2001-10-16, 23:27
Medlem
SKRÄCK!!

Anledningen till att jag skriver "M" istället för M är för att någon hann registrera sig med M innan mig.Jag hann dock skriva några inlägg som M innan den andre personen hann registrera sig.*blablabla*
Så enkelt var det med det.

För övrigt ett mycket bra inlägg av der meister.

Stackars Tommyknocker är en ensam person som enbart törstar efter uppmärksamhet.En uppmärksamhet som han endast kan få via internet.

Vad är det för mening med att förstöra forum efter forum med enfaldiga inlägg om hur perfekt du är..och hur dåliga alla vi andra är? Vem bryr sig om du anser dig vara perfekt
och om du säger dig må bra osv osv?

Kan du inte låta folk diskutera sina ämnen i fred istället och ägna din tid åt något bättre?

/M som blir såå trött på uppmärksamhetstörstande muppar.

Dags att slopa den här diskusen och återgå till ämnet film istället?
Citera
2001-10-17, 11:49
Medlem
SKRÄCK!!

M säger att det finns det visst.Cannibal holocaust heter den visst.

Till M-dödare:Stackars sorgliga människa.Om du nu tycker att mina åsikter är ointressanta så får du väl tycka det.Vi har nästintill åsiktsfrihet i det här landet så du får tycka vad du vill om mig.Det bekommer mig inte.

Så över till något viktigare.Blair Witch Project borde definitivt ha stannat på papperet.Den var fruktansvärt tråkig att titta på men åsikterna om filmens kvalitet tycks gå isär (vilket är väldigt bra).
Jag har ännu inte sett uppföljaren till Blair witch,men jag ska väl ta mig tid till det också såsmåningom.

Apropå nya skräckisar..vad tror ni om Jeeepers creepers? Jag har kollat in den officiella hemsidan och måste säga att den verkar helt okej.Definitivt en film jag ska se på bio iaf.
:)
Citera
2001-10-17, 16:10
SKRÄCK!!

Nja, jeepers går jag nog inte och ser. Jag väntar nog tills någon annan ger goda omdömen innan jag ser den. Anledningen är ju att man rätt ofta blir besviken med de förväntningar man har. Jag menar, tror du att Jeepers kommer att ha lika starka scener som Zora Kerowa upphängd i pattorna med köttkrokar?

Har du sett några Giallos och vad tyckte du i så fall om dem, M?

Citera
2001-10-17, 23:54
Medlem
SKRÄCK!!

"Tror du att Jeepers kommer att ha lika starka scener som Zora Kerowa upphängd i pattorna med köttkrokar?" - Nej det tror jag inte !!!. Inte ricktigt samma sorts film. Du pratar om en kannibal film från början av 80 talet & jämför den med en skräck film från början av 2001 så vad tror du ?. Det har inte gjorts en enda skräck film under 90 talet som kan jämföras men 80 talets gore effekter av Tom Savini -NEJ

Citera
2001-10-18, 10:18
Medlem
SKRÄCK!!

Jag måste erkänna att jag inte är någon expert på italienska skräckisar eller italiensk film överhuvudtaget.

Vad gäller Giallos har jag bara sett New York ripper.Räknas den förresten till Giallo-genren?

Jag är inte 100% säker på begreppets betydelse men har för mig att uttrycket kommer från de gula etiketter eller omslag som den sortens italienska deckare hade i bokform.Nån som vet mer?

Om jag ska lista mina favvoskräckisar så får det nog bli såhär:

Utan inbördes ordning.

The Shining - Stanley Kubrick
Omen 1 och 2
Jurtjyrkogården
The thing
Halloween 1
Nightmare on Elmstreet
Jacobs ladder
Exorcisten
Dead Zone - Skräck eller psykologisk thriller?

Beyond - Fulci.Ruggigt välgjord musik.
Sleepy hollow - Ingen riktig skräckfilm men mysigt småläskig.En film som passar bra nu under hösten.

När lammen tystnar - Ingen skräckis i ordets rätta bemärkelse men en av de läskigaste filmer jag sett.Så satans välgjord.Musik, klippning,skådespel rubbet.

Se7en - Samma som När lammen tystnar.Läskig till och från och framförallt väldigt överraskande.En väldigt obehaglig film som fick mig att hoppa till i biostolen mer än en gång.

Cannibal holocaust - Inte läskig men fruktansvärt obehaglig pga det extremt råa våldet.Jag ser inte våldet i CH som underhållningsvåld för fem öre men där går antagligen åsikterna isär.

Jag kan säkert lista fler men det orkar jag inte göra nu.
Citera
2001-10-21, 04:03
Medlem
SKRÄCK!!

Jo, gialli (gialli, singular, giallo, plural om jag inte är ute och cyklar) filmer som är en favoritgenre kan jag gärna dela med mig av.

Benämmningen giallo (gul på italienska) kommer från kioskdeckarnas gulfärgade omslag, alla handlade nästan uteslutet om en svartklädd mördare och hade ett omtumlande slut.

Filmerna följer ofta samma mönster, svartklädda mördare, helt i lång trenchcoat och hatt och läderhandskar, en bra film som visar det är blood & black lace av Bava.

New York Ripper som du nämnde är ju en toppgiallo! kan inte ha sett en bättre som start, lite väl mycket naket men fortfarande en bra film, andra bra är

Death carries a cane
A blade in the dark
Bird with the crystal plumage
Five dolls for an august moon
Black belly of the tarantula
Deep red
Tenebre
Death Laid An Egg
Torso
Strip nude for your killer
The iguana with a tongue on fire
Seven bloodstained orchids

ja, listan kan göras lång men det där får räcka.

Citera
2001-10-21, 13:23
Medlem
SKRÄCK!!

Då hade jag inte helt fel då.

Kul med folk som har verkliga kunskaper i ämnet och inte bara slösar utrymme med att beskriva hur bra de är och hur dåliga och fördomsfulla alla andra är. *flin*
Citera
2001-10-22, 16:51
Medlem
SKRÄCK!!

Jeeepers creepers var inte ricktigt vad jag väntat mig, det va lite 80 tals stuk på den. Typ ingen handling & mycket mord !!!. En galen mördare som mördar för att.... och så vidare. Ricktigt cool om man vill se en skräck film inte om man vill se en inteligent film med mycket handling !!!.
Citera
2002-08-02, 20:50
Medlem
Ruggigaste filmen...

Vilken är den film som skrämmer upp en absolut mest? Antar att Exorcisten kan vara en het kandidat där. Dom nya skräckfilmerna jag sett är mest patetiska bara. Nån som har nåt tips till den som vill bli riktigt uppskrämd?
Citera
2002-08-02, 23:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Ruggigaste filmen...

Citat:
Ursprungligen postat av Barbalander
Vilken är den film som skrämmer upp en absolut mest? Antar att Exorcisten kan vara en het kandidat där. Dom nya skräckfilmerna jag sett är mest patetiska bara. Nån som har nåt tips till den som vill bli riktigt uppskrämd?

Kan tipsa om filmen Night of the Living dead.
1968 års versionen inte den versionen från 1990.
Citera
2002-08-03, 00:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Funny Games.Österrikisk film. 8O
Citera
2002-08-03, 17:20
äldre konto (old)
Ej medlem
saving private ryan brukar gör susen för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera