36 572 besökare online
858 325 medlemmar • 45 874 258 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Medicin och hälsa
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Filios
Medlem
Filioss avatar
Jag misstänker att det var kortisonsprutor du fick och att de kan ha trott att det var Tietzes syndrom/kostokondrit. Det är en inflammation i brosk och revben och gör rejält ont. Smärtor i bröstet är påfrestande och skrämmande, det är naturligt att du blir orolig för det. Är det Tietzes läker det ut och är inte farligt, å andra sidan borde kortisonet hjälpt då.

Citat:
Ursprungligen postat av irit
Hur ser det ut med dina matvanor? Förmodligen har du vitamin- och mineralämnebrist. Ångesten beror ofta på magnesiumbrist. Läs i tråden t1912024. Tyvärr kan man inte kontrollera magnesium med vanliga blodprover, men man kan prova med ett välfungerande preparat. ca 300 mg per dag.
Vit. D är också mycket viktig. Alkohol och droger fråntar kroppen en stor del vitaminer, mineralen mm, bl.a. magnesium.

Håller med om att magnesium och ett bredspektrum av vitamin/mineraltillskott är bra. Magnesium kan hjälpa vid muskelvärk och är viktigt för nervernas funktion. Det kan alltså dämpa smärtan. D-vitamin (D3) har du säkert brist på nu om du inte tar tillskott Vårdcentraler kan testa magnesium med blodprov, däremot är jag osäker på om det är särskilt pålitligt.

lestort
Medlem
jag förstår hur du känner..jag lider av extrem dödsångest..

har fått en gråsvart prick i ögat som följer mitt synfält hela tiden ser den så fort det är ljust. har väldans problem med yrsel..nackvärk..huvudvärk..

det där men bröstsmärtorna är också skit jobbigt.
Hade jätte mycket problem för ett år sedan. gick till läkare flera gånger i veckan o va helt galen. ingen hittade nåt fel, fast tyckte inte de kolla ordentligt..vet inte vad de gjorde om jag ska va ärlig förutom att de kollade ekg o blodtryck.
som sista utväg gick jag till sjukgymnast, med en total negativ inställning. han bad mig ta av tröjan och lägga mig på mage på en brits. sen tröck han ganska hårt på min rygg från nacke till ländrygg, det knaka till så in i helvete. sen när jag ställde mig upp va näst intill allt borta! jag kunde gå igen. på flera veckor innan kunde jag knappt gå, stå, andas.

en idiot till läkare hade sagt till mig på vc att jag hade titzies syndrom, en sjukdom som inte är farlig, inte kan visas av prover. de hade heller inte tagit prover för att utesluta andra saker. så vad han grundade sitt uttalande på vet i fan.
bytte vc. efter det misslyckandet från dem samt många andra!

ta upp detta med din psykolog,en sjukgymnast som är psykoterapeut, fråga din psykolog om detta kan hjälpa dig?

jag väntar på tid till en sån nu. de tror det kan hjälpa mig jätte mkt med både psyket o all smärta.

Svara på ämne
Topp Dela »