44 920 besökare online
858 437 medlemmar • 45 878 924 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Politik - Inrikes > Politiker
Svara på ämne
Ämnesverktyg
02-02-2012
Medlem
02-02-2012s avatar
En miljömupp som sitter med i MP's styrelse för region Värmland och i Arvika kommunstyrelse har tydligen snott 132.000 spänn av en gammal kvinna som han var granne med för att betala lite egna skulder och räkningar. Jag har svårt att tro att det här är det enda han pysslat med så jag skulle vilja veta vad ni vet.

Vad har han pysslat med i kommunstyrelsen? Jag ser på val.se att han var reserv så vem hoppade av och hur tror ni att hans kollega ser på det här?
"Miljöpartisten Ragnar Mensner i Arvika erkänner att han stulit totalt 132 000 kronor från en gammal numera avliden dam vars ekonomi han skötte, rapporterar Värmlands Folkblad. Trots det vill han fortsätta som politiker."
http://www.friatider.se/miljopartist...ingrade-pengar

Någon som vet om han är utesluten ur partiet för det framgår inte av artikeln.
Senast redigerad av 02-02-2012 2013-02-07 kl. 23:56.

chamel
Medlem
chamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
En miljömupp som sitter med i MP's styrelse för region Värmland och i Arvika kommunstyrelse har tydligen snott 132.000 spänn av en gammal kvinna som han var granne med för att betala lite egna skulder och räkningar. Jag har svårt att tro att det här är det enda han pysslat med så jag skulle vilja veta vad ni vet.

Vad har han pysslat med i kommunstyrelsen? Jag ser på val.se att han var reserv så vem hoppade av och hur tror ni att hans kollega ser på det här?
"Miljöpartisten Ragnar Mensner i Arvika erkänner att han stulit totalt 132 000 kronor från en gammal numera avliden dam vars ekonomi han skötte, rapporterar Värmlands Folkblad. Trots det vill han fortsätta som politiker."
http://www.friatider.se/miljopartist...ingrade-pengar

Någon som vet om han är utesluten ur partiet för det framgår inte av artikeln.

http://www.vf.se/nyheter/arvika/mp-b...rade-pa-arvode
Enligt Värmlands folkblad, så ser det inte så positivt ut för honom. Partiet vill inte ha med honom att göra, då han tydligen har fifflat med deras pengar också.

Om jag uppfattar det rätt är han ersättare i kommunfullmäktige, platsen i kommunstyrelsen blev han invald till. en plats i kommunstyrelsen är en av dem "finare" uppdragen man kan få, därför är det förvånande att han fick den platsen. Detta särskilt med tanke på att polisanmälan upprättades i juni 2010 alltså innan han blev inval i KS. Förmodligen har miljöpartiet riktigt ont om folk i Värmland, då hamnar "mindre begåvade" människor på såna platser!

Kvillebacken1
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Gammalmedia håller tyst. Inget att rapportera om.

Just det ja, det var ju en miljöpartist.

Vi får vänta tills nån SD:are gör bort sig istället, då jävlar blir det krigsrubriker med namn och bild i tidningarna. Ingen SD:are är för obetydlig för att inte hängas ut i gammelmedia.

02-02-2012
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Gammalmedia håller tyst. Inget att rapportera om.

Just det ja, det var ju en miljöpartist.

Vi får vänta tills nån SD:are gör bort sig istället, då jävlar blir det krigsrubriker med namn och bild i tidningarna. Ingen SD:are är för obetydlig för att inte hängas ut i gammelmedia.
Sprider du nyheten? Det är bara att fatta att gammelmedia aldrig kommer belysa alla pedfiler och skurkar som finns inom MP då det inte finns kapacitet för dem att möta ett upprört folk som överger partiet. RAdas ett par av dessa skandaler upp och de sprids till folket är det en stor möjlighet att det ras MP har får moment. MP är endast stora i större städer och försvinnande små ute i landet. Jag skulle nog säga att majoriteten av deras nya röster 2010 var från besvikna S väljare och C väljare som ville fokusera på glesbygden och miljön. De lär lämna partiet snabbt om alla underliga typer i MP blir kända.

Ser du historiskt på MP har de aldrig tagit sig över 7% förr och det är svårt att se dem etablera sig på denna nivå, de saknar den grundläggande partistrukturen som aldrig ritkigt fått fäste utanför storstäder. I många län har de legat under riksdagsspärren 2006 och det är detta jag tror de går mot om folket ute i landet får veta vilka typer de står inför att välja in i kommunfullmäktige och riksdagen.

LostGeneral
Medlem
LostGenerals avatar
Vilken förtroendeingivande person. Sno pengar utav en gammal tant är verkligen en merit, ungefär lika hedervärt som att antasta småbarn.

Strix m/94
Medlem
Strix m/94s avatar
Man kan inte döma ett helt parti efter enstaka dumskallar och idioter. Generellt tror jag inte ens att miljökoftor stjäl från gamla tanter, även om de mycket väl skulle kunna lägga på dem miljöavgifter för rollatorn.

Gud bevare Konungen och Fäderneslandet!

Bengrot
Medlem
Bengrots avatar
Slaskmedia skriver inte om det här eftersom 40 procent av dem röstar på just MP. Neutral media i Sverige?
Expo har hållit på i 15 - 20 års tid och motarbetat SD. De har fått åtskilliga miljoner kronor inpumpade i sin organisation. De har den samlade mediakåren i ryggen. Postkodslotteriet sponsrar dem. Allt detta och ändå så har de inte lyckats stoppa SD. Expo är en värdelös organisation, totalt oduglig och inkompetent.

02-02-2012
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Slaskmedia skriver inte om det här eftersom 40 procent av dem röstar på just MP. Neutral media i Sverige?
Tystnaden är talande.

Jag tror att det blir en mindre notis när dom faller.

02-02-2012
Medlem
02-02-2012s avatar
I väntan på att få veta vad han döms till bjuder jag på detta!
Hur han gör med sina politiska uppdrag får han se.
– Det kommer an på domen. Jag har fått rådet av Sveriges landsting och kommuner att sitta kvar.
Det rådet har han inte fått av sina partikamrater.
– Det är klart att det är besvärande för partiet, säger Monika Bubholz, ordförande i Mp Värmland.

Skulle vara komsikt om det satt fiender i tingsrätten som friade eller gav ett lågt straff så han kan fortsätta i landstingsfullmäktige(?) till valet!

Bergakungen
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamel
http://www.vf.se/nyheter/arvika/mp-b...rade-pa-arvode
Enligt Värmlands folkblad, så ser det inte så positivt ut för honom. Partiet vill inte ha med honom att göra, då han tydligen har fifflat med deras pengar också.

Om jag uppfattar det rätt är han ersättare i kommunfullmäktige, platsen i kommunstyrelsen blev han invald till. en plats i kommunstyrelsen är en av dem "finare" uppdragen man kan få, därför är det förvånande att han fick den platsen. Detta särskilt med tanke på att polisanmälan upprättades i juni 2010 alltså innan han blev inval i KS. Förmodligen har miljöpartiet riktigt ont om folk i Värmland, då hamnar "mindre begåvade" människor på såna platser!

En polisanmälan och en pågående förundersökning är inget som någon utomstående får tillgång till, så det var nog inte så lätt att fånga upp den här stollen. HAr han dels fällts, dels inte kunnat hålla tassarna från partikassan är han förstås körd. Eller "borde vara". Fy!

adolfhilter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
I väntan på att få veta vad han döms till bjuder jag på detta!
Hur han gör med sina politiska uppdrag får han se.
– Det kommer an på domen. Jag har fått rådet av Sveriges landsting och kommuner att sitta kvar.
Det rådet har han inte fått av sina partikamrater.
– Det är klart att det är besvärande för partiet, säger Monika Bubholz, ordförande i Mp Värmland.

Skulle vara komsikt om det satt fiender i tingsrätten som friade eller gav ett lågt straff så han kan fortsätta i landstingsfullmäktige(?) till valet!
Han dömdes till villkorlig dom...
https://www.flashback.org/sp41993926

http://minfil.se/j2pdacbfba/uppnu.pdf
Lyssna din fisss sitt inte bakom skärmen och sncka skitt om andra en vacker dag kommer du få en skott mellan dina ögon din piss luffare ... vi kommer hitta dig och döda diggg ... och vi vet redan vem du eeee horungeeeee

http://www.youtube.com/watch?v=rnVZP...source=message

02-02-2012
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Underbart, då är det bara att vänta på lite mer festliga nyheter om den här killen och folk runt han.

Svara på ämne
Topp Dela »