Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-02-19, 20:19
  #1
Medlem
Hallå! Jag har funderat på detta och är lite nyfiken på vilka argument föräldrarna har när de bestämmer sig för att porr är jättefarligt för barnen. Jag har kollat porr sen jag var 7-8 år och mår bra som fan Är de för gammalmodiga? Tillåts det mer med åren? Är det pga. 18-års gräns? Ganska intressant när man tänker på det!
Citera
2013-02-19, 20:23
  #2
Medlem
Powens avatar
Kanske inte vill att sina barn ska bli porrskadade vid 7-8 års ålder.
Citera
2013-02-19, 20:24
  #3
Avstängd
Balders-makas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigedemokratJA
Hallå! Jag har funderat på detta och är lite nyfiken på vilka argument föräldrarna har när de bestämmer sig för att porr är jättefarligt för barnen. Jag har kollat porr sen jag var 7-8 år och mår bra som fan Är de för gammalmodiga? Tillåts det mer med åren? Är det pga. 18-års gräns? Ganska intressant när man tänker på det!
Vänta tills du blir föräldrer.
Citera
2013-02-19, 20:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Kanske inte vill att sina barn ska bli porrskadade vid 7-8 års ålder.

Definiera porrskadad
Citera
2013-02-19, 20:51
  #5
Medlem
Dark.Solitudes avatar
Det handlar om det som heter prägling. Man skadar sina preferenser och ideal osv omedvetet när man ser på porr.
Vi är inte färdiga i hjärnan innan vi är arton, dvs man präglar in saker som inte är helt naturliga och okej.

Titta bara på hur många killar som klagar över svårigheter att ha sex - för att tjejerna inte ser ut eller kan ha sex som på porrfilm.
Sex är långt ifrån hur sex i verkliga livet fungerar både känslomässigt och rent fysiskt.

Naturligtvis finns det alltid undantag. Men det är ju bara undantagen som blir undantag.. Alla andra blir ju påverkade och får problem sen.
Mer eller mindre indirekt.
Vilken förälder vill det?
Citera
2013-02-19, 20:54
  #6
Medlem
Aghartas avatar
Jag har också undrat över detta. Min dotter är 8 och får kolla på porr om hon vill och jag ser inga som helst problem med detta. Annars är jag väldigt restriktiv när det gäller barnprogram t ex, hon får inte titta på sådant som kan vara skadligt.
Citera
2013-02-19, 20:57
  #7
Medlem
IncognitoReckittss avatar
Förmodligen pga. 18_årsgränsen som porr har, men vad vet jag. Jag tro inte att det är skadligt i samma utsträckning som ex. våld och skräck.
Citera
2013-02-19, 21:17
  #8
Medlem
SnartHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncognitoReckitts
Förmodligen pga. 18_årsgränsen som porr har, men vad vet jag. Jag tro inte att det är skadligt i samma utsträckning som ex. våld och skräck.

Det är säkert värre eller åtminstone lika illa.
Citera
2013-02-19, 21:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverigedemokratJA
Hallå! Jag har funderat på detta och är lite nyfiken på vilka argument föräldrarna har när de bestämmer sig för att porr är jättefarligt för barnen. Jag har kollat porr sen jag var 7-8 år och mår bra som fan Är de för gammalmodiga? Tillåts det mer med åren? Är det pga. 18-års gräns? Ganska intressant när man tänker på det!


Min första tanke är att sex/porr kan säkert upplevas som väldigt förvirrande, dramatiskt och kanske obehagligt om man är barn. Alla barn lär sig att definiera vad sex är vid olika ålder.

Rent spontant så kanske "sasha grey gangbanged" kan få en 8åring att bli rädd och få en fel uppfattning om hur sex är i verkliga livet, hehe. Men vi är ju alla olika. Hur kom du in på porr som 7åring? Nyfiken!
Citera
2013-02-19, 21:52
  #10
Avstängd
Applejackss avatar
För att barnen kan få för sig att de ska prova det där med kompisarna på dagis, sex blir inte längre något privat utan något mer offentligt. Dock är det en stor dubbelmoral när föräldrar pratar med sexuella anspelningar med sin man/fru framför sina barn.

Hur skulle du själv reagera om du hörde "oh yeeaah baby fuck me hard" ifrån din 7-årings dator?
Citera
2013-02-19, 21:57
  #11
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aubree
Rent spontant så kanske "sasha grey gangbanged" kan få en 8åring att bli rädd och få en fel uppfattning om hur sex är i verkliga livet

När jag var 8 år gammal så hittade jag porr på nätet, besökte det rätt ofta.
Kom ihåg att det här var i början på 2000-talet vilket förklarar det faktum att när min mamma kom på mig förbjöd hon mig endast av den anledningen att det kunde komma virus när jag sparade ner bilderna.

Var rätt porrskadad i lågstadiet, minns att mina lärare blev väldigt chockade hur jag lärde mina kamrater. De ringde hem till morsan som bara sade att jag inte skulle prata så mycket om det då hon kunde få skit för det.
Citera
2013-02-19, 22:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Jag har också undrat över detta. Min dotter är 8 och får kolla på porr om hon vill och jag ser inga som helst problem med detta. Annars är jag väldigt restriktiv när det gäller barnprogram t ex, hon får inte titta på sådant som kan vara skadligt.
Usch, jag har läst annat du skrivit och du verkar tyvärr inte riktigt klok. Eller så är du ett troll, jag hoppas du verkligen på det och att du inte har ett stackars incestoffer till dotter (detta relaterat till saker skriva på pedofiliforum) ..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback