Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-23, 21:28
  #1
Medlem
Tja!

Hur märker man om bicepsfästet i armbågen skadas eller lossnar helt o hållet?


Satt hemma o flexade lite u know, sen sträckte ut armen, med handflatan uppåt. Sedan roterade jag underarmen neråt så högg det typ till i biceps (nere vid armvecket). Sen nu när jag vrider så gör det inte ont alls.

haha vafan hände, slet jag av nånting eller?

armen ser ut som vanligt, har inte ont.. men ändå
Citera
2013-03-24, 09:35
  #2
Medlem
Det är säkert bara så att du fick kramp i armen när du satt och spände dig. Knappast så att du slet av hela jävla skiten genom att bara sitta och spänna din 25cm arm.
Citera
2013-03-24, 09:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaPolisen
Det är säkert bara så att du fick kramp i armen när du satt och spände dig. Knappast så att du slet av hela jävla skiten genom att bara sitta och spänna din 25cm arm.


hahah, har herrn vaknat på fel sida?
Citera
2013-03-24, 16:26
  #4
Medlem
yofags avatar
nej du slet inte av nåt
Citera
2013-03-24, 16:32
  #5
Medlem
Rottataios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaPolisen
Det är säkert bara så att du fick kramp i armen när du satt och spände dig. Knappast så att du slet av hela jävla skiten genom att bara sitta och spänna din 25cm arm.

Va inte så jävla otrevlig.

Det var nog bara en baggis, inget att oroa sig över. Om du har skadat senorna/lederna så känner du nog av det när du tränar och inte flexar
Citera
2013-03-24, 18:49
  #6
Medlem
SiSeniors avatar
Gör de inte ont nu så slet du inte av något och ingenting har lossnat.
Mer exakt vad som hände kan jag däremot inte svara på.
Citera
2013-03-25, 08:47
  #7
Medlem
Antinomoss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Wjq82nYPUeo

Man ser om man får en ruptur på biceps, dels i själva ögonblicket sedan hur det ser ut efteråt.
Citera
2013-03-30, 04:30
  #8
Medlem
hehe bra grabbz ;D

fan man börja nojja asså även fast man inte har nå problem nu i efterhand, men vid en ruptur funkar inte biceps normalt eller vad exakt är det som händer?


Sen har jag en till fundering;

Ibland när man går o pratar i telefon, sen ska man lägga på så kan jag inte sträcka ut armen, gör ont haha, som att lederna låst sig i böjt läge typ, min teori är att det är för att det är kallt ute, men vad beror detta på?
__________________
Senast redigerad av wcanka1 2013-03-30 kl. 04:33.
Citera
2013-03-30, 07:59
  #9
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
fan man börja nojja asså även fast man inte har nå problem nu i efterhand, men vid en ruptur funkar inte biceps normalt eller vad exakt är det som händer?
Trollar du? Eller är du verkligen så dum att du inte förstår vad som händer?
Citera
2013-03-30, 12:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Trollar du? Eller är du verkligen så dum att du inte förstår vad som händer?


omg lolz, fan äre med majoriteten på flashback. ÄR DU DUM? shit tagga ned lite
Citera
2013-03-30, 12:44
  #11
Medlem
pezrulezhaakons avatar
wcanka1

Partiell ruptur kan liknas vid rejäl träningsvärk. En värk som inte är skönt-ont som träningsvärk i allmänhet är. Det blir istället ont-ont, en smärta som inte är bekväm. Allmänna styrkan går ner i muskeln.
Partiell ruptur brukar visa sig som svullet, rodnat och lite varmare område.

Total ruptur på muskel eller sena märks kan jag lova dig. Du rullar dig och kvider på golvet. Det syns, och du kan inte använda muskeln alls. Mer behöver inte sägas..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback