Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-19, 08:35
  #1
Medlem
Citat:
Två män misstänks ha kört på en 64-årig man i centrala Varberg vid 18-tiden på torsdagskvällen.

Männen har uppgett sig vara "dövstumma" och tiggt pengar av mannen. 64-åringen som träffat på de här personerna dagen innan också, valde att konfrontera de båda männen.
http://www.expressen.se/gt/man-konfr...--mejades-ner/

Den Halländska dövstum-ligan börjar tydligen bli mer aggressiva.
Citera
2013-04-19, 08:36
  #2
Medlem
Man blev påkörd av tiggare 2013-04-18

http://www.expressen.se/gt/man-konfr...--mejades-ner/

VARBERG. En 64-årig man konfronterade två tiggare i Varberg.

Då flydde de till sin bil och körde över honom.

– Vi gör bedömningen att det är ett medvetet val i avsikt att skada honom, säger Tommy Nyman som är informatör vid Hallandspolisen.



Vad i helvete, när började TIGGARE ha bilar? Jag antar att det är rumäner precis som jag ser varje dag när jag går ut. Kan Sverige inse att det är dags att utvisa dom här jävla luffarna!
Ps. är det bara jag som funderat varför dom alltid är så feta? Makes no sense med tanke på att dom påstår sig vara "fattiga"
__________________
Senast redigerad av anonym100 2013-04-19 kl. 08:39.
Citera
2013-04-19, 08:50
  #3
Medlem
Tänkte precis starta en tråd om detta, men du hann före.
De utgav sig uppenbarligen för att vara dövstumma. Två dövstumma tiggare som luffar runt i Halmstad - med bil (!).
Någon på forumet måste ha sett dem.
Citera
2013-04-19, 08:51
  #4
Medlem
donaukinds avatar
Hahaha, rubriken gjorde min morgon

"Tiggare" har inte sällan dyra mobiler och bilar. Undrar hur Sveriges käraste har råd med det, hm? De hittade det nog.

Synd om gubben, hoppas det löser sig för honom. Han bör hyllas landet runt!
Citera
2013-04-19, 08:56
  #5
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Satsar en bra slant på att det är "dövstumma" från Frankrike i Merca. De har dykt upp lite här och var och eftersom folk läser om "lappdöva" så börjar folk bli vaksamma. Men att de skulle köra på en på trottoaren verkar rena rama mordet. Undrar om media följer upp. Ziggisar???
Citera
2013-04-19, 09:03
  #6
Medlem
ExcitableBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DienBienPhu
Tänkte precis starta en tråd om detta, men du hann före.
De utgav sig uppenbarligen för att vara dövstumma. Två dövstumma tiggare som luffar runt i Halmstad - med bil (!).
Någon på forumet måste ha sett dem.

En franskregistrerad, guldfägad sedan med 2-10 zigenare.
Ut leta!
Citera
2013-04-19, 09:20
  #7
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Satsar en bra slant på att det är "dövstumma" från Frankrike i Merca. De har dykt upp lite här och var och eftersom folk läser om "lappdöva" så börjar folk bli vaksamma. Men att de skulle köra på en på trottoaren verkar rena rama mordet. Undrar om media följer upp. Ziggisar???

Media lär tysta ner, de vill inte att deras senaste tillskott av inkompatibla marodörer ska få dåligt rykte, sen att dessa försöker mörda folk som avslöjar deras bluff, jag skulle vilja att massmedia pekas ut som medhjälp. Istället för att varna folk om kriminella tiggare så väljer man att mörka detta faktum och ljuger.

Men vad gör ännu lite blod på massmedias händer?
Citera
2013-04-19, 09:55
  #8
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Media lär tysta ner, de vill inte att deras senaste tillskott av inkompatibla marodörer ska få dåligt rykte, sen att dessa försöker mörda folk som avslöjar deras bluff, jag skulle vilja att massmedia pekas ut som medhjälp. Istället för att varna folk om kriminella tiggare så väljer man att mörka detta faktum och ljuger.

Men vad gör ännu lite blod på massmedias händer?

Fast GP Expr. har en stor artikel idag. Samma med AB. Så folk lär ha en del at snacka om inför fredagsgroggen.

http://www.expressen.se/gt/man-konfr...--mejades-ner/

Citera
2013-04-19, 10:14
  #9
Medlem
ExcitableBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Fast GP Expr. har en stor artikel idag. Samma med AB. Så folk lär ha en del at snacka om inför fredagsgroggen.

http://www.expressen.se/gt/man-konfr...--mejades-ner/


Ser fram emot att läsa en helsida i DN om de nya "mördartiggarna"
Citera
2013-04-19, 10:19
  #10
Medlem
Vi får hoppas att begreppet mördartiggare inte får orsak att etablera sig framöver. :/
Citera
2013-04-19, 10:22
  #11
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExcitableBoy
Ser fram emot att läsa en helsida i DN om de nya "mördartiggarna"
Snart får vi läsa snyfthistorier om hur de stackars utsatta tiggarna tvingas köra ihjäl folk under dödshot av sina tigghallicker.
Citera
2013-04-19, 10:54
  #12
Medlem
Det finns en video på Tuben om hur fransk TV följer en stackars tiggare, som visar sig vara en ziggs så klart. Undrar vad de gillar det avslöjandet.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=PSprgVjLFgk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback