Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-23, 14:49
  #1
Medlem
Hej, jag har planer på att efter examen i juni börja jobba i Oslo. Jag läser ekonomiprogrammet med inriktning Nationalekonomi med finans och statistik. Hur ser lönerna ut där för en nyutexaminerad och hur eftertraktad är man? Då syfter jag på bank- och finansbranschen men vill gärna veta löner för alla ekonomirelaterade jobb!

Väl bemött
Z
Citera
2013-03-23, 23:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlarre
Hej, jag har planer på att efter examen i juni börja jobba i Oslo. Jag läser ekonomiprogrammet med inriktning Nationalekonomi med finans och statistik. Hur ser lönerna ut där för en nyutexaminerad och hur eftertraktad är man? Då syfter jag på bank- och finansbranschen men vill gärna veta löner för alla ekonomirelaterade jobb!

Väl bemött
Z

Kandidat endast?
Vilken skola gick du på?
Vad har du för betyg?
Citera
2013-03-23, 23:44
  #3
Medlem
Kandidat endast. 1/3 av betyg VG.
Citera
2013-03-24, 15:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlarre
Kandidat endast. 1/3 av betyg VG.

Då finns det många som utbildningsmässigt som är mer eftertraktade än dig. Du måste ha/skaffa något som sticker ut och är tilltalande för arbetsgivarna för att ha chans att komma på intervju. Väll på intervjun kan allting hända =)
Citera
2013-03-24, 17:11
  #5
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlarre
och hur eftertraktad är man?
Du förstår väl själv att en sån fråga är omöjlig att svara på när du inte ger någon info om dig själv. CV/betyg/skola och din personlighet ska vägas samman för att kunna avgöra hur attraktiv du är på arbetsmarknaden.

Vilken skola har du gått på?
Citera
2013-03-27, 21:24
  #6
Medlem
Vilka bemanningsfirmor/sidor i Norge är inriktade på Bank och Försäkring? Några konkreta tips?
Citera
2013-03-27, 23:25
  #7
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Vilka bemanningsfirmor/sidor i Norge är inriktade på Bank och Försäkring? Några konkreta tips?


Kolla finn.no
Citera
2015-05-18, 23:26
  #8
Medlem
hagsatras avatar
Bumpar. Hur ser det ut med en master i nek från SU? Finns det möjlighet till relevanta jobb i Oslo för en svensk?
Citera
2015-05-19, 21:09
  #9
Medlem
bentebent22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Bumpar. Hur ser det ut med en master i nek från SU? Finns det möjlighet till relevanta jobb i Oslo för en svensk?


Ja så klart! Sök bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback