Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-24, 15:36
  #13
Medlem
Brukade finnas i sverige men gick för dåligt. Och visst, allt är friterat och sjukt onyttigt.. men fan så mycket godare än skiten mcdonalds kallar "mat".
2009-02-24, 17:20
  #14
Medlem
EzZn0s avatar
Hur skulle han göra för att få dem vakuumförpackad? Det känns inte så säkert att skicka mat, särskilt kyckling så långt.
2009-02-24, 22:03
  #15
Medlem
Gudfadern.s avatar
Känns lite konstigt att skicka en bucket över atlanten. Själv har jag ätit KFC en gång och det var på en så udda plats som staden Scarborough på ön Tobago i landet Trinidad & Tobago beläget i Västindien. Att det finns på en sådan plats och inte i Sverige är för mig inte så konstigt eftersom det var det slafsigaste jag någonsin ätit - stor besvikelse!
2013-01-25, 10:02
  #16
Medlem
shponglads avatar
i amsterdam ligger donken och kfc vägg i vägg på ett ställe.

Var alltid HELT fullt på kfc och glest på mcds.

KFC kan man käka nångång per år, vilken jävla grismat
2013-01-25, 10:56
  #17
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Roligt att det finns på island men inte i Sverige.
Det finns väl där det går runt? inte konstigare än så.

Har det funnits i Sverige? tycker mig ha läst det här på forumet, i stockholm?
2013-01-25, 11:23
  #18
Medlem
Adversariuss avatar
KFC är ett saligt munknull utan dess like. De två senaste gånger jag ätit där är de gånger jag frossat som mest i hela mitt liv, tror jag - en gång i USA och en gång i Berlin. Vi snackar säkert 10-15 olika kycklingbitar, två stora pommes och en liter läsk, varpå man sitter dubbelvikt i magkramp och får vagga ut som en skadeskjuten anka efteråt. Såklart är jag medveten om att man i en sådan sittning konsumerar två månaders kaloribehov och säkerligen lite nedmalda fingrar, sågspån, kycklinghuvuden och annat mumsigt, men jag har som regel att varje gång jag befinner mig ett land där det finns trycker jag i mig så fruktansvärt mycket vid ett eller två besök att jag inte känner behov att gå dit igen på ett år eller två, vilket ändå är den tidsrymd som förlöper mellan besöken.

Kryddblandningen de har till kycklingen är förtvivlat jävla god, och att allt består till 60% av frityrsmet gör inte saken sämre. Deras kycklingpopcorn också, aahhhh... Som sagt, det är det absolut mest hälsovådliga och näringsfattiga skit man kan stoppa i käften, men jag tror de flesta av er andra som gillar KFC har samma inställning som jag: man går dit som en engångsföreteelse när man är utomlands, max någon gång om året, bara för det roliga i att släppa alla hämningar och svulla loss som en 350 kilos neger med diabetes och blodtrycket uppe vid hårsäckarna.

Såvitt jag förstått lönar sig inte KFC i Sverige eftersom det blir för kostsamt med tanke på att vi har lagar och riktlinjer som kräver åtminstone ett minimalt mått av human behandling av kycklingarna, dvs att det inte går att packa in dem i burar på 30x30 cm och låta dem leva på sin egen avföring där inne tills det är dags för slakt, typ.

On topic: så länge du får klart för dig att det går att utföra utan att maten blir dålig är det självklart att du ska prova.
__________________
Senast redigerad av Adversarius 2013-01-25 kl. 11:25.
2013-01-26, 15:29
  #19
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Jag käkade det i London med stora förhoppningar, men det var fan vidrigt!
Slafsigt, dåliga kycklingbitar och det bara rann fett om fingrarna.
Fattar inte att det kan vara så populärt
Som fyllekäk klockan 6 på morgonen efter en galen natt i London kan jag säga att KFC var bland det bästa jag ätit haha
2013-01-26, 16:07
  #20
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Såvitt jag förstått lönar sig inte KFC i Sverige eftersom det blir för kostsamt med tanke på att vi har lagar och riktlinjer som kräver åtminstone ett minimalt mått av human behandling av kycklingarna, dvs att det inte går att packa in dem i burar på 30x30 cm och låta dem leva på sin egen avföring där inne tills det är dags för slakt, typ.

KFC kan ju köpa in råvarorna från kronfågel eller annan producent, de flesta är ju franschise utan egen produktion av råvarorna antar jag.
2013-01-26, 18:04
  #21
Moderator
evilhoneys avatar
Låser denna då topic är frångått och den inte passar vare sig här eller i restauranger och matställen.
//mod
  • 1
  • 2
kfc

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback