Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-21, 11:06
  #1537
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houdi
Gesus spelade in Terry Evans seans för ett tag sedan.
Rekommenderar alla att lyssna på det objektivet
http://humanistbloggen.blogspot.se/2...rry-evans.html

Jämför gärna med en utskrift av en Terry Evans-seans från 2005. Känns mycketigen? Fantastiskt att dessa andar pratar på så liknande sätt hela tiden?
http://www.skepticreport.com/sr/?p=496

Att ifrågasätta Terry Evans är inte så lätt. Det finns starka krafter bakom honom som gör allt för att skydda honom. Två av dessa är Torbjörn Sassersson och - i synnerhet - Börje Peratt.

Börje Peratt, ordförande i något som kan räknas som en pseudohumanistisk förening vid namn Humanism & Kunskap (där Sassersson är vice ordförande), har en ganska lång bana som skeptikerhatare med allt från Harvarn till att hota skeptiker och deras familjer för att skydda denna verksamhet.
Läs t ex http://humanistbloggen.blogspot.com/...vardighet.html eller hur Börje Peratt och Torbjörn Sassersson jagar en skeptiker som vill vara anonym för att ta reda på dennes riktiga identitet: http://gesusbloggen.wordpress.com/tag/borje-peratt/
Inte vackert alls någonstans.

Att sedan Terry Evans går ut och hotar denne anonyma skeptiker med ett direktmail är nog ett tecken på desperation
http://humanistbloggen.blogspot.com/...ans-hotar.html

Ingen kan rättfärdiga ett sådant mail.

Men inte skadar detta Terry Evans. Folk kommer i drivor till hans storseanser...
Som det heter; "Spelar ingen roll vad de skriver så länge de stavar namnet rätt"

Även om denna är mer rätt:
"There's a sucker born every minute"
Att två nollor skriker högt betyder inte att de är "starka".
De är två fjantar som ofta publicerar sig på nätet bara.
Citera
2013-04-21, 11:14
  #1538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att två nollor skriker högt betyder inte att de är "starka".
De är två fjantar som ofta publicerar sig på nätet bara.
Det är inte bara (Des)Peratt och Sassersson jag menar. Det finns andra krafter inom bedrägeribranscherna som verkar för att tysta inblickar i verksamheterna.
Citera
2013-04-21, 11:27
  #1539
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houdi
Det är inte bara (Des)Peratt och Sassersson jag menar. Det finns andra krafter inom bedrägeribranscherna som verkar för att tysta inblickar i verksamheterna.
Oki då fattar jag vad du menar.
Ty dessa två fjantar utgör inget hot mot någon som inte bjuder in dem.
Två parasiter på mänskligheten bara.
Citera
2013-04-21, 11:42
  #1540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Oki då fattar jag vad du menar.
Ty dessa två fjantar utgör inget hot mot någon som inte bjuder in dem.
Två parasiter på mänskligheten bara.
Så sant. De förstör faktiskt mer för sina egna än de kan förstå. Även om sektparanormalister gillar att de näthatar, hotar och förtalar skeptiker.
Citera
2013-04-21, 11:57
  #1541
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houdi
Så sant. De förstör faktiskt mer för sina egna än de kan förstå. Även om sektparanormalister gillar att de näthatar, hotar och förtalar skeptiker.
Jo de gillar väl dessa som busarna gillar klassens clown.
Accepteras men inte mer.

Inte för att de andra är något annat än parasiter de med men de tycker att de är de "coola" och då är det viktigt att det inte går inflation i begreppet för då betyder "cool" ingenting längre.

Kan sammanfattas med fjanterier.
Citera
2013-04-21, 12:42
  #1542
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Är du säker på att det var Uppdrag Granskning? I så fall har jag missat det.

Det var inte Uppdrag Granskning, det var Debatt på SVT.
http://orsakverkan.blogspot.se/2010/...et-okanda.html
Citera
2013-04-21, 13:01
  #1543
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Och hur kommer det sig att varenda jävla ande gillar buskishumor? Är det något man lägger sig till med på andra sidan?

Andevärlden är m.ao helvetet, tänk att tvingas lyssna till Stefan & Christerskämt dygnet om!
Skärselden framstår som en solsemester i jämförelse.

Jag ska skriva i mitt vita arkiv att jag efter min död aldrig kommer att ta kontakt via något medium,och om någon ändå skulle låtsas ha kontakt med mig så är det fejk varvid en rättegång om bedrägeri kan inledas.
__________________
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-04-21 kl. 13:27. Anledning: Tillägg
Citera
2013-04-21, 13:46
  #1544
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Andevärlden är m.ao helvetet, tänk att tvingas lyssna till Stefan & Christerskämt dygnet om!
Skärselden framstår som en solsemester i jämförelse.

Jag ska skriva i mitt vita arkiv att jag efter min död aldrig kommer att ta kontakt via något medium,och om någon ändå skulle låtsas ha kontakt med mig så är det fejk varvid en rättegång om bedrägeri kan inledas.

Ja, jag har iaf svårt att tro att innan döden normala människor plötsligt utvecklar en ohälsosam fascination för kalsonger och trosor i livet efter detta...

Det konstiga är att inga av de "andetroende" (nu blir nog fina damen nöjd) reagerar på det i Evans fall.
Citera
2013-04-21, 14:09
  #1545
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Ja, jag har iaf svårt att tro att innan döden normala människor plötsligt utvecklar en ohälsosam fascination för kalsonger och trosor i livet efter detta...

Det konstiga är att inga av de "andetroende" (nu blir nog fina damen nöjd) reagerar på det i Evans fall.

Fanns det inte en diskus på något forum (kan fasen inte minnas vilket) där troende just samtalade om detta?
De uttryckte iaf ett starkt missnöje ang Evans under-midjan humor.
Minns att det handlade om hans kommenterar om folks kärleksliv och sängkamma-verksamheter.

Någon som minns detta?
Citera
2013-04-21, 14:23
  #1546
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Fanns det inte en diskus på något forum (kan fasen inte minnas vilket) där troende just samtalade om detta?
De uttryckte iaf ett starkt missnöje ang Evans under-midjan humor.
Minns att det handlade om hans kommenterar om folks kärleksliv och sängkamma-verksamheter.

Någon som minns detta?


Vet inte, men jag kan mycket väl tänka mig att folk som besöker honom märker en viss... dissonans mellan hur de uttrycker sig genom honom och hur de var i livet.
Citera
2013-04-21, 14:58
  #1547
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Det konstiga är att inga av de "andetroende" (nu blir nog fina damen nöjd) reagerar på det i Evans fall.

Det kanske hänger samman med att de "andetroende" rent generellt har en sämre personlig hygienstatus jämfört med gemene man och fått detta påpekat för sig även i verkliga livet?
Citera
2013-04-21, 15:54
  #1548
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det stämmer väl inte att man uppsöker ett medium bara när man har sorg? I programmet "Det Okända" tar man ju upp hem där det spökar. Oftast får han kontakt med en anhörig eller någon annan som har bott i huset/våningen tidigare.

Du glömmer storseanserna min kära dam!Där diskuteras inte något lokalt "Folkets-husspöke".

Här har vi ett vidrigt exempel på när Paul Ankas kusin Darryl Anka genom sin kontakt Bashar på stjärnan Sirius (värmetålig kille!) diskuterar hur en ledsen dotter ska få kontakt med sin döda mor.

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6zIChMbg4

Är det inte dags att börja överväga om du själv är lurad när allt fler av dessa pengaälskande "tok-medium" visar sitt rätta ansikte?Du är inte den enda som blivit lurad.Evans är svårare att spotta,men likväl fejk!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback