26 963 besökare online
1 074 933 medlemmar • 56 287 899 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Övrigt Arkiverade forum Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden
Ämnesverktyg
Rationalisterna
Medlem
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Judar får många fler nobelpris än vita icke-judar. Men det beror inte på högre IQ än vita eller att de egentligen är bäst vetenskapsmän, menar professor Jan C Biro vid Karolinska institutet.

http://nationalvanguard.org/2011/12/...e-nobel-prize/
http://www.prlog.org/11478040-nobel-...smartness.html

Eftersom alla judar som skriver på flashback använder detta som ett argument att de är bättre än oss, så vill jag få feedback från dem angående detta bedrägeriet.

Källa: nationell.nu

Fast IQ är ju inte i direkt anknytning till nobelpris. Om judar hade låg IQ i regel, men deras uppfinningar och upptäckter fortfarande var de viktigaste, skulle jag anse att det är det smartaste folket oavsett IQ. Lång mer relevant hade varit att titta på vilka som var nominerade för vilka upptäckter och vad som konkurrerade å på så sätt se om det var "orättvist", dom har ju kommit på en hel del:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...nd_discoveries

Jag anser iaf att det är helt skeva slutsatser i båda artiklarna, man har antagit enormt. För det första är en minoritet i alla grupper forskare på hög nivå, dessa är de vars IQ är intressant. Det spelar ju ingen roll med de normala människorna, judarna kanske har extrema toppar, och det är just extrema toppar som vinner nobelpris.

Min gissning är helt enkelt att det är så att de viktigaste upptäckterna i de uppmärksammade ämnena kommit från judar, varför vet jag inte riktigt.

Rationalisterna
Medlem
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Man borde rensa ut nobelkommitén och skrota priset i ekonomi som är ett rent judiskt påhitt och helt emot nobels testamente och vilja.

Alfred Nobel visste vilka vidriga bestar, judarna faktiskt var och är. Och han hatade dem mer än något annat.

Källa på Nobels judehat?

Rationalisterna
Medlem
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
EU och Barack Obama har vunnit Nobelpris, något som diskvalificerar hela institutionen.

Ja det är inte den svenska nobelkommittén som gör.. =), det delas ut i Norge.

Lum
Medlem
Lums avatar
Nobelpris är väl som sådan, att det finns fler som nomineras som borde få än som får priset. Alltid "orättvis" för någon.

Tänk dig bara hur många t.ex. författare som BORDE ha fått ett Nobelpris för litteratur men inte.

Erkännandet ligger inte i Nobelpriset. Nobelpriset är bara "overrated" påhitt för lyx, där monarkin i Sverige visar upp sig.

I vissa fall kanske prispengarna har gjort gott för att främja men i de flesta fall går väl pengarna dit det redan investeras mest t.ex. Amerikanska forskare/Amerikansk forskning.

Jag skulle vilja vända det om och fråga, hur många/mycket Nobelpris/prispengar har gått till amerikanska forskare/forskning.

Litteratur/Fredspriset är förmodligen enda kategorierna som uppvisar mångfald och inte är "amerikaniserade".
Senast redigerad av Lum 2013-04-02 kl. 04:55.

Topp Dela