• 30 242 online
  • 1 183 941 medlemmar
  • 61 191 299 inlägg
2013-05-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
En svart Nissan noterades i Bodsvedjan, en bil folk inte sett där tidigare. Folk i Boden är rädda och oroliga.
jo vem fasen kör denna mystiska nissan
2013-05-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har helt fel.

1. Polisen har aldrig, aldrig, lyssna ordentligt, aldrig någonsin sagt att KJ är friad från några misstankar.
- De har sagt att de har ingen misstänkt.
- De har sagt att KJ inte är misstänkt.
- De har sagt att de inte kan misstänka någon utan skälig misstanke.
- De har sagt att de inte kan låta någon framstå som intressant för utredningen utan skälig misstanke.

2. Nej, polisen har sagt att de inte vet med 100% säkerhet om hon någonsin lämnade bostaden. Polisen har sagt att det enda vittnet inte med 100% säkerhet kan säga att det var VB hon såg. Polisen har inte ens nämnt detta vittnet på senare tid. Det finns alltså ingen som har sett VB lämna KJ.

Vid dörrknackningen hos alla bostäder på gatan hade ingen sett VB lämna KJ, en person hade sett KJ och VB komma till hemmet på eftermiddagen.

3. Enligt uppgifter skickade VB flera sms till MB under kvällen. Detta var enkelriktad kommunikation. Detta är inte bekräftat av polisen.

Vad som talar för att KJ är den skyldig...

1. Exet trädde aldrig fram och sa att VB hade varit hos honom denna kväll, trots att polisen gick ut i media, trots skallgångar i området. Det var först när polisen lyckades spåra upp KJ som han sa att VB hade varit hos honom men gått hem klockan 21. Polisen lyckades spåra upp honom genom Facebook och mobilmastningar och då hittade de honom i området.

2. Grannarna hörde skrik från KJs lägenhet runt klockan 21, just när KJ påstod att hon lämnade, men troligtvis lämnade hon in då och inte lägenheten.

3. Ingen har kunnat verifiera att VB har lämnat KJs bostad

4. Telefonen dog ganska exakt runt 21. Ytterligare omständigheter

5. Trots att KJ hämtade VB så körde han henne inte hem, han påstod att hon ville gå 4,2 kilometer hem.

6. KJ känner mycket väl till området som vi idag kallar fyndplatsen

7. KJ är den person som såg VB sist, en person som säger att hon gick, 4,2 km, hem exakt vid samma tidpunkt då hennes telefon dör och då grannarna hör två skarpa skrik.

Har du minsta grund för vad du pladdrar om bör du ställa ditt pladder till den i tråden som citerat Efterlyst och skrivit exakt det jag sedan citerat.
Du kanske skulle ringa upp Efterlyst och pladdra dem till rätta också?
2013-05-22, 18:46
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Jag läste hela artikeln. Även den delen som du kopierat in. Men hon säger ju att dem hade "indikationer". Det ordet brukar betyda mer än en känsla. Och varför hade dom en "stark känsla" just för detta. Kan såklart bara varit en slump, men jag är inget fan av slumpteorier.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sorry du hade fel och det handlade om intuition så som känsla. Så släpp skitpratet och kom in i rätt fakta uppgifter så det hela inte blir till att MPS fått ett tips.
Man är så pass proffsig så att man vet var man ska leta och man är påläst.
Det här är inte första gången MPS hittar något av värde.-

Tips på facebook redan den 8:e maj

citat:
Hoppas polis hittar henne för iaf 20.15 så surrar helikopter mellan Sävast och Boden.
Hittar de ej henne efter senaste mobil signal så hoppas jag Missing People organiserar marksökande, det finns en hel del gamla militära installationer i området med stora betong bunkrar ikring fortet, där måste man in för att hitta eventuell...då kan polis/militär medfölja sök grupper.den 8 maj kl. 20:50 · Gilla · 7

Användarnamn borttaget av mig, länk här

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
2013-05-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Det var någonstans i tråden jag läste att poliserna skulle vara på Ugg*egat*n, bor inte AB där?
MB´s son?

Jag har sett detta för länge sedan men då var det någon som sa att det inte var han. Det finns en till AB i Boden som är ungefär lika gammal, men han bor i närheten av COOP. Jag är själv inte säker men jag tror inte att det är MBs son som bor på Ugglegatan.
2013-05-22, 18:47
Medlem
2L8s avatar
En liten sammanfattning
2013-05-22, 18:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evelina3
Fick höra idag att hoten som VB anmält ska ha varit brev som AN skickat pga VBs förhållande med MB

Det var värst. Vad gjorde polisen åt det? Är det därför hon kallar VB för kackerlacka? Verkar logiskt då... samtidigt verkar AN ha glömt att det var just därför hon blev anmäld... gör samma misstag igen...?
2013-05-22, 18:48
Medlem
Hur gammal är MB:s son?
2013-05-22, 18:49
Medlem
Det finns en AB, 22 år, på U**legatan
Medlem
Sockerarters avatar
Vore det då för enkelt att tro att kanske MBs fru skulle vara inblandad i det här. Om MBs bil har synts till lite hör och lite där vid iögonfallande tidpunkter (kommentarer på bla. Missing People's hemsida)?
Hon kanske bara är bra dum nog att inte förstå att hon drar ögonen till sig med sina kommentarer eller såär hon smart nog för att förstå att ingen skulle tro att hon skulle vara dum nog. (Basic Instinct).

Hon kanske har fått MB att göra dådet som straff för hans... snedsteg?
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Tips på facebook redan den 8:e maj

citat:
Hoppas polis hittar henne för iaf 20.15 så surrar helikopter mellan Sävast och Boden.
Hittar de ej henne efter senaste mobil signal så hoppas jag Missing People organiserar marksökande, det finns en hel del gamla militära installationer i området med stora betong bunkrar ikring fortet, där måste man in för att hitta eventuell...då kan polis/militär medfölja sök grupper.den 8 maj kl. 20:50 · Gilla · 7

Användarnamn borttaget av mig, länk här

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Menar du att det är viktigt att man fått tips och att man ljuger i media från MPS eller vad är din poäng? Har ledaren läst dessa inläggen menar du? Har man tagit del av just den informationen som en random postare har skrivit där 8 maj på facebook? Varför va man inte där tidigare då? Varför tipsar man inte polisen om man nu ska lämna tips menar jag.
2013-05-22, 18:50
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men har dom ett speciellt utseende menar du dessa styckmördare`?
Hur ser dom ut då undrar jag.

Nja, det är svårt att förklara, men jag skulle se ''den typiska styckmördaren'' som en väldigt asocial person, kanske inte har så många vänner, utanförskap också vidare.. KJ verkar ha många vänner, han verkar umgås med många andra, göra saker och blabla. Jag kan inte förklara på ett bättre sätt tyvärr.

Visserligen finns det ingenting som tyder på att det är han som styckat henne (om det nu är hon som de hittat och om det nu är han som är misstänkt), han kan ha dödat henne, men någon annan kanske styckade henne?

Förövrigt, varför skulle han döda henne? Och framförallt, varför stycka henne?
2013-05-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Nu har jag inte hunnit läsa igenom hela tråden ännu, jag känner inte heller KJ, och man ska väl inte dömma personer efter hur de ser ut heller men iallafall. Utifrån KJ:s bilder på facebook så finns det ingen chans i världen att jag skulle tro att han var en styckmördare, han ser inte riktigt ut som den typiska mördaren överhuvudtaget.

Jag skulle gissa på att mördaren är ''hemlig'' inom BO:s bekantskapskrets, att det är någon som hon känner, men att det inte är någon som vet att denne känner BO.

Jag har sett att flera skrivit om KJ:s facebook, att han inte har varit aktiv på ett tag, det stämmer inte. För er som inte har facebook: http://www.ladda-upp.se/bilder/hjwubmsxdepeyq/
(vet att det var lite väl överdrivet med paint där över bilderna haha, men vill inte att folk som inte har att göra i denna tråd ska finnas med här)

Är du allvarlig? Hur ser den typiske mördaren ut? En mördare kan se ut hur som helst och en person som är totalfixerad vid krig och vapen kan ju inte vara den som är minst trolig.
Han har säkert fantiserat massor av gånger om hur det skulle vara att döda på riktigt. Sedan den där historien om hunden som han verkar ha dödat pekar i samma riktning.