2012-03-10, 15:50
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp
Det har stora likheter med varandra. Gabapentinet är något mjukare och mycket mindre potent. Alla människor blir så olika påverkade. Bara för att du inte klarar lyrica säger det inget om du klarar gabapentin.
Det är väl sant, men det verkar ju som att gabapentin ger i stort sett samma effekter och rus som lyrican ger. Han kanske tog för stor dos, vad vet jag.

Men effekterna av lyrica är ju otroligt individuella, personligen gillar jag inte direkt ruset på dom medans andra verkar få eufori
Citera
2012-11-13, 14:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Problemet är bara att hitta en läkare som skriver ut Gabapentin istället för Lyrica, dom jag har stött på skriver bara ut det för nervsmärta.

Då är nog min läkare en utomjording...
Trots att jag säjer att jag vill ha Lyrica utskrivet, som jag av en tidigare läkare fått utskrivet tills han gick i pension, får jag Gabapentin utskrivet???
Kan man byta det mot Tramadol på gatan kanske
Citera
2012-11-16, 02:57
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då är nog min läkare en utomjording...
Trots att jag säjer att jag vill ha Lyrica utskrivet, som jag av en tidigare läkare fått utskrivet tills han gick i pension, får jag Gabapentin utskrivet???
Kan man byta det mot Tramadol på gatan kanske

Mysko, själv gillar jag gabapentin mer. Sover som en gud på det, kanske, kanske inte.
Citera
2012-12-05, 18:08
Bannlyst
Man måste käka så många gabapentin för att bli väck, lyrica är så mycket skevare.
Citera
2013-04-18, 19:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
Man måste käka så många gabapentin för att bli väck, lyrica är så mycket skevare.

Ja inte så konstigt eftersom Lyrica är ungefär 3 ggr potentare än gabapentin.
Citera
2013-04-18, 19:57
Bannlyst
Tycker helt klart gabapentin slår lyrica. Mycket mer naturlig kännsla över ruset.
Lyrica känner jag mig lite "sne" på, kan väl inte beskriva det bättre än så. Gabapentin ger för mig samma rus fast utan den där konstiga kännslan.
Citera
2013-04-18, 20:02
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Inte så jättestor skillnad rusmässigt, gabapentin behövs ca 2,5ggr mer för att det ska kännas lika.
Men lyrica vinner, lite skönare rus enligt mig.
Citera
2013-04-18, 22:26
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Jah hat hört att Lyrica är 6ggr så potent alltså 100mg lyrica är som en 600mgs Gabapentin
Citera
2013-04-19, 17:52
Medlem
moogmachines avatar
Lägger min röst på Lyrica alla dagar i veckan
Citera
2013-04-19, 21:43
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Jah hat hört att Lyrica är 6ggr så potent alltså 100mg lyrica är som en 600mgs Gabapentin
Lyrica är sisådär tre gånger så dospotent som Gabapentin, i övrigt är substanserna lika potenta.
Citera
2013-11-29, 16:59
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Lyrica är sisådär tre gånger så dospotent som Gabapentin, i övrigt är substanserna lika potenta.
Bra sagt där Tycker ändå att rusen skiljer sig åt. Gabapentin är lugnare och Pregabalin är mer intensivt, speedigt. Fast man blir ju väck på liknande sätt av båda vid höga doser.

Själv brukar jag blanda båda ibland för att dryga ut Lyrican. Hur är det igentligen med kombinationen Gabapetnin och Lyrica? Kan man blanda båda utan problem? Det är ju så pass lika strukturellt men jag undrar om någon vet?

Mvh
Citera
2013-11-29, 17:04
Medlem
Zot^s avatar
Lyrica. Jag gillar inte gabapentin speciellt mycket på grund av dess extremt korta verkningstid samt absorptionsproblem.

Jag fick AT vid random tillfällen under dagen och vaknade upp lika sjuk som när jag gick på heroin i princip så den medicinen var verkligen ingenting för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in