Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-10, 12:11
  #253
Medlem
Pulpas avatar
Då kom domen..

2000 spänn i böter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16574519.ab
Citera
2013-04-10, 14:00
  #254
Medlem
mr.laws avatar
En något fylligare artikel här.
http://www.dagensjuridik.se/2013/04/...-sexkop-uppgav

Citat:
Poliserna hade observerat när mannen kom till hotellet och hörde karaktäristiska stönanden och klatschanden från hotellrummet. De grep mannen just när han hade lämnat kvinnan.

För övrigt ett oerhört hårt straff i praktiken eftersom han troligtvis förlorar jobbet.

Jämför med en snickare.
Citera
2013-04-10, 16:03
  #255
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.law
En något fylligare artikel här.
http://www.dagensjuridik.se/2013/04/...-sexkop-uppgav



För övrigt ett oerhört hårt straff i praktiken eftersom han troligtvis förlorar jobbet.

Jämför med en snickare.

Men så är det också av större vikt att åklagaren håller sig på den smala vägen.

Skojigt blir det när polisen försökte få tag i jourhavande åklagare för ett anhållande. Ja, ni har gissat rätt. Det var naturligtvis den gripne åklagaren som hade jour medan han låg och klatscha och stöna!
Citera
2013-04-10, 19:53
  #256
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16575100.ab

Så vad?
Dessa prostituerade samarbetar alltså rakt av med polisen?

Det är ganska intressant, varför gör dom det?

Det är helt uppenbart, om man läser smsen, att horan lurar dit kunder åt snuten.

Eftersom horan till synes är utlänningn kan man spekulera i om motivet är att snuten helt enkelt landsförvisar henne om hon inte samarbetar (hon är hora så något har dom säkert på henne, typ olaglig vistelse i landet eller dylikt).

Intressant är det ju därför att arbetar-tjejer som 08-Anna som ju skriver här på Flashback kategoriskt förnekar att det här häder, men här har vi alltså mer eller mindre bevis på motsatsen.

Skulle vara väldigt kul att veta hur utbrett det är att prostituerade i sverige samarbetar med polisen i syfte att sätta dit torskar.
Citera
2013-04-10, 20:00
  #257
Medlem
Rör det här sig evt om indirekt brottsprovokation?
Citera
2013-04-10, 21:00
  #258
Medlem
08.annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16575100.ab

Så vad?
Dessa prostituerade samarbetar alltså rakt av med polisen?

Det är ganska intressant, varför gör dom det?

Det är helt uppenbart, om man läser smsen, att horan lurar dit kunder åt snuten.

Eftersom horan till synes är utlänningn kan man spekulera i om motivet är att snuten helt enkelt landsförvisar henne om hon inte samarbetar (hon är hora så något har dom säkert på henne, typ olaglig vistelse i landet eller dylikt).

Intressant är det ju därför att arbetar-tjejer som 08-Anna som ju skriver här på Flashback kategoriskt förnekar att det här häder, men här har vi alltså mer eller mindre bevis på motsatsen.

Skulle vara väldigt kul att veta hur utbrett det är att prostituerade i sverige samarbetar med polisen i syfte att sätta dit torskar.

Så var står bevisen att den här eskorten skulle samarbeta med polisen? Den här tjejen kanske har besökt detta hotell flera gånger och personalen har varit uppmärksamma på män som kommer en kort stund.(för att ta ett exempel). Vad jag förstod av artikeln så var det eskorten som bodde på hotellet och då är alltid risken större för kunden att åka dit för sexköp.
Det behöver inte alls betyda att eskorten "har gjort upp med polisen". Jag tvivlar starkt på det. Jag har aldrig hört talas om att eskorter samarbetar med polis i sådana här sammanhang. Det skulle ju betyda brottsprovokation och det är väl inte tillåtet. Nej, i det här fallet så är jag övertygad om att det har varit hotellpersonalen som har blivit misstänksamma och ringt polisen. Speciellt om hotellet inte är så stort. Då är det ännu lättare för personalen att hålla koll på vilka som kommer och går.
Citera
2013-04-10, 21:27
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Så var står bevisen att den här eskorten skulle samarbeta med polisen? Den här tjejen kanske har besökt detta hotell flera gånger och personalen har varit uppmärksamma på män som kommer en kort stund.(för att ta ett exempel). Vad jag förstod av artikeln så var det eskorten som bodde på hotellet och då är alltid risken större för kunden att åka dit för sexköp.
Det behöver inte alls betyda att eskorten "har gjort upp med polisen". Jag tvivlar starkt på det. Jag har aldrig hört talas om att eskorter samarbetar med polis i sådana här sammanhang. Det skulle ju betyda brottsprovokation och det är väl inte tillåtet. Nej, i det här fallet så är jag övertygad om att det har varit hotellpersonalen som har blivit misstänksamma och ringt polisen. Speciellt om hotellet inte är så stort. Då är det ännu lättare för personalen att hålla koll på vilka som kommer och går.

Återigen, om snuten hotar att visa ut henne ur landet, klart hon samarbetar, eller hur?

Sen som du ser i smsen, varför skulle hon skriva att det var safe?

Är man till yrket arbetarflicka är jag 110% övertygad om att man har i ryggmärgen, kalla det instinkt, hur var och när polisen är. Jag håller det för helt osannolikt att en arbetarflicka inte har koll på vad snuten gör och var dom befinner sig.

Jag köper det i dom fall där polisen kunnat spåra torsken om det varit på gatan det skett, men inte som här vid ett incall, det är ju det som är poängen med dito, att polisen inte skall kunna spåra.

Så; ingen rök utan eld...
Citera
2013-04-10, 21:42
  #260
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Återigen, om snuten hotar att visa ut henne ur landet, klart hon samarbetar, eller hur?

Sen som du ser i smsen, varför skulle hon skriva att det var safe?

Är man till yrket arbetarflicka är jag 110% övertygad om att man har i ryggmärgen, kalla det instinkt, hur var och när polisen är. Jag håller det för helt osannolikt att en arbetarflicka inte har koll på vad snuten gör och var dom befinner sig.

Jag köper det i dom fall där polisen kunnat spåra torsken om det varit på gatan det skett, men inte som här vid ett incall, det är ju det som är poängen med dito, att polisen inte skall kunna spåra.

Så; ingen rök utan eld...

Spännande med konspirationer?

Jag tycker det verkar enklare att hålla reda på hororna, ta reda på vilka rum de har, och så knacka på. Verkar inte överdrivet komplicerat. Sen är det klart att poliserna drog lite på munnen när de öppnade dörren och fick jackpot.
Citera
2013-04-10, 21:45
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Spännande med konspirationer?

Jag tycker det verkar enklare att hålla reda på hororna, ta reda på vilka rum de har, och så knacka på. Verkar inte överdrivet komplicerat. Sen är det klart att poliserna drog lite på munnen när de öppnade dörren och fick jackpot.

Så det ligger inte i arbetarflickans eget intresse att hålla sig fri snuten då?

Någonting är jävligt skevt här.

Det är oftast den enklaste förklaringen som är sann och i det här fallet är den enkla förklaringen att flickorna har något slags direkt eller indirekt samarbete med snuten.
Citera
2013-04-10, 22:01
  #262
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Så det ligger inte i arbetarflickans eget intresse att hålla sig fri snuten då?

Någonting är jävligt skevt här.

Det är oftast den enklaste förklaringen som är sann och i det här fallet är den enkla förklaringen att flickorna har något slags direkt eller indirekt samarbete med snuten.

Vi ska nog sluta tjafsa. Men visst vill nog horan hålla sig fri från snuten och lyckas säkert nog ofta. Men det är trots allt snutens jobb att hålla koll på horan och kan nog lyckas då och då de med.

Det är knappast särskilt svårt att ta reda på vilket rum en hora huserar i för tillfället. Så varför ska polisen bryta mot lagen när de faktiskt inte alls behöver det.
Citera
2013-04-10, 22:43
  #263
Medlem
08.annas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Återigen, om snuten hotar att visa ut henne ur landet, klart hon samarbetar, eller hur?

Sen som du ser i smsen, varför skulle hon skriva att det var safe?

Är man till yrket arbetarflicka är jag 110% övertygad om att man har i ryggmärgen, kalla det instinkt, hur var och när polisen är. Jag håller det för helt osannolikt att en arbetarflicka inte har koll på vad snuten gör och var dom befinner sig.

Jag köper det i dom fall där polisen kunnat spåra torsken om det varit på gatan det skett, men inte som här vid ett incall, det är ju det som är poängen med dito, att polisen inte skall kunna spåra.

Så; ingen rök utan eld...

Det är absolut lättare för polisen att ta kunder vid ett incall än outcall. Polisen har säkerligen koll på de mer bordelliknande lägenheterna och kan därav ta kunder. Vi ett outcall måste polisen ha koll på eskorten och följa efter henne till kunden. Varför skulle de tex sitta utanför mitt hus och följa efter mig till en kund om jag inte är kriminell för övrigt. Det är som bekant lagligt att sälja sex.
De eskorter polisen har koll på är oftast de som ingår i kriminella verksamheter.

Men att hota en eskort med utvisning om hon inte hjälper till att ta kunder låter helt otroligt. Tror inte ett dugg på det och jag har aldrig under mina år i branschen hört talas om det. Men å andra sidan rör jag mig inte i kriminella kretsar.
Citera
2013-04-11, 10:15
  #264
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Då kom domen..

2000 spänn i böter.

källa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback