva, och semiaktiva samt fd aktiva. (som har nåt som helst intresse kvar).

Jag tror inte en enda skribent de senaste 4 sidorna har varit på en en enda samling någonsin.
Rätta mig om jag har fel.

Bara för att man inte är med i en firma personligen så betyder det inte att att man inte har lite koll. Om du inte vore så förbannat idiotisk så hadde du föstått att det är en tråd om info och aktiviteter från fotbollsfirmor? Du är en såndär som tror att du är bättre en folk, och ska komma här och kritisera. Du tog dig tid att hitta tråden, och är inte insatt, och tycker att vi ska sluta skriva här, men du skriver själv att du vet vad som hände. Men tänler inte skriva det? Jävla mupp.
Citera
2013-05-27, 16:06
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Men varför?

Jag var intresserad av miljön runt ligisterna sen jag gick på mina första hockeyderbyn i början av 90 talet. När jag växte till mig så tog jag kontakt med de som uppenbarligen var stökiga och fick sentomsides chansen att visa vad jag gick för.

Det är inte kvala in på Harvard det handlar om. Är man intresserad och veva så visar man att man är av rätt kaliber så får man fortsatt förtroende. Det är ingen raketforskning det handlar om. Handlar om lojalitet, passion och en läggning för våld. Antingen har du det - eller inte.

Och jag diskuterar hemskt gärna med någon som är helt oinsatt men har synpunkter, t.ex tycker det är idiotiskt. Men nån som smygrunkar på Flashback och påstår att den ena ligan är bättre än den andra utan att ha satt sin fot på en samling en mindre ett vev är bara patetisk.

Min favorit är "listorna" på vilka som är "bäst". Kom igen för helvete - väx upp för fan.

Jag håller med dig i en del av det du säger, men detta är trots allt ett diskussionsforum, inte en grusgrop. Det går inte att veva härinne på fb, men att diskutera går bra. Jag tycker också att delar av din kritik inte har med mig att göra trots att du svarade mig. Jag har aldrig bekänt färg i den här tråden, och är inte heller någon som gör topplistor eller kommer med fightrapporter.

Ps. Hängde med många ligister på tidigt 80-tal, långt innan det fanns firmor i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in