Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-27, 10:23
  #13
Medlem
JBernards avatar
Jag kanske har missuppfattat allting, men fick inte Gunnarsson ny identitet i USA p g a just att han blev häktad och känd som "33-åringen"?

Vad var det för filur egentligen? Varför var han misstänkt? Subversiv politisk verksamhet eller allmänt småkriminell?
Citera
2013-03-20, 15:50
  #14
Medlem
knussligs avatar
Till moderatorn: kan vi inte döpa om tråden till "Tråden om Viktor Gunnarsson" eller något liknande, eftersom han är en frekvent förekommande profil i Palme-spåren, och det inte finns någon sådan tråd som heter så vad jag kan se?

Något jag tycker är extra intressant är att han var väldigt lik CP vid den tiden, även om han ser ut att vara en lite muntrare och fräshare typ. Vilket kan förklara misstankarna och vittnesmålen som pekar mot CP.

Bild från aftonbladet på VG
Citera
2013-06-13, 18:59
  #15
Medlem
knussligs avatar
Råkade snubbla över en engelskspråkig gedigen artikel om Gunnarsson och hans liv och turer i USA. Vet dock inte hur trovärdig den är, och har bara skummat den. Men det verkar vara intressanta detaljer om man nu ska tro på det som står där.
http://codshit.blogspot.se/2004/06/w...n-suspect.html
Citera
2014-03-13, 20:33
  #16
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Råkade snubbla över en engelskspråkig gedigen artikel om Gunnarsson och hans liv och turer i USA. Vet dock inte hur trovärdig den är, och har bara skummat den. Men det verkar vara intressanta detaljer om man nu ska tro på det som står där.
http://codshit.blogspot.se/2004/06/w...n-suspect.html
Denna artikel är skriven av Trowbridge som jag för några år sedan pratade med i grannskapet hemma och lärde känna väl. Han har högst trovärdiga källor och är i detta fallet samstämmig med v.Birchan som råkade känna VG mycket väl från tiden innan MOP t o m. När det gäller att iscensätta svartsjukedramer för att undanröja folk är det en frimurar eller Mossadspecialitet. De rituella inslagen pekar i vilket fall på någonderas inblandning men frågan är på vems uppdrag - CIA eller Näss?
Citera
2014-09-13, 21:11
  #17
Medlem
Victor var välkänd i Jämjö där han föddes och bodde till och från på 80 90 talet. Vid några tillfällen körde han bil baklänges och fick folk att åka med honom på vild tur. Betalt tog han för det också.

Jag träffade honom 86 eller 87 på Olsängsdgården. Där har kyrkan en stor gård. De som är med i kyrkan är med och har läger där. Det serveras kroppkakor och hålls gudstjänst med mera.

Victor skröt om att han blivit misstänkt och pratade hej vilt om förhören och sådant. Han höll på att skriva en bok om det hela också. Vet ej om han fick den publicerad. Han var mycket duktig på biljard och vann över andra som var på lägret.

Han skröt ofta om hur många språk han kunde och att han alltid kallades för "Pump-Lennart".

Synd att han dog. Han var en rolig och helgalen människa.
Citera
2014-09-14, 13:50
  #18
Medlem
Roliga anekdoter. Ni måste väl ha reflekterat över om han kunde ha någonting med mordet att göra ? Sa han aldrig något om att han visste hur det gick till , jag menar kanske för att imponera.
Citera
2015-01-09, 18:13
  #19
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Roliga anekdoter. Ni måste väl ha reflekterat över om han kunde ha någonting med mordet att göra ? Sa han aldrig något om att han visste hur det gick till , jag menar kanske för att imponera.
Troligen hade han likt CP och en rad andra iförväg utsedda patsys fått tips men inte förstått innebörden om det var polisövning eller allvar utan drivits av nyfikenhet att ändå uppehålla sig i närheten. Någon form av belöning om man bara höll tyst om saken var säkert utlovad. När VG trodde sig vara trygg i sitt älskade USA och var beredd att förklara hur han hade blivit inlurad i spelet sägs det att han blev ritualmördad på ett sätt som skulle föra tankarna till hemligt brödraskap. Jag tror dock att Säpo hade sina mannar ute även där.
Citera
2015-08-07, 16:17
  #20
Medlem
turess avatar
Är jag inte helt fel på det var VG lärarvikarie, bla i Sjöbo.
Enligt uppgift var han mytoman och hittad epå historier om allt möjligt.

Detta skall ha varit innnan 86.
Citera
2015-08-07, 19:35
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tures
Är jag inte helt fel på det var VG lärarvikarie, bla i Sjöbo.
Enligt uppgift var han mytoman och hittad epå historier om allt möjligt.

Detta skall ha varit innnan 86.

Det stämmer. Är du intresserad så finns en hel bok om honom här : http://www.leopoldreport.com/OPbok1.html
Citera
2015-09-12, 15:23
  #22
Medlem
har gjort en liten video om Viktor Gunnarsson. Jag pratar engelska i videon så även icke svenskar ska förstå vad jag säger även om min engelska inte är perfekt (i alla fall inte på uttalet).

https://www.youtube.com/watch?v=DW25UZlHbds
Citera
2015-11-29, 18:27
  #23
Medlem
Efter nästan 30 år släpper jag nu historien om Viktor Gunnarsson, bokens titel är "Jag sköt Olof Palme" - DU avgöra om hans erkännande är lösningen på Palmemordet. Anders Leopold - leopoldreport@gmail.com - här hittar du e-boken på Amazon http://www.amazon.com/dp/B018OHXK4I
Citera
2016-01-17, 22:01
  #24
Medlem
Hur går det för VGs mördare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback