44 960 besökare online
858 391 medlemmar • 45 876 816 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Aktuella brott och kriminalfall
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Kamelfittan
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Fel, uppgifterna "Helena Ludvigsson" och hennes personnummer har inte funnits i något seriöst massmedium i Sverige. Internationella medier lyder inte under svensk jurisdiktion och är därför irrelevanta.

Inte heller jag har någonsin publicerat BO´s personuppgifter.

Citat:
Diskutera på, men sprid inte känsliga uppgifter om Helena Ludvigsson.
Det jag diskuterat, analyserat och tolkat är endast uppgifter och anklagelser som publicerats i samtliga av våra största nyhetsmedier.

Citat:
Det finns ingen paradox, tvärtom genom att presentera sin version publikt har hon redan fått en viss upprättelse. Men inget av dessa medier har publicerat hennes namn eller personnummer.

Paradoxen finner du i närmast samtliga artiklar om BO. Hon öser ur sig beskyllningar för näthat, dvs att personer diskuterat huruvida hon är skyldig till det hon anklagas för, samtidigt som artiklarna sammanfattar åklagarens beskyllningar. Man kan anta att BO kontaktat massmedia i syfte att rentvå sitt namn, att tvätta bort stämpeln som en hänsynslös nekrofil och att istället uppfattas som ett oskyldigt stackars offer för näthat. Har man bara minsta förståelse för hur massmedia och journalister handlar som begriper man oxå att en vidrig nekrofil upprör och säljer mer än en mobbad medmänniska. Därför publicerar man, ihop med hennes klagosång, de makalösa och upprörande anklagelserna. Det kan väl knappast räknas som en upprättelse och det har nog heller aldrig varit journalisternas avsikt. Massmedia kommer knappast klappa händerna till en friande dom i HR, de kommer däremot gnugga händerna vid en fällande dom.

Citat:
Fast hon namnges ju inte, så det är inte "Helena Ludvigsson" som "hånas" (på ett skämtsamt sätt) utan "skelettkvinnan" eller möjligen "Helena".

Inte heller jag namnger BO. Däremot upprepar du gång på gång hennes namn. Jag har ingen skyldighet att i mina inlägg ta hänsyn till att du publicerat namnet. Det är du, inte jag som offentliggör henne. Jag diskuterar de allmänna uppgifter som offentliggjorts i massmedia och gör min egen analys och tolkning. Du kopplar mina och andras analyser och tolkningar till BO´s fysiska identitet.

Citat:
Diskutera på, men som jag påpekat, att en uppgift förekommer i en allmän handling sätter inte förtalsreglerna ur spel.

Det är nog ändå så att folk får diskutera uppmärksammade brottsmål offentligt. Allt annat vore censur.

Citat:
Åsikter, som värderingar, känslouttryck etc, är generellt inte förtal. Det är en viss sorts uppgifter som inte får spridas.

Menar du att jag inte får yppa att min övertygelse att BO är den som författat "Min Nekrofili", att det är min starka förvissning att BO är densamma som "Lelwani", att det är min starka tro att de tre av varandra oberoende vittnena i polisutredningen är sanningsenliga när de berättar att BO i sin tur berättat att hon bevittnat och varit behjälplig under ett självmord, och sedan haft sex med liket? Begår jag ett lagbrott genom att anse att fynden i form av bilder, filmer, skelett, dödgrävarutrustning pekar mot att BO gjort sig skyldig till det åklagaren anklagar henne för?

Citat:
Inte alls, eftersom dessa inte innehåller något namn eller personnummer.

Återigen, inte heller jag har någonsin publicerat BO´s personuppgifter, det har däremot du. I en juridisk granskning skulle väl rimligen du gjort dig skyldig till ett allvarligare brott än jag. Jag använder, i min tolkning, min rätt och frihet till att ha åsikter och även att yttra dom, du däremot kopplar mina yttranden till en fysisk person. I mina inlägg skriver jag om en avidentifierad persons förmodat utförda handlingar, i dina inlägg outas hon.
SantaMuerte: "Ni har full rätt till det fria ordet" Hatjagaren: "folk skall få sitt straff!" isnotthere, AktivRespekt: "Det fria ordet att få uttrycka sina åsikter är en viktig del i att få tänka fritt." drabbadavFB: "Till nästa gång skall jag ha ett bättre dolt utrymme"
Jamsan2013, 106outlaw, paulinus, Algol, BG10888, RedhotOMEGA, Stieg-Nesser, Affischstil, Uppesittare, NattifLemak, PallasaAthena, Andy23, pop16, Arbetsam, LVX156
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-04-03 kl. 10:03.

styrlund
Medlem
styrlunds avatar
Finns en tragikomisk del när en kränkt Aspi börjar anmäla allt och alla.
Hon kan inte för en sekund se att hennes egna brister och fel kan vara grunden till alla hemska saker samhället gjort mot henne.
Gissar att ett LRV kommer ganska omgående. Sedan blir det ett LSS-boende.
En bok

Kamelfittan
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hon kan inte för en sekund se att hennes egna brister och fel kan vara grunden till alla hemska saker samhället gjort mot henne.
Med fördel utan internetmöjligheter. Man kan nog anta att utan internet skulle inte de förmodade brotten utförts och därmed heller skulle inget upphov för "näthat" finnas.

Det är mer tragik än humor i den/de förmodade anmälningen/anmälningarna om om "näthat". Att man inte har minsta förståelse för omgivningens reaktioner kring de förmodat utförda brotten är djupt tragiskt, och kan enligt min tolkning uppfattas som att BO inte kan förstå några andra känslor än sina egna. Om någon person med en mer normativ värdegrund vore oskyldigt anklagad för de aktuella brotten så torde denne säkerligen förstå allmänhetens reaktioner och inte som BO försvara sina handlingar. Om förtalsanmälningen/arna mot förmodan blir ett rättsfall så blir ju det oerhört intressant att se om någon kan bli fälld för att hysa åsikter i samklang med gällande lagar och regler.
SantaMuerte: "Ni har full rätt till det fria ordet" Hatjagaren: "folk skall få sitt straff!" isnotthere, AktivRespekt: "Det fria ordet att få uttrycka sina åsikter är en viktig del i att få tänka fritt." drabbadavFB: "Till nästa gång skall jag ha ett bättre dolt utrymme"
Jamsan2013, 106outlaw, paulinus, Algol, BG10888, RedhotOMEGA, Stieg-Nesser, Affischstil, Uppesittare, NattifLemak, PallasaAthena, Andy23, pop16, Arbetsam, LVX156
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-04-04 kl. 12:34.

krang2
Medlem
krang2s avatar
Sådana online-slagsmål ändra ingenting. Den verkliga tragedin är att HL inte kan använda sin publicitet för att försvara sina verkliga övertygelser.

Kamelfittan
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang2
Sådana online-slagsmål ändra ingenting. Den verkliga tragedin är att HL inte kan använda sin publicitet för att försvara sina verkliga övertygelser.
Hon har inte haft vett på att använda sin yttrandefrihet på ett konstruktivt sätt, utan bryter systematiskt regler och bestämmelser och bör med fördel tystas ner. Det finns inget tragiskt med det. För 30 år sedan skulle hon suttit på låst avdelning i något dårhus, och där skulle hon passa in även idag. Det har ännu inte ramlat in någon anmälning mot mig iafl. Kommer heller aldrig att göra.

Joels-bitar
Medlem
Joels-bitars avatar
h*lena har även j-o anmält polisen
hon har självskrivit sitt mobilnummer så hoppas jag slipper bli polisanmäld
http://polismyndigheten.blogspot.se/...vinnan-jo.html

Kamelfittan
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
h*lena har även j-o anmält polisen
hon har självskrivit sitt mobilnummer så hoppas jag slipper bli polisanmäld
http://polismyndigheten.blogspot.se/...vinnan-jo.html
Hon kommer under hela sin levnad förmodligen anmäla folk till höger och vänster, folk som enligt hennes godtycke inte behandlar henne med den respekt hon anser sig vara värd. Att hon själv inte ens klarar av att följa reglerna på Flashback, där det är tämligen högt i tak, borgar knappast för att hon klarar av de lagar och regler som finns ute i samhället. Hon anser sig ha rätt att kränka människor, levande och döda, att hota och förfölja, men enligt henne får ingen får beröra sanningen om vad hon utfört. Hon, likt den rättshaverist hon är, lever knappast som hon lär...

Joels-bitar
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Hon kommer under hela sin levnad förmodligen anmäla folk till höger och vänster, folk som enligt hennes godtycke inte behandlar henne med den respekt hon anser sig vara värd. Att hon själv inte ens klarar av att följa reglerna på Flashback, där det är tämligen högt i tak, borgar knappast för att hon klarar av de lagar och regler som finns ute i samhället. Hon anser sig ha rätt att kränka människor, levande och döda, att hota och förfölja, men enligt henne får ingen får beröra sanningen om vad hon utfört. Hon, likt den rättshaverist hon är, lever knappast som hon lär...

Okej intressant har följt denna tråd till och från
Så man skulle kunna påstå att helen* är den kvinnliga variationen av agent Nygren
tycker jag ser en väldigt lik tankegång mellan dessa två

Pulver-Henke
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Hur har det gått med den här jävla anmälan nu då? Det har ju gått ett tag nu.

Har några användare här på Flashback "åkt dit" för sina inlägg?

Någon som vet hur aspergerkvinnan ser på sin anmälan i dag? Är hon lika stridslysten fortfarande eller har hon släppt rättshaveristiserandet?

Tragiskt fall med en så sjuk "kvinna" i vilket fall. Blä.

Kamelfittan
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Hur har det gått med den här jävla anmälan nu då? Det har ju gått ett tag nu.

Någon som vet hur aspergerkvinnan ser på sin anmälan i dag? Är hon lika stridslysten fortfarande eller har hon släppt rättshaveristiserandet?

Tragiskt fall med en så sjuk "kvinna" i vilket fall. Blä.
Jag, som enligt GM är en av de värsta hatarna, är med stor sannolikhet en av de som skulle anmälas. Ordningsmakten har dock inte hört av sig, och kommer inte göra det heller. GM har nog, efter att gjort bort sig alltför många gånger, ingen möjlighet att yttra sig här mer, vilket är bra. Hennes rättshavererande får nog skötas någon annanstans än på Flashback.

Det är även stiltje i media om fallet. Det kommer nog igång när HR-förhandlingen sätter igång. Det ska bli mycket spännande att följa. Såvida inte vårt rättssystem är helt genomruttet så borde det bli en helt annan konsekvens av att bära sig åt såsom GM gjort.

Dockland
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Typisk missbrukarjargong. Allt är andras fel + självömkan.

TheSwedishGirl
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
..

Ja. Någon har kallats till förhör gällande dataintrång.

Svara på ämne
Topp Dela »