6 948 besökare online
856 120 medlemmar • 45 782 932 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Filosofi
Svara på ämne
Ämnesverktyg
one_size
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
En sak är säkert- människan kommer inte ha något hår krav på kroppen.

Lillfingret kanske försvinner, vi har ingen användning för det.

Öronen kommer att förstärkas, pga att vi utsätter det för mycket ljud idag.

Kroppen kommer anpassa sig till ett mer stilla liv, förr i tiden jagade vi, nu sitter vi och chillar, vilket kommer göra att jogga osv kommer vara svårare.

Sen kommer vår kropp anpassa sig för klimatförändringarna. Om det inte blir för mycket. Antingen blir vi mörkare eller mer kinesaktiga.

Människor är gudar. Vi vet mer och mer. Inget kommer stoppa oss i framtiden. När solen blir stor och röd så bosätter vi oss i en av Jupiters månar kanske, och när solen slocknar drar vi till ett annat solsystem.

Och när universum den dagen håller på att gå under tror jag faktiskt att vi människor kan kunna stoppa undergången. Jag tror att naturen skapade oss för att vi ska bli gudar sen.

Ehum, evolutionen funkar inte så: http://sv.wikipedia.org/wiki/Evolution
Finns det någon selektion (sexuell eller från omgivningen) som ger fördelar för personer utan hår, med tillbakabildade lillfingrar/tår och med kraftigare öron? Får dessa verkligen fler barn som överlever i dagens hårda värld där lillfingrar och hår är mänsklighetens fiender?

Däremot kan jag köpa att vi kommer bruka genterapi, nanotekniska elektroorganiska (lägg gärna till flera sci-fi begrepp) implantat osv för att anpassa oss efter kommande behov... dock är vi inte där än. Och huruvida vi kommer kunna trotsa fysikens lagar har jag inget svar på, man vill ju tro att livet kan överleva universums kollaps.

PS: ja, just angående hår: om vi nu kommer blanda oss allt mer och mer här på jorden så kan det bli intressant. Å ena sidan är folk från afrika och mellanöster rätt håriga, å andra sidan verkar asiater lena och de utgör väl 1/3 av jordens befolkning. Så hur det blir med håret får vi nog se, helt hårlösa blir vi dock inte.
Senast redigerad av one_size 2011-01-14 kl. 14:35.

AliBarracuda
Medlem
AliBarracudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiostyrdsvensk
Hur tror ni att människan kommer att se ut i framtiden?
Hur tror ni att människan kommer att påverkas av miljön som vi har idag?

Inget hår, inga lilltår, alla har samma hudfärg. Det enda logiska utseendet eftersom de saker är ganska oväsentliga för människan.

nextday
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiostyrdsvensk
Hur tror ni att människan kommer att se ut i framtiden?
Hur tror ni att människan kommer att påverkas av miljön som vi har idag?

MVH radiostyrdsvensk

Framtiden, Hur långt fram menar du?

1 år? 1000 år?

/intresserad

glitterbyxa
Medlem
Det är knäppt att det inte skrivits mer i detta forum!

Jag tror människan kommer, som andra sagt, försvagas och bli mer elektronisk. Samtidigt som jag tänker att alltfler börjar träna, äta rätt och vara så himla fit. Miljön kommer påverka både djur och människor, men jag tror att evolutionen kommer förändra oss så vi kan anpassa oss till hur det blir då.

Detta är ett aktuellt och intressant ämne som borde pratas mera om!

Carl-Magnus
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Jag hoppas ju på att det blir som i någon "dokumentär" jag såg på Discovery Channel, där en av Mythbusters-grabbarna utforskade möjligheterna till att kunna förlänga livet. Mycket hokus pokus kanske, men mycket är nog möjligt också. Vi kanske inte blir 1000 år snart, men jag är trött på att alla skall vara så skeptiska hela tiden. Ha lite förtroende för mänskligheten. Vem hade kunnat ana var vi skulle vara idag för 200 år sedan? Med en så pessimistisk inställning som många verkar ha är det inte konstigt att det går åt helvete alltihop.

Svara på ämne
Topp Dela »