2013-02-24, 17:40
Medlem
användarnamn

Exempel på rasism mot vita? finns väl de som blir nedslagna av andra bara för att de är vit, precis som det finns de som blir nedslagna för att de är svarta?

Ord som "svennejävel" och liknande, klassar jag också som rasism mot vita, gör inte du?
Har aldrig hört en svart man eller kvinna blivit kallad för svennejävel iaf.
2013-02-24, 17:41
Medlem
Ignatius94s avatar
Nu kan jag ju rada upp kopiösa mängder som bevisar att nästan alla Anti Rasister i själva verket är Anti vita men jag kan ge dig en inblick i den Anti Rasistiska läran.

Anti Rasister påpekar ofta hur vita har förstört Aboriginernas samt Indianernas kulturarv men nämner aldrig hur den Svenska och Västerländska kulturen och folket har påverkats negativt i och med Massinvandringen av icke vita.

Det hålls fackeltåg mot "Rasism" t.ex mediastormen kring Somalierna i Forserum. Där i mot har jag aldrig vittnat om ett fackeltåg mot svenskfientlighet där svenskar rånas och våldtas bara för att de händelsevis är just svenskar.

Anti Rasister kämpar för Tibets självständighet men skiter fullständigt i vita länders suveränitet och rätt till sitt land.

Det kan tilläggas att jag själv varit Anti Rasist och jag måste säga det att hela världsåskådningen centrerar kring ett hat riktat mot vita och i synnerhet män.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPC-Kaminari
inte riktat mot mig?
Men nu är ju jag Anti-rasist..och de säger ju "Anti-rasist = Anti Vit" då måste de ju vara riktat mot mig?

Liksom de som säger "Muslimer förtrycker kvinnor" , Nej, Islamister gör det.
Du kan vara muslim, utan att vara islamist. Nu var det ju inte det som skulle disskuteras, men drog en paralell där.

Poängen är iaf att det riktas ju mot mig, om de säger som de säger, Anti-rasis= Antivit.

eller?

Då har inte du något problem med att vi behandlar kvinnor i detta landet som muslimer i allmänhet behandlar kvinnor? tycker själv att gemene muslim inte i närheten representerar något som över huvud taget påminner om den jämställdhet som råder inom vår kultur!
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ettan,

Intressant de där du säger om hetts mot folkgrupp, men har jag tolkat dig rätt så tror jag dig inte, så jag hoppas det är en feltolkning, eller påstår du, att om en vit man ger sig på 3 svarta, och trackaserar dem, kan han åka dit för hetts mot folkgrupp, men om en svart ger sig på 3 vita på samma sätt, så händer inget?

Jag hoppas att jag missförstår dig nu, annars får du gärna visa mig var lagen visar något sådant.
Inom lagen Hets mot folkgrupp finns det inget utrymme för "hetsande" (som i sig är en subjektiv fråga) mot vita. Vita räknas inte som en folkgrupp, på samma sätt som svarta eller mer eller mindre alla andra minoriteter i världen.

Om jag sätter upp en skylt utanför min butik där det står "Zigenare ej välkomna" så kan jag dömas för hets mot folkgrupp. Sätter jag upp en skylt som läser "Vita ej välkomna" så täcks det inte av lagen. Vita har ingen lag som skyddar dem på samma sätt, vilket är ett av många argument som läggs fram i dessa diskussioner.
2013-02-24, 17:42
Medlem
Ignatius, tittar du på mitt första inlägg så säger väl det emot allt du säger?

Om det jag kallar antirasist inte faktiskt ÄR, antirasist, enligt dig, vad är det då?
2013-02-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt ifall mitt inlägg har diskuterats förrut, eller om det är på fel kategori, jag är inte här på FB så ofta.

Jag är heller inte ute efter bråk, eller för att klaga, utan vill bara i all välmeningen diskutera något.

Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.

Jag är emot rasism. Jag ser till individen när jag möter en person, inte deras hudfärg.
Slår en "svart" man ner en "gul" man, med anledningen av att den "gule" är just "gul" säger jag att denne "svarta" ska dra åt helvete.

Ger vi dem ombytta roller, kommer jag reagera precis på samma sätt, byter vi den svarta mot en vit, säger jag samma sak då. Byter vi den gula mot en vit, säger jag samma sak då. Osv osv osv..

Så kan någon av er som står för rasism, förklara för mig, hur detta gör mig antivit?

Är tacksam om vi kan försöka hålla en hövlig nivå gentemot varandra också, Men känner ni att ni måste ta till personliga angrepp och klåpord så får ni väl göra det, men tro då inte att ni blir tagna på allvar
Vill du ha invandring till vita och enbart vita länder? Då är du anti-vit.

Vill du bedöma enbart efter individ, och samtidigt ta hit en hord av andra folkslag som skaffar fler barn per person, så är alla visserligen "lika införa lagen", men du har valt en lag som missgynnar vita starkt. Då är du anti-vit.

Att vara anti-rasist på riktigt handlar om att tycka att alla folkslag är lika mycket värda och har rätt till sitt eget landområde. Att vilja ha massinvandring till endast ett folkslags landområden för t.ex. somaliskt Lebensraum på bekostnad av vita, är rasistisk anti-vit extremism och det hör inte hemma 2013. Att bedöma "enbart efter individen" är dessutom att rasistiskt missgynna alla folkslag som har färre individer och det är inte acceptabelt.
2013-02-24, 17:46
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ignatius, tittar du på mitt första inlägg så säger väl det emot allt du säger?

Om det jag kallar antirasist inte faktiskt ÄR, antirasist, enligt dig, vad är det då?
Du måste i diskussionen göra skillnad på din definition av antirasist och den enligt många "officiella" definitionen av antirasist.

Du anser att rasism mot vita existerar, och att den är lika förkastlig som rasism mot andra raser. Men problemet, själva kärnan i den här diskussionen att antirasist=antivit, är att många "antirasister" egentligen inte bryr sig om rasism mot vita. De anser att vita är förövarna, och att den vita kulturen/rasen egentligen inte förtjänar att betraktas som lika mycket värd som övriga raser.

Man anser till exempel att alla andra raser/folkgrupper har rätt att frodas och behålla sina egna kulturer (därav Mångkulturen i Sverige), men samtidigt spenderar man väldigt mycket tid och pengar på att skapa propaganda om att rasblandning är bra, tar in massvis med invandrare till vita länder (inte så många vita som flyttar till afrika i jämförelse), ignorerar rasismen mot vita och så vidare.

Det betyder såklart inte att alla antirasister är antivita, utan snarare att en väldigt stor andel av de högt uppsatta "antirasisterna" (tänk Expo, politiker, media) egentligen snarare har ett förakt mot vita.
2013-02-24, 17:47
Medlem
NameMeLater, jag känner flertal tjejer som vart tillsammans med, eller ÄR tillsammans med muslimer, där finns det inga problem.

Ettan, Så om du sätter upp en skylt "Vita ej välkommna" händer alltså inte ett smack? detta låter konstigt i mina öron, finns det något bevis på detta? ett uttalande från en advokat/åklagare dokumenterat kanske?
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Inom lagen Hets mot folkgrupp finns det inget utrymme för "hetsande" (som i sig är en subjektiv fråga) mot vita. Vita räknas inte som en folkgrupp, på samma sätt som svarta eller mer eller mindre alla andra minoriteter i världen.

Om jag sätter upp en skylt utanför min butik där det står "Zigenare ej välkomna" så kan jag dömas för hets mot folkgrupp. Sätter jag upp en skylt som läser "Vita ej välkomna" så täcks det inte av lagen. Vita har ingen lag som skyddar dem på samma sätt, vilket är ett av många argument som läggs fram i dessa diskussioner.

Exempel på detta
Medlem
Citat:
Ettan,

Intressant de där du säger om hetts mot folkgrupp, men har jag tolkat dig rätt så tror jag dig inte, så jag hoppas det är en feltolkning, eller påstår du, att om en vit man ger sig på 3 svarta, och trackaserar dem, kan han åka dit för hetts mot folkgrupp, men om en svart ger sig på 3 vita på samma sätt, så händer inget?

Jag hoppas att jag missförstår dig nu, annars får du gärna visa mig var lagen visar något sådant.

Lagen i sig säger inte det, men den tillämpas på så vis. Justitiekanslern har varit tydligt med att syftet med lagen är inte att vita, och i synnerhet inte vita män, som ska "skyddas" av den.

Jag såg ditt startinlägg och vad att du var emot "rasism". Men frågan är ju vad det innebär konkret. Frågar du anti-rasisterna här i tråden så kommer de rakt av att säga att det handlar om invandring av färgade människor till vita länder. Miljon, efter miljon, efter miljon. Men viktigare ändå är oppblandning. Att det blandas opp mellan t.ex. svenskar och invandrare. Den processen kan man stötta genom att måla upp en bild av svenska/vita män som mesiga, men invandrare som häftiga. Genom miljardrullning till integration. Och ettt oändligt antal fler saker.

I Expressen/GT i dag finns ett reportage om Hjällbo. Ett antirasistiskt svensk kommunalråd uttalar sig. Vad han vill se är att invandrare "sprängs in" till områden i Göteborg där det finns få invandrare. Detta för att oppblandning ska kunna ske.

Något som jag tror kan komma relativt snart från politiskt håll är ett oppblandavdrag. D.v.s att man får skatteavdrag (betalar mindre skatt) om man blandar opp.
2013-02-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Vill du ha invandring till vita och enbart vita länder? Då är du anti-vit.

Anti-rasister kan mycket väl vilja ha invandring till icke-vita länder. Det är bara det att inte är någon prioriterad fråga.
2013-02-24, 17:49
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Antirasism kan inte betyda "antivit" eftersom att "vita" inte är en homogen grupp. Vad kallar man till exempel en vit som hatar en annan vit person? Är det också att vara antivit?

Att antirasist skulle vara ett kodord för antivit är något som moderna rasister gillar att använda för att ge en illusion av att vita människor skulle vara under hot.

Låt oss ta ett exempel: Om man vill kränka en mörkhyad man finns det gott om ord man kan ta till sig för att kränka denne, den mest kända är förmodligen "neger". Det finns däremot ingen motsvarighet till "neger" för vita. Hur kränker man en vit man egentligen? Genom att säga vitlök? Det är bara töntigt och knappast kränkande, till skillnad från ordet neger som har sitt ursprung i det svarta slaveriet i USA och därmed är ämnad till att nedvärdera en svart person.

Neger var inte ett kränkande ord förrän marxisterna gjorde det till ett kränkande ord för att skuldbelägga svenskar. De hade kunnat göra likadant för att slå in en kil mellan kineser och vita genom att hävda att det är rasistiskt att kalla någon för kines och att Kina egentligen heter Zhonghua.

Innan marxisterna förstorde ordet neger hade det en positiv betydelse som man associerade med goda och bra saker, framförallt godis. Det hade svenskarna ALDRIG gjort om de avskydde negrer.

Det är därför ordet negress inte har någon som helst negativ klang, för att du inte har blivit hjärntvättad till att ogilla ordet. Negress har bevarat sitt värde eftersom marxisterna fokuserat enbart på neger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in