Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Vad är det som är "så starkt"? Om varje enskild faktabit lika gärna kan tyda på andra företeelser som att det skulle röra sig om massgasningar blir det snarare synnerligen klent, hur många faktabitar man än har. Annars kunde man ju även "bevisa" häxor, flygande tefat eller vad som helst. Sedan att försvararna i detta fall är missnöjda med det som kallas bevis i målet, Ja det tror jag säkert. Det håller ju inte. "Kanske andra starka saker som kan bevisas". Jaha, gör det då. Du har inte fått något bevis för att lokalen inte kunde användas som gaskammare, och då anser Du alltså att detta styrker att den användes för det syftet? Det kan Du ju inte mena allvar med. Resonerar man på det viset går det ju att "bevisa" vilka stolligheter som helst.
Sedan försöker du vända på mitt resonemang och skriver att den som inte får bitarna att konvergera skulle ha "bestämt sig för att gasningarna är en skröna". Nej, men snarare har denne insett att de enskilda bitarna måste ha ett bevisvärde för det som hävdas, annars kan de inte konvergera till bevis.
Men visst, åter till TS, där fragan alltså var vilka bevis jag skulle acceptera.
Och mitt ursprungliga svar kvarstår: vilka som helst.
Nej jag försöker förklara för dig i ett antal inlägg nu. Starka menar jag givetviss saker som bekräftar typ beställningar av material. Ritningarna som ritades upp, som visar tydligt "gaskammare" även om det står lik källare , eller något annat. Som sagt jag tipsat dig en tråd där du kan läsa. Att börja lägga in sådan inlägg i denna tråd är ju offtopic.
Men några exempel på saker jag fundera på är :
1) Varför byggde man in 14 duschar och en gastät dörr i ett rum? Med ett titthål? Ska de som de döda blir till Zombies ?
2) Varför byggde man bara in 14 duschar i ett rum på 210 kvadratmeter och inte 115, som skulle ha motsvarat de verkliga duschrummens proportioner i Auschwitz?
3) Varför behövde "avklädningsrum" påkostade ventilationssystem?
4) Om de hermetiskt tillslutna dörrarna behövdes på grund av dålig lukt och desinfektionsmedlet Zyklon B, varför desinficerades då en likkällare med Zyklon B? Zyklon B är inget desinfektionsmedel utan en insekticid (insektsdödande medel).
5) Om gaskamrarna varit "likkällare", varför fanns det då 14 duschar i en likkällare?
6) Varför byggdes STORA likkällare, om de behövdes brännas meddetsamma? Skulle de samlas på innan bränningen, varför inte bränna direkt pågrund smittorisken? De hade en rejäl överkapacitet.
Detta är alltså saker som inte stämmer med den revisionistiska versionen, detta är alltså anomalier i deras syn som behöver förklaras. Frågorna följer exakt samma mönster som revisarna använder sig av när de "studerar" förintelsen".
Sedan TS fråga var inte ni skulle svara "vad som helst" utan vilken typ bevis kulle ni godkänna? Eftersom ni inte tycks godkänna något alls.