2012-09-14, 10:25
Medlem
Felpost.
Citera
2012-09-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Dave Matthews (Ifrån Dave Matthews Band )

Känns ju onekligen lite aspig eller något...han måste ha någon diagnos

http://www.youtube.com/watch?v=Tb9m2WTn1lg

Det där kändes inte aspigt någonstans.
Citera
2013-01-27, 18:57
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Joey Ramone
Gammalt inlägg, men skitsamma.

Jag har aldrig hört att Joey hade Aspergers. OCD vet jag att han hade, men inte AS.
Citera
2013-01-28, 15:25
Medlem
Svenskodlats avatar
Inte Aspergers men har inte Shirley Clamp vissa tendenser till Down syndrome (stavning)?
Citera
2013-01-28, 16:00
Medlem
Pecannots avatar
Hur står det till med Petra Mede? Hon kanske är omnämnd här tidigare, i så fall ber jag om ursäkt!
Citera
2013-01-28, 20:43
Medlem
Knut Knutsson? (antikrundan) John Ausonius, Peter Mangs, Ulf Olsson (Helene-mannen) Men är de "kändisar" som ändå vågar stå i rampljuset? Mnjä.
Citera
2013-01-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecannot
Hur står det till med Petra Mede? Hon kanske är omnämnd här tidigare, i så fall ber jag om ursäkt!

Hon har väl snarare ADHD? Har för mig jag hört det, eller att hon själv sagt det.
Citera
2013-04-20, 01:01
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Richard Branson (känd brittisk entreprenör)har Asperger
Skådisen Darryl Hannah
Tror också att Ted Gärdestad hade Asperger,även om han hade schizofreni
så kan man även ha andra diagnoser samtidigt
Carl Bild skulle jag säga är rätt typisk Aspergertyp
och Thore i FCZ
Kungen
Michael Jackson
Mike Oldfield
Courtney Love
Tim Burton
Helena Bonham Carter
Woody Allen
Bob Dylan
David Byrne(Talking heads)
Joey Ramone
Dan Akroyd

Änrligen en vettig skribent i denna tråd Branson, hannah och ted har dessutom det karaktäristiska babyfacet......även en del andra i listan men konstaterade snabbt att de 3 första har babyface
Citera
2013-07-07, 19:21
Medlem
spknoises avatar
Någon har nämnt här att Fredrik Wikingsson har Asperger och någon annan skriver att han istället har ADHD. Det kan ju vara så att han har en komorbiditet, allstå både AS och ADHD. Jag har både AS och ADD som jag har skrivit i en annan tråd och vill jag kan vara riktigt social när det är på mina villkor.

Lite mer om komorbiditer
http://sv.wikipedia.org/wiki/Asperge...Komorbiditeter

Tror ni David Lynch skulle kunna få en diagnos, eller har för starkt abstrakt tänkande för AS?
Citera
2013-07-07, 20:38
Medlem
Verkistos avatar
Har ni tänkt på att alla sådana bokstavsdiagnoser är sociala konstruktioner. Det är vi själva som bestämt vad som skall anses vara en avvikelse (som skall heta något speciellt).

Vi kunde satt upp helt andra regler för vad som är normalt och inte-normalt.

Bokstavsdiagnoser finns liksom inte på riktigt. Vi har hittat på vad som skall vara normalt och inte-normalt.

Eller finns det någon som tror att t ex ADHD eller AS inte är sociala konstruktioner? Dvs ett mänskligt påhitt.
Citera
2013-07-07, 22:05
Medlem
Pokerkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Eller finns det någon som tror att t ex ADHD eller AS inte är sociala konstruktioner? Dvs ett mänskligt påhitt.

Om du tvunget ska anlägga ett postmodernistiskt perspektiv så kan du ju lika gärna säga att cancer också är en social konstruktion. För vem kan objektivt säga att ett visst tillstånd är bättre/sämre än något annat?
Citera
2013-07-20, 11:53
Medlem
mentalmindfucks avatar
slänger in ett namn till som jag börjat fundera över sedan jag hörde hur han går tillväga när han arbetar å dels oxå vad hans arbete resulterar i:

claes eriksson

tankar på det?
han verkar ju iaf vara otroligt petig med rutiner osv å hans sätt att tex behandla språket (tex i mor i skutan) får mig att tänka på andra aspies såsom lewis carroll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in